شماره خبر : 2723
منتشر شده در مورخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 22:6
مسئولان کلانشهر اهواز دغدغه رفع مشکلات مردم را  داشته باشند

مسئولان کلانشهر اهواز دغدغه رفع مشکلات مردم را  داشته باشند

هزینه یک شب در بیمارستان بدون احتساب بیمه دو میلیون تومان  مگر دولت بعدی فکری بکند

در پی عارضه پیش بینی نشده ای، راوی ناگزیر برای چندمین بار خود را به تیغ جراحی سپرد که شکر خدا با تبحر پزشکی حاذق به خیر گذشت و در حال طی دوره نقاهت هستم. این اتفاق هم از نظر من که گوش به زنگ هر سوژه ای هستم حواشی و مواردی داشت که حیفم آمد با شما مخاطبان گرامی در میان نگذارم. قبل از هر کار، همان ابتدای ورود به پذیرش بیمارستان (در اینجا منظور یک بیمارستان خصوصی است ) موانعی مطرح شد که نشان می دهد برخی از بیمارستان ها در جریان تحولات و حذف برخی کاغذ بازی ها و رفت و آمدها نیستند.
مثلاً درخواست دفترچه بیمه شد (خدمات درمانی)  گفتم دفترچه که خیلی وقت است حذف شده قبول نکردند در حالی که قرار شده با کارت ملی، بیماران پذیرش شود. چقدر طول کشید و رفتیم و آمدیم تا موضوع حل شد. بعد چون زیر پوشش بیمه تکمیلی هستیم گفتند باید بروید بیمه مربوطه نامه بیاورید تا قبول کنیم. رفتیم بیمه مربوطه که آن هم جا به جا شده بود و کلی وقت گرفت تا محل جدید را پیدا کردیم و تازه در نوبت آنجا قرار گرفتیم. وقتی نوبت رسید و مدارک را دادیم گفتند بیمارستان آنلاین است و می توانستند بدون مراجعه شما به اینجا،کار را انجام دهند. حالا چرا نمی خواهند در عصر ارتباطات از امکاناتی که بوجود آمده بهره ببرند، خودشان باید جوابگو باشند. بعد از آوردن نامه بیمه تکمیلی نوبت به انتخاب نوع خدمات شد. مثل هتل گفتند: عمومی 500 هزار تومان، اطاق دو تخته، یک میلیون و اتاق خصوصی 5/1 میلیون تومان می شود. گفتیم می خواهیم بیمار همراه داشته باشد تا زحمت پرستاران شما کم شود، گفتند 240 هزار تومان باید بابت همراه بدهید! آن را هم دادیم و خلاصه با احتساب وسایلی هم که شامل بیمه نیستند (مثل دمپایی و دستمال کاغذی) حدود دو میلیون تومان برای یک شب اتاق در بیمارستان پرداخت شد که این مبلغ جدا از هزینه های مربوط به بیمه است. 
و اما در قبال این هزینه، خدمات رسانی بیمارستان رضایت بخش نبود که خواستم مراتب را به مدیریت اعلام کنم اما همسر همیشه مهربان که همراهم بود گفت، حاجی بگذر، یک شب که هزار شب نمی شود ما هم گذشتیم اما تذکرات لازم را به مسئولان بخش دادیم.

تحلیل های سیاسی، اجتماعی حین انجام عمل جراحی !

پرده دوم: بعد از تحمل یک روزه 17 ساعته که به شدت گرسنگی فشار می آورد، شمارش معکوس برای انجام عمل جراحی شروع شد و وارد اتاق عمل شدیم و پس از طی مراحل اولیه، با وارد شدن سوزنی در دست که پرستار به خاطردردی که باید تحمل می کردیم پوزش خواست، نیمی از بدن مبارکمان بی حس شد و پزشک محترم و دستیارانش در پشت پرده مشغول کار شدند که به مدد پیشرفت علم دردی احساس نشد.
نکته جالب توجه این بود که تیم جراح حین کار کلی تحلیل های سیاسی، اجتماعی داشتند که باعث شد بنده گذر زمان را خیلی حس نکنم. بحث ها از انتخابات شروع شد و به مسایل دیگر کشید که نیازی به طرح آنها نمی بینم. خلاصه بد نگذشت ولی خب آرزو می کنم این وضع نصیبتان نشود و در صحت و سلامتی روزگار بگذرانید.همه اینها را نوشتم که به اینجا برسم. با این هزینه های سنگین، تکلیف مردمی که حتی از پرداخت هزینه بستری در بخش عمومی عاجز هستند، چیست¿ در این شرایط کرونائی هم نمی شود خیلی اطمینان داشت که در بیمارستان دولتی اتفاقی برای بیمار از نظر کرونا نیفتد.پس چه باید کرد جز اینکه دعا کنیم دولت آینده که طبق پیش بینی ها خلاف دولت فعلی با مخالفت ها و چالش های این هشت سال مواجه نخواهد بود، برای کاهش هزینه های درمان و دارو و کلا بهبود وضع زندگی مردم و کاهش هزینه ها قدمی بردارد.
مسئولان کلانشهر اهواز دغدغه رفع مشکلات مردم را  داشته باشند

مردم کلانشهر اهواز مشکلاتی دارند که برخی مسئولان شهری کمتر به آن ها می پردازند. این را راوی از خودش نمی گوید و از تماس های مردم ناشی می شود. در راس این امور که نارضایتی ایجاد کرده  خدمات حمل و نقل است. هر کدام از مسئولان هم که موضوع را قبول ندارد می تواند دقایقی خود را جای یک شهروند که نیاز به خودرو برای جابجایی و رفتن به پزشک یا جای دیگر دارد بگذارد و با آژانس های مربوطه ( چه اسنپ و چه بقیه) تماس بگیرد و تقاضای ماشین بکند تا پی به حقیقت ماجرا ببرد.آژانس ها که تکیه کلامشان <ماشین نداریم> است به خصوص زمانی که می دانند، ترافیک بیشتر است. اسنپ هم که اکثر رانندگان در آن مشغول شده اند، کرایه ها را چند برابر کرده اند آن هم با خودروهای نه در شᅢن مردم. 
تازه این یکی از مشکلات شهری است و در هر مورد می توان مسائل دیگری را برشمرد. این افزایش قیمت ها و این بد  اخلاقی ها در حق مردم تا کی باید ادامه داشته باشد¿ چرا مسئولان شهری در این مورد احساس مسئولیت نمی کنند؟
انتظار اینست مسئولان به حال خود رها نشوند به خصوص در شرایط برگزاری انتخابات نباید همه چیز تحت الشعاع این موضوع باشد و در حالی که باید به مردم انگیزه بیشتری بدهند که این مهم جز با رفع مشکلات و رضایتمندی مردم حاصل نمی شود.
به یاد داشته باشیم رفع مشکلات شهروندان باید مهمترین دغدغه مسئولان شهری باشد.

برچسب ها : تحلیل های سیاسی، اجتماعی حین انجام عمل جراحی ! مسئولان كلانشهر اهواز دغدغه رفع مشكلات مردم را  داشته باشند راوی