شماره خبر : 2762
منتشر شده در مورخ : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 13:2
سازمان جهانی بهداشت نشت کرونا از آزمایشگاه را رد نمی‌کند

سازمان جهانی بهداشت نشت کرونا از آزمایشگاه را رد نمی‌کند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه را منتفی ندانست و بررسی هر فرضیه‌ای را ضروری عنوان کرد.

 به نقل از نووستی، «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اجلاس سران «جی ۷» گفت: «حداقل ۱۷۴ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۳.۷۵ میلیون نفر نیز بر اثر آلودگی به این ویروس جان خود را از دست داده اند. من فکر می‌کنم این افراد، باید بدانند که ویروس کرونا از کجا آمده است. آن‌ها شایسته آن هستند. دانستن منشا لازم است تا در آینده بتوانیم از تکرار همه گیری جلوگیری کنیم.»

تدروس آدهانوم ادعا کرد که شفافیت و همکاری کافی از سوی چین در مراحل اولیه بررسی منشا ویروس کرونا وجود نداشت و افزود: هر فرضیه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

مارس گذشته سازمان جهانی بهداشت گزارش گروهی از متخصصان را که برای شناسایی علل منشا ویروس کرونا از شهر ووهان چین بازدید کرده بودند، منتشر کرد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی فکر کردند که نشت ویروس از آزمایشگاه فرضیه‌ای بسیار بعید است. آن‌ها اعلام کردند این ویروس از خفاش‌ها و از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است.

در اواخر ماه مه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به مقامات اطلاعاتی این کشور دستور داد درباره منشأ ویروس کرونا مجدد تحقیق و گزارشی تهیه کنند.

او گفت: جامعه اطلاعاتی آمریکا بر سر دو منبع اصلی این ویروس دچار اختلاف نظر شده است. مشخص نیست این ویروس از یک حیوان به انسان منتقل یا بر اثر یک اتفاق از آزمایشگاه به بیرون منتقل شده است.

پکن در واکنش به این موضوع اعلام کرد که دانشمندان و نه سرویس‌های جاسوسی باید به دنبال یافتن مبدا اصلی انتشار ویروس کرونا باشند.

 

برچسب ها : ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ووهان چین