شماره خبر : 2786
منتشر شده در مورخ : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:47
مردم انتظار ندارند در مهره چینی های آینده چهره های تکراری ناکارآمد را ببینند

مردم انتظار ندارند در مهره چینی های آینده چهره های تکراری ناکارآمد را ببینند

سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم برگزار شد و کسانی که این برنامه ها را تماشا کردند حالا باید جمع بندی کنند که از این جمع 7 نفره نظرشان به کدام است و برنامه های چه نامزدی را پسندیده اند و از ناحیه کدامیک از آنها ابهت ریاست جمهوری را تشخیص دادند تا روز 28 خرداد به او رای بدهند.
آنچه اکنون ثابت شده اینست که مردم از وضعیت موجود رضایت ندارند و انتظار دارند کسی به میدان کارزاری که جنگ اقتصادی از یک طرف و سوء مدیریت ها از سوی دیگر ایجاد کرده، بیاید که طرحی نو در اندازد و این مهم زمانی محقق می شود که علاوه بر انتخاب فرد واجد شرایط برای جایگاه ریاست جمهوری به یک تیم نسبتاً جوان، با انگیزه متخصص و متناسب با مسئولیتی که به آنها سپرده می شود، سکان قوه مجریه را به دست گیرد. بدترین شکل ممکن اینست که باز هم بخواهند در چیدن مهره ها، از چهرهای تکراری و کسانی که قبلاً امتحان خود را پس داده اند، استفاده کنند که در آن صورت مردم از انتخابی که کرده اند راضی نخواهند بود.
سیاسیون باید بپذیرند عمری دارند و قرار نیست یک نفر که قبلاً چند سال وزیر یا سمت دیگری داشته باز هم بکار گرفته شود. یادمان هست که در مواردی، کابینه خانه سالمندان تعریف می شد و ضررهای این انتخاب ها و انتصاب ها را که بر مبنای رفاقت و رانت صورت می گرفت، داده ایم. بنابراین چه بهتر که مجال رقابت در صحنه قدرت به تازه نفس ها داده شود تا کشتی به گل نشسته اقتصاد به ساحل برسد و در سایر موارد هم کارشناسی عمل شود. بقول شاعر :  ‌
خود سازی پیران بود افزون ز جوانان
                       تعمیر ضروریست بناهای کهن را  ‌
حاشیه ای از آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

حجت الاسلام رئیسی یکی از هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعد از آخرین مناظره که بعدازظهر روز شنبه برگزار شد در خصوص لیست صادر کنندگانی که ارز دریافتی را برنگردانده اند و از طرف آقای همتی در جریان مناظره عنوان شد و لیست 11 نفری که به آقای رئیسی داد، گفته: در مورد این لیست مطلبی دارم که مایلم منعکس شود.وی بعد گفت: آقایان اعلام کردند که 27 میلیارد دلار را صادر کنندگان برنگردانده اند.  ‌
گفتم اعلام کنید. هفت میلیارد دلار را اعلام کردند، بیست میلیارد را اعلام نکردند. دادگستری پی گیری کرد، برخوردهایی هم شد. گفتیم چرا بقیه اش را اعلام نمی کنید¿ هی امروز و فردا کردند تا اینکه ما موضوع را رسانه ای کردیم. بعد لیست 17 هزار نفر را فرستادند که اینها از 100 دلار تا 150 و 200 دلار و 1000 دلار گرفته بودند در حالی که ما دنبال دانه درشت ها بودیم. گفتیم ببینیم اینها چه کسانی هستند¿ خیلی جالب بود که معلوم شد اینها کارتن خواب، بقال، نقاش، خانم خانه دار بودند که با گرفتن کارت بازرگانی برایشان اینکار را کرده بودند.  ‌در خصوص لیست 11 نفری که آقای همتی به آقای رئیسی داد، ایشان گفت، بعد از اینکه ایشان (آقای همتی) رفت لیست را بررسی کردم، ما اینها را زندانی کردیم و پولها را از آنها گرفته ایم و عجیب است که ما اقدام کردیم، آن وقت آقای همتی می ترسید اسامی را بگوید.آقای رئیسی مبلغی را که از این افراد گرفته شده سه هزار میلیارد دلار اعلام کرد.
هیچ روز تعطیل و غیر تعطیل در تقویم آبفای استان وجود ندارد

خوزستان امسال در تنش آبی، شرایط ویژه ای دارد که می طلبید سکان آبفای خوزستان به کسی سپرده شود که دارای تجربه، تخصص، توان و قدرت مدیریتی و مقاومت در برابر مشکلات را داشته باشد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و این طور که نزدیکان وآگاهان به تحرکات و فعالیت مدیریت آبفا می گویند، کرمی نژاد مدیر عامل این شرکت مثل بولدوزر پیش می رود و شب و روز و تعطیل و و گرما مانع از تلاش های شبانه روزی او نمی شود و این امید را در دلها پدید آورده که بتواند بر مشکلات عدیده آبرسانی وفاضلاب استان فائق آید.به عبارت دیگر از مدتی پیش هیچ روز تعطیل رسمی و غیر رسمی در تقویم آبفای خوزستان وجود ندارد.
نکته های معنادار منظوم!

به خودمان متکی باشیم و نگاهمان به دیگران نباشد و از داده های خود بهره بریم که چون هیچکس بهتر از خودمان دلش برای ملت و کشور نمی سوزد، اقبال لاهوری در این باره چه خوب گفته:
خدا آن ملتی را سروری داد  ‌
          که تقدیرش به دست خویش بنوشت  ‌
به آن ملت سر و کاری ندارد
           که دهقانش برای دیگری کِشت
< باقی اصفهانی> در وصف کسانی که از فرصت ها و جایگاههایی که نصیبشان می شود به نفع مردم و ملت بهره نمی برند گفته است:
خوردیم ثمرها و نهالی ننشاندیم
               بردیم بسی حاصل و یک تخم نکشتیم
لاهوتی کرمانشاهی در تعریف گرفتن حق و اثبات آن این طور سروده :
خواهی که شود زمانه خرم از تو  ‌
                            مگذار رسد به هیچ دل، غم از تو
اما پی اثبات حق، ار لازم شد
                                بگذار برنجد دل عالم از تو . ‌

برچسب ها : مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آبفا خوزستان