شماره خبر : 28011
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 14:20
جام رسانه امید/ بزرگترین همایش رسانه ای خوزستان" "ما می توانیم"

جام رسانه امید/ بزرگترین همایش رسانه ای خوزستان" "ما می توانیم"

رقابت میان رسانه های خوزستان در قالب جام رسانه امید آغاز شد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان رقابت ۲۹ تیم رسانه ای از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات خوزستان در قالب جام رسانه امید روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ در  مجتمع ملی حفاری ایران در اهواز آغاز شد. 
رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در مراسم افتتاح این رویداد بزرگ گفت: ایده برگزاری این جام، خوزستان است و با موافقت رئیس بسیج رسانه کشور، به صورت ملی منتشر و در برخی از استان ها اجرا شد و در خوزستان، به عنوان ششمین استان‌ در حال برگزاری است تا همه اصحاب رسانه در تولید محتوا با هم رقابت کنند.
سجاد بهمئی جهاد امید، جهاد تبیین و جهاد خدمت را سه محور اصلی این طرح عنوان کرد و  گفت: هدف این است که رسانه‌ها را به یک جبهه واحد برسانیم تا در زمان بحران‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم و در مقابل رسانه های معاند، آفند رسانه‌ای انجام دهیم.
وی در ادامه هویت بخشی، ایجاد روحیه و امید آفرینی به جامعه، هدایت و گسترش خدمات رسانه ای در راستای عملی شدن جهاد تبیین را از اهداف شکل گیری این رویداد ملی رسانه ای عنوان کرد و بر لزوم پیوند رسانه با مردم و صنعت و تلاش اصحاب رسانه برای مشارکت حداکثری مردم در اانتخابات تاکید نمود.
لازم به یادآوری است ۴۷۰ رسانه از جمله ۲۶۳ پایگاه خبری و ۲۸ روزنامه دارای مجوز در استان خوزستان فعالیت دارند.
" شکست دشمن با جهاد تببین"
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در آیین افتتاحیه جام رسانه ای امید گفت: ایده برگزاری جام رسانه ای امید با موافقت سردار سلامی فرمانده کل سپاه اجرا و تا بهمن ماه در تمام استان های کشور برگزار می شود. 
مرتضی کارآموزیان فتنه شهریور ماه سال گذشته را تروریسم رسانه ای خواند و گفت:  سال گذشته ۲۱ هزار دروغ و شبهه تنها توسط چهار رسانه معاند خارجی منتشر شد که موجی از ناامیدی را در کشور رقم زد. وی جهاد تبیین را وظیفه تمام اقشار مردم و به ویژه رسانه ها برای شکستن فضا سازی دشمن دانست و با اشاره به تاکید رهبر انقلاب پیرامون امید آفرینی گفت: اطلاع داشتن از اقدامات انجام شده لازمه روایتگری صحیح، و لیگ رسانه امید به دنبال معرفی پیشرفت های کشور به اهالی رسانه است.
وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد پیام ناامید کننده در کشور تولید و در فضای مجازی منتشر شد که شکستن این فضا نیازمند کار منسجم رسانه ای است.
وی در ادامه گفت: ذائقه مخاطبان ایرانی تهدید محور است و این موجب شده تا با خطاهای ادراکی پیشرفت های کشور یا نادیده گرفته شده، یا با تاخیر منعکس شود.
کارآموزیان در ادامه گفت: گروه بحران مستقر در خارج از کشور بر سیاه نمایی کشور متمرکز شده و این در حالی است که رسانه های کشور بر روایت پیشرفت ها و دستاوردهای کشور در بخش های مختلف توجه ندارند.
رئیس بسیج رسانه کشور خوزستان را استان نمونه رسانه ای کشور و کسب عنوان برتر بسیج رسانه خوزستان در جشنواره مالک اشتر را بیانگر جایگاه ویژه رسانه ای این استان عنوان کرد.
"جهاد تبیین و امید آفرینی، مطالبه رهبر"
مسئول فضای مجازی بسیج کشور، با تاکید بر اهمیت ویژه رسانه ها در جهاد تبیین و امید آفرینی گفت: انعکاس پیشرفت استان در این جام اهمیت بسیار زیادی دارد.
مهدی آدینه  در ادامه گفت: ارزیابی بازخورد تولیدات خبری در رسانه ها توسط سیستم پایشگر به صورت هوشمند انجام می شود. 
"جهاد تبیین، نیاز امروز جامعه"
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان، در آیین افتتاحیه  جام رسانه امید جهاد تببین را یک دغدغه و ضرورت اجتماعی ذکر کرد و گفت: یکی از ابعاد جهاد تبیین، شناسایی ظرفیت ها، پیشرفت ها و موضوعاتی است که به امید آفرینی ارتباط دارد.
مجید منادی انتقال معارف و ارزش های انقلاب اسلامی به جامعه و شناساندن اهداف دشمنان ایران و اسلام  را از ابعاد  دیگر جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: جوانان حلقه و بدنه اثرگذار جامعه بوده که باید به آنها توجه کرد.
منادی در ادامه سخنانش گفت: اقدامات دشمن برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده و به همین دلیل تلاش می کنند از طریق فضای مجازی و اطلاع رسانی غلط و سیاه نمایی ناامیدی را به مردم القا کنند.
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: هر فردی از جمله خبرنگاران، معلمان، هنرمندان، و... به اندازه اثرگذاری خود در جامعه، وظیفه دارند در جهاد تبیین عمل کنند.  
منادی با اشاره به راهبردهای مقام رهبری پیرامون انتخابات گفت: مهمترین و اصلی ترین راهبرد در انتخابات، حضور مردم و آرامش و امنیت انتخابات است.
وی افزود: باید تلاش شود مردم آگاه و با نگاه درست پای صندوق های رای حاضر شده و دیگران را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنند.
وی با اشاره به مشکلات مردم خوزستان گفت: مسائل خوزستان با حضور در انتخابات و انتخاب درست و صحیح، قابل برطرف شدن است.
"جام رسانه امید، نقطه پیوند رسانه و صنعت"
یکی از راهبردها و رهنمودهای مقام رهبری، جهاد خدمت است که به عنوان یک امر جدی در کشور مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون در زمینه های متفاوت در حال اجراست. در این راستا وظیفه رسانه انعکاس درست این جهاد و آثار آن است. حضور تنی چند از مقامات اجرایی و مدیران صنایع خوزستان در جشنواره جام رسانه امید، بیانگر این راهبرد و اهمیت آن است.
یکی از مهمانان افتتاحیه جام رسانه امید، مهدی خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بود. 
این مقام استانداری، ضمن اعلام پیشرفت های چشمگیر در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گفت: فعالیت های عمرانی در جای جای استان در حال انجام است و با هر سفر رئیس جمهور طرح های عام المنفعه افتتاح می شود.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام موجود در استان، به پیشرفت پروژه آب غدیر،  پروژه آب فدک و پروژه طرح فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: عزم دولت سیزدهم رساندن خوزستان به تراز کشور است.
خانچی پیرامون نقش جوانان در پیشبرد فعالیت های عمرانی گفت: جوانان خوزستانی پروژه هایی را در خوزستان به اتمام رسانده اند که علاوه بر خدمات رسانی به مردم، توانمندی های خود را در پروژه هایی نشان داده اند که کشور های قدرتمند از عهده آن بر نیامدند و این مصداق بارز "ما می توانیم" است.
"موفقیت در اوج تحریم"
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با وجود  تحریم های ظالمانه، صنعت فولاد توانسته در بخش ارز آوری موفق باشد، به گونه‌ای که ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود.
علی محمدی در مراسم افتتاحیه جام رسانه امید گفت: صنعت فولاد یکی از ملاک‌های ارزیابی پیشرفت در جوامع امروزی است و حدود ۲ میلیون نفر در کشور از زنجیره فولاد درآمدزایی می کنند. همچنین صادرات صنعت فولاد کشور ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در  ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.
وی افزود: صنعت فولاد یکی از صنایع مهم است که در اوج تحریم‌ها کمک حال کشور بوده است. در خوزستان تعداد زیادی مراکز صنعت فولاد وجود داشته و اشتغال‌زایی خوبی از این طریق صورت گرفته است.
وی فولاد اکسین را جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا معرفی کرد و گفت: این شرکت تنها شرکت فولادی تولید ورق در خاورمیانه است و تمام لوله های نفتی و گازی کشور را تولید می کند  و واردات در این حوزه را به صفر رسانده است.
وی همچنین گفت: این شرکت در هشت ماهه نخست امسال رشد تولید ۲۵ درصدی داشت و میزان سودآوری آن نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و اکنون به ۱۸ کشور و سه قاره دنیا ورق صادر می شود.
محمدی اعلام کرد: شرکت فولاد اکسین در ماه گذشته به عنوان صادرکننده نمونه کشور در صنعت فولاد معرفی شد.
مدیر عامل شرکت فولاد اکسین تامین ۲ هزار تن ورق برای پل عنافچه، تامین ۲ هزار بسته نوشت افزار، اعزام اکیپ های پزشکی و توزیع روزانه چندین تانکر آب به نقاط محروم و حضور شبانه روزی در ایام اربعین را از اقدامات فولاد اکسین در زمینه مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد.
"فعالیت ۷۵ دستگاه حفاری در شرکت ملی حفاری"
معاون خدمات شرکت ملی حفاری ایران در مراسم افتتاحیه جشنواره جام رسانه امید، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه کارکنان ما در حال تلاش برای شکستن این تحریم ها هستند.
محمد مهدی اولی در ادامه گفت: پیش از تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) شرکت های خارجی اقدامات حفاری را در ایران انجام می دادند. در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران دارای ۷۵ دستگاه حفاری است که تمامی متخصصین، روسا، و کادر آن ایرانی هستند و همه عملیات حفاری و خدمات جانبی توسط کارکنان ایرانی انجام می شود.
معاون خدمات شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد که دستگاه های حفاری و لوازم جانبی توسط متخصصین ایرانی ساخته شده و در پروژه های مرتبط با حفاری چاه های نفت و گاز، و همچنین حفر چاه های آب در استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند.
#شهید _ بهنام _محمدی
#پیشرفت _خوزستان 
#پیشرفت _ایران
#لیگ_رسانه_امید

برچسب ها : جام رسانه امید همایش رسانه ای خوزستان خوزستان سازمان بسیج رسانه خوزستان