شماره خبر : 28566
منتشر شده در مورخ : ۶ دی ۱۴۰۲
ساعت : 9:17
توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی انجام شد؛ اضافه شدن حدود ۲۰۰۰ تخت آی‌سی‌یو به زیرساخت‌های درمانی کشور

توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی انجام شد؛ اضافه شدن حدود ۲۰۰۰ تخت آی‌سی‌یو به زیرساخت‌های درمانی کشور

 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی و حدود ۲۰۰۰ تخت آی‌سی‌یو از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی به زیرساخت‌های درمانی کشور اضافه شده است.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در همایش خدمتی ماندگار و گرامیداشت زنده یاد دکتر عباس شیبانی، موسس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: در یک سال گذشته ۲ هزار کاشت حلزون شنوایی انجام شده و بیماری در نوبت کاشت باقی نمانده است.

وی با اشاره به زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی، تصریح کرد: عمل کاشت حلزون شنوایی بهتر است تا ۴ سالگی انجام شود تا گفتار فرد نیز دچار اشکال نشود.

کریمی ضمن تقدیر از خدمات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در زمینه تامین حلزون شنوایی، بیان کرد: تلاش های هیات امنای صرفه جویی ارزی ادامه راه بزرگمردی است که سال‌ها قبل این بنیاد را نهاد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است و این درحالیست که ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی هزینه بالایی دارد که با یاری و‌ مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی میسر شد.

کریمی با بیان اینکه در این مدت حدود ۲۰۰۰ تخت آی سی یو نیز به زیرساخت های درمانی کشور اضافه شده است، گفت: در زمان شیوع سویه اومیکرون، با درگیری بالای کودکان مواجه شدیم و نیاز به تخت picu داشتیم که با کمک هیات امنا تعداد picu ها به دو برابر افزایش یافت.

وی عنوان کرد: حدود ۳۰۰دستگاه پیشرفته پزشکی از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  بهداشت و درمان

برچسب ها : تجهیز بیمارستان هیات امنای صرفه جویی ارزی علمی پزشکی