شماره خبر : 28635
منتشر شده در مورخ : ۹ دی ۱۴۰۲
ساعت : 9:54
انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای کلانشهر اهواز

انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای کلانشهر اهواز

 

شورای اسلامی شهر اهواز با انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای این کلانشهر موافقت کرد.

حجت‌اله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: این کلانشهر  به حدود ۲۸ هزار صندلی جدید در حوزه حمل و نقل همگانی احتیاج دارد؛ بر اساس دو قرارداد قبلی از سال ۱۴۰۰ تاکنون خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس با یارانه دولتی انجام شده که در مجموع شهرداری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای پنج هزار صندلی هزینه کرد.

او  افزود:  تاکنون ۳۰ درصد از ناوگان تحویل شده و ۲۰ دستگاه نیز پس از انجام فرآیند شماره‌گذاری و تحویل طی چند روز آینده وارد اهواز می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: همچنین ۲۲ میلیارد تومان برای خرید ۵۰ دستگاه ون با ظرفیت مجموعا ۶۵۰ صندلی پرداخت  و ۶۰ درصد آن تحویل شده است.

آقای سلیمانی گفت: با تصویب و موافت شورای  اسلامی شهر با قراردادی به ارزش بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان، مقرر شد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت نقدی (بدون یارانه دولتی و از طریق اوراق مشارکت) خریداری که با این قراداد چهار هزار و ۳۰۰ صندلی دیگر به ظرفیت ناوگان همگانی اهواز افزوده می‌شود.

او افزود: این قرارداد از نظر مبلغ بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز است که به دلیل هزینه‌کرد آن در حوزه حمل و نقل همگانی عملا منفعت بیشتری برای اقشار محروم و حاشیه‌نشین شهر دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: با نگاه ویژه مدیریت جدید شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهردار مجموعا ۱۰ هزار صندلی از نیاز اهواز ظرف کمتر از دو سال اخیر تأمین می‌شود؛ الباقی نیز از طریق طرح‌های  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تأمین و بهره‌برداری ناوگان در دست بررسی است.

آقای سلیمانی گفت:  تاکنون سرمایه‌گذارانی هم مراجعه داشتند که به زودی از ناوگان پیشنهادی آن‌ها بازدید فنی انجام می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : خرید اتوبوس انعقاد قرارداد اهواز خوزستان