شماره خبر : 2895
منتشر شده در مورخ : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:48
فردا؛ آفرینش دو حماسه توسط مردم ایران!

فردا؛ آفرینش دو حماسه توسط مردم ایران!


حماسه دیگری در راه است و فردا مردم قهرمان و هوشیار ایران با حضور گسترده در پای صندوقهای رای و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، بار دیگر بصیرت بالای خود را در حمایت از نظام مقدّس جمهوری اسلامی، سرافرازی کشور و پاسخ دندان شکن به دشمنان و ایادی آنها نشان خواهند داد.
امّا فردا ملّت ایران در جای جای میهن اسلامی حماسه دیگری را نیز در انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رقم خواهند زد.  ‌
به دلیل اهمیت انتخاب رئیس جمهور به عنوان دومین مقام ارشد و بالاترین مقام اجرائی کشور، با تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی آنچه به حاشیه رفته انتخابات شوراهای اسلامی است و لذا در طول روزها و هفته های اخیر بحث انتخاب رئیس جمهور بیش از همه فضای حقیقی و مجازی را پر کرده بود، امّا نباید این فراموش شود که شوراهای اسلامی نیز  براساس وظایف و اختیاراتی که دارند می توانند نقش سرنوشت‌سازی در مدیریت و آبادانی کشور داشته باشند. در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم دهها هزار نفر از نخبگان و مشتاقان خدمت را برمی‌گزینند تا به مسائل و مشکلات منطقه پرداخته و ضمن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، بر اداره امور منطقه خود، نظارت فعّال و مᅣثّر داشته باشند. حال اگر مردم شایسته ترین ها را برای عضویّت در شوراها برگزینند، اثرات انتخاب صحیح آنها در هر منطقه و در مجموعهِ کشور به سرعت قابل مشاهده خواهد بود.
همچنین در اکثر کشورهای جهان که به شیوهِ مردم سالاری اداره می‌شوند، عضویت در مجالس محلی و یا به اصطلاح ماº شوراهای شهر و روستا اذن دخول ورود به فعالیتهای سیاسی و مشارکت در ادارهِ امور کشور نیز هست و بسیاری از کسانیکه بعداً در جایگاه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری قرار می گیرند و قبای وزارت و وکالت و ریاست قوا و مانند آن را بر تن می کنند، همین افراد هستند و این روالی است که اگرچه در کشور ما به دلیل چسبندگی مدیران مادام العمر و وجود آقازاده ها و نورچشمی‌های زیاده خواه، هنوز بطور کامل عملی نشده لیکن با از کارافتادگی مدیران مادام العمر، موفقیت نیروهای انقلابی در بدست گرفتن ادارهِ امور جامعه و استقرار واقعی نظام شایسته سالاری، این شیوهِ مدیرپروری و تᅢمین مدیران آینده در کشور ما نیز تکمیل خواهد شد و بنابراین باید به شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از منابع اصلی تᅢمین کننده مدیران کشور و نیز به انتخابات این شوراها اهمیت داده شود و نظر مردم برای حضور فعّال و آگاهانه در این انتخابات و تلاش برای گزینش شایسته ترین ها جلب گردد. 
که البته با توجّه به فعالیت تبلیغاتی داوطلبان عضویت در شوراها و طرفدارانشان و نیز ملموس بودن تᅢثیر شورا در زندگی مردم، این مهم تا حدود زیادی انجام شده و امید می رود که با استقبال دشمن شکن مردم در انتخابات شوراهای اسلامی در این بخش نیز شاهد خلق حماسه ای جدید بوسیله ملّت قهرمان ایران باشیم. ان‌شاء... .
موسوی زاده
1400/03/27

برچسب ها : حماسه انتخابات1400 سرمقاله