شماره خبر : 29817
منتشر شده در مورخ : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 10:41
راوی گفت: هزینه های خدمات دندانپزشکی باید مورد حمایت بیمه ها قرار گیرند

راوی گفت: هزینه های خدمات دندانپزشکی باید مورد حمایت بیمه ها قرار گیرند


شاخص های سلامت دندان های ایرانی ها در سالهای اخیر، نه تنها بهبود نیافته که بر عکس افت کرده است و دلیل اصلی آن ناشی از بی برنامه گی وزارت بهداشت است.
یک دکترای حرفه ای دندانپزشکی با انتقاد از این که خدمات دندانپزشکی را جزو خدمات لوکس تلقی می کنند، گفته : همه خدمات دندانپزشکی فقط زیبائی نیست که برای آن ردیف بودجه بیمه ای نمی بینند، زیرا برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه دندانپزشکی، فقط تن به کشیدن دندان می دهند و امیدواریم هزینه های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه ها قرار بگیرد.رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفته : متᅢسفانه میزان پوسیدگی دندان ها بعد از کرونا بالا رفت و وضعیت خرابی دندان های مردم بدتر هم خواهد شد و اگر پیشگیری انجام نشود، شاخص سلامت دندان در جامعه، نزولی می شود. ضمناً درمانگاه های دولتی فقط به کشیدن دندان بسنده کرده اند و این در حالی است که باید به سمت ترمیم دندان ها با حمایت دولت، پیش برویم. به اعتقاد وی نیاز به ایجاد مراکز دندانپزشکی با تعرفه پائین به این دلیل است که میزان پوسیدگی دندان ها، بالاست.
با وجود این که بخاطر خرابی دندان ها، مطب های دندانپزشکی شلوغ است اما بسیاری از مردم که توان درمان ندارند، از درد دندان رنج می برند و حتی هزینه کشیدن دندان را هم ندارند.
حضور جمع و جور وزیر نفت در دزفول
وزیر نفت روز سه شنبه گذشته به منظور بازدید از تاسیسات نفتی و رونمائی و بهره برداری از چند پروژه از طریق فرودگاه دزفول، وارد استان شد. آمدن یا بهتر بگوئیم کشاندن وزیران به استان بستگی به میزان پی گیری و نفوذ برخی از نمایندگان استان دارد و نمایندگان دزفول و به خصوص اندیمشک از این بابت از بقیه نمایندگان جلوترند و به همین دلیل مشاهده می شود این دو شهرستان به لحاظ توسعه و پیشرفت سرآمد شهرهای استان هستند. ضمناَ به خاطر حواشی حضور یک مدیر نفتی در نمایشگاه بین المللی این بار سفری جمع و جورتر و بدون حضور خبرنگاران استانی برگزار شد.
شیرینی فروشها به خاطر حذف نکردن محاسبه جعبه نقره داغ می شوند
با آن که بارها شیرینی فروشان خوزستان را ملزم به در نظر گرفتن جعبه هنگام فروش کرده اند، اما همچنان به این رویه ادامه می دهند و معلوم نیست چرا حتی جریمه کردن آن ها موجب بازدارندگی نمی شود. حالا مدیر کل استاندارد خوزستان گفته این اقدام برخی شیرینی فروشان، کم فروشی محسوب می شود و در بازرسی از 50 شیرینی فروشی استان با مشاهده تخلف آن ها به پرداخت 10 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که براساس برآورد انجام شده این فروشندگان، 6 هزار کیلوگرم شیرینی کم فروش کرده اند. حذف محاسبه وزن جعبه در فروش شیرینی از سال گذشته از سوی سازمان استاندارد ابلاغ شده است. البته جا دارد علاوه بر این موضوع بازرسان استاندارد به همراه کارشناسان صنعت و معدن و اتحادیه شیرینی فروشی ها، رعایت استانداردهای لازم نیز در کارگاههای تولیدات شیرینی را مورد توجه قرار دهند، به خصوص از محل های تولید بازدید کنند چرا که برخی از آنها در مکان های غیر استاندارد و غیر بهداشتی تولید می شوند.
یک شعبه عرضه گوشت قرمزدر اهواز، کافی نیست
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اقدام به راه اندازی یک شعبه عرضه مستقیم گوشت قرمز در اهواز کرده که کار خوبی است اما اشکال در این است که این شعبه در منطقه ای از مرکز شهر قرار دارد و اگر شهروندان بخواهند به آنجا مراجعه کنند، در صورت نداشتن خودرو، باید کلی پول کرایه ماشین بدهند تا مثلاً یکی دو کیلو گوشت با قیمت عرضه مستقیم خریداری کنند و بهتر است تعداد این شعبه ها بیشتر و در نقاط مختلف شهر، به خصوص در مناطق دور افتاده و محروم باشد.
مدیران به جای ایجاد جاذبه برای میهمانان نوروزی، دافعه ایجاد نکنند
معمول این بوده که با نزدیک شدن سال نو و تعطیلات نوروزی، هموطنان را برای آمدن به خوزستان با معرفی جاذبه های گردشگری استان تشویق و ترغیب کنند اما حالا شاهد این هستیم که برخی مدیران از دافعه های خوزستان حرف به میان می آورند. مثلاً مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به این که کلانشهر اهواز، از ابتدای امسال تاکنون هوای پاک را تجربه نکرده، گفته : در سال جاری اهواز یک روز خطرناک، 59 روز بسیار ناسالم و 124 روز ناسالم برای گروه های حساس داشته است. این هم شد معرفی استان؟
 برخی آب میوه های صنعتی قابل اطمینان نیستند
کلیپی منتشر شده بود که یک وانت را با محموله پرتقال نشان می داد که در راه کارخانه آب میوه گیری بود و هر کدام از این پرتقال ها را که باز می کردند گندیده یا کفک زده بود و ادعا می شد که بیشتر میوه هایی که برای آبگیری تهیه می شوند، این وضعیت را دارند و به مردم توصیه شده بود که به آب میوه ها اعتماد نکنند و میوه تازه مصرف کنند. توصیه بدی نیست و مسلماً هر مواد خوردنی، طبیعی آن سالم تر است. این موضوع شامل آبلیموهای غیر استاندارد هم می شود، به خصوص از طریق دستفروشی و شیشه های بدون مارک که دیگر کلاً ضرر و غیر بهداشتی است. خانواده هایی که فرزند پیش دبستانی و دبستانی دارند بهتر است از قرار دادن آب میوه های صنعتی در بسته خوراکی بچه ها خودداری و به جای آن میوه تازه در کیف ها بگذارند. مسئولان هم باید از شرکت های آبمیوه گیری بازدید کنند.

برچسب ها : سازمان جهاد كشاورزی خوزستان خوزستان شیرینی فروشی کم فروشی