شماره خبر : 29886
منتشر شده در مورخ : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 13:33
امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد

امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات کمیته امداد:

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، مجتبی ذنوبی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در پی تفاهم‌نامه کمیته امداد و شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان و در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنی بر واگذاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت، امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد از دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای ارائه خدمات غیرحضوری مطلوب به جامعه هدف، تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی شایسته به خانواده‌های تحت حمایت انجام شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد گفت: در همین راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم به مددجویان برای ثبت درخواست‌ها در صورت لزوم انجام شده است.

ذنوبی خاطرنشان کرد: از این پس مددجویان می‌توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه ازدواج و تامین لوازم ضروری زندگی، درخواست خود را در دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین امکان ثبت درخواست احداث مسکن، درخواست تعمیر مسکن، درخواست خرید مسکن و درخواست احداث فضای جانبی در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد تصریح کرد: درخواست دریافت اجاره و ودیعه مسکن، درخواست معافیت و انتقال مددجوی سرباز از دیگر مواردی است که ثبت آنها در دفاتر پیشخوان دولت ممکن شده است.

به گزارش ایرنا در حال حاضر چهار میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند و بیش از ۱۲۰ خدمت به تناسب نیاز به آنها ارائه می‌شود.

کمیته امداد امروز هوشمند و کارآمد است و همه سامانه‌هایی که در گذشته در آن سامانه‌ها فعالیت‌های امداد انجام می‌شد، تجمیع شده و نرم افزار و سامانه جامع و کامل (امداد هوشمند) به کار گرفته شده است.

شناسایی‌ فقرا، علاوه بر عملیات میدانی و استفاده و بهره‌گیری از سایر پایگاه‌های اقتصادی خانوار در دستگاه‌های کشور و بررسی‌های مددکاران به صورت هوشمند انجام می شود به طوری که بسیاری از فعالیت ها نیاز به حضور مددجویان در دفاتر کمیته امداد و ادارات اجرایی ندارد.

اکنون سامانه امداد هوشمند این ظرفیت را ایجاد کرده است تا هر فرد نیازمندی در منزل، درخواست ارائه خدمت خود را ثبت کند تا به قید فوریت توسط مددکاران پیگیری شود.

برچسب ها : مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی دولت سیزدهم دولت الکترونیک مسکن