راوی گفت: وقتی گرانی ها با مجوز باشد مقابله با آن چه معنا دارد؟
با وضعیتی که در زمینه گرانی (چه انواع کالا چه مواد غذائی و چه نرخ خدمات رسانی) پدید آمده ظاهرا این موضوع عادی شده و چون مردم از پی گیری ها مایوس اند و می دانند پشت قضیه اتفاقی نمی افتد از شکایت هم خیلی خبری نیست شاید هم علت اصلی این ناامیدی از شکایت ها این است که تدریجا قیمت ها طبق برنامه ریزی دستگاه ها رسما بالا می رود.
مثلا وقتی علنا شورای شهر تهران قیمت حمل و نقل و جا به جائی را برای سال آینده افزایش می دهد یا مگر قالیشویی ها چه از دیگران کمتر دارند که قیمت های خود را بالا نبرند؟ در این مورد شاهد هستیم که قیمت شستشوی هر تخته فرش ماشینی از دویست و چهل هزار تومان حدود سیصد و چهل هزار تومان رسیده و این خدمات در کمتر از یک ماه 120 درصد افزایش و رکورد قیمت را شکسته. حالا اگر این وضع را به اجناسی مثل آجیل و دیگر مایحتاج شب عید تسری بدهیم ببینید چه اوضاع و احوالی است. قیمت لباس هم که سر به فلک کشیده و خرید لباس برای بچه ها اجازه نمی دهد که بزرگترها به این فکر برای خودشان بیفتند.
بنابراین وقتی تمام گرانی ها با مجوز باشد دیگر وجود سازمان تعزیرات و ستاد بازار و مبارزه با گرانفروشی چه توجیهی دارد؟
چرا سیستم حسابداری یکبار به نفع بازنشستگان اشتباه نمی کند؟
از حدود 50 هزار نفر از بازنشستگان برداشتی انجام شده بود و از حساب کسانی که کد دستوری برای برداشت سهام یکی از پتروشیمی ها ثبت نکرده بودند هم برداشت شد و بعد اعلام کردند که اصلاح شد. وزیر کار گفته که اشتباهی در سیستم حسابداری تامین اجتماعی انجام شده است. سوال این است که چرا سیستم حسابداری یکبار به نفع بازنشستگان اشتباه نمیکند؟
اگر 90 هواپیما وارد ناوگان هوایی شده کجا رفته اند؟
جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر واردات 90 فروند هواپیما گفته: در حمل و نقل هوایی با وضعیتی رو به رو هستیم که رئیس سازمان هواپیمایی کشور صحبت از واردات بیش از 90 فروند هواپیما به کشور می کند اما ما این تعداد هواپیما را ندیده ایم. وی سوال کرده این 90 فروند هواپیما کجا رفته است؟ قادری این را هم گفته که ما افزایش تعداد هواپیما نداریم و اگر وارد شده بود باید اثرات آن را در افزایش تعداد پروازها و جابجائی مسافرها می دیدیم پس چنین چیزی صحت ندارد.
برای حفظ جوانی جمعیت فرهنگ رانندگی جاده ای را آموزش دهید
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه 32 درصد مرگ و میرها ناشی از تصادفات رانندگی افرادی با میانگین سنی 20 تا 30 سال هستند گفته جوانمرگی در تصادفات جاده ای بسیار نگران کننده شده و این امر با رویکرد حفظ جوانی جمعیت و خانواده منافات دارد.
این درست است اما شما برای فرهنگ سازی رانندگی در جادهها چه کرده اید؟ چرا هیچگونه برنامه های فرهنگی برای هشدار به رانندگان و آموزش جاده ای دیده نمی شود¿ غیر استاندارد بودن اکثر جاده ها هم که به قوت خود باقی است. بخاطر هزینه کمتر صورت خود را به آرایشگرهای غیر متخصص نسپارید
در روزهای آخر سال بسیاری از آرایشگاه ها خدمات زیبائی در حوزه پزشکی را با یک سوم هزینه انجام می دهند بهمین دلیل مراجعین زیادی دارند و بدون در نظر گرفتن عواقب این کار از این خدمات ارزانتر اما خطر آفرین برای سلامت آن ها بخصوص اعضای صورت بهره می برند. طبق قانون انجام خدمات پزشکی زیبایی در آرایشگاه ها ممنوع است و جرم به حساب می آید و فقط در شش ماه اول امسال 2600 پرونده در زمینه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی زیبائی به مراجع قضائی ارسال شده است.
به گفته معاون درمان وزارت بهداشت فلج کامل یک طرف صورت ایجاد زخم و سوراخ روی تیغه بینی آسیب شدید به لب به دلیل تزریق ژل تاریخ مصرف گذشته فقط بخشی از پرونده های مراجعه کنندگان دادسرای جرایم پزشکی افرادی است که برای خدمات زیبائی پزشکی به آرایشگاه ها مراجعه کرده اند.
یک عضو انجمن متخصص پوست ایران افزایش سواد سلامت و تحت تاثیر قرار نگرفتن تبلیغات فضای مجازی را از ملزومات می داند و می گوید در صورت نیاز به انجام خدمات جراحی زیبائی انتخاب پزشک متخصص و مطالعه بروشورهای مربوط به مواد تزریقی و بررسی نوع دستگاه ها ضرورت دارد. به افرادی هم که رفتارهای افراطی برای زیبا دیده شدن دارند پیشنهاد شده اختلال وسواسی شان را درمان کنند چون در غیر اینصورت این وسواسها می توانند تمام مسیر زندگی را تغییر بدهد و به نظر می رسد که یکی از راهکارها در اینمورد <آنفلو کردن> پیچ هائی است که به شما حس زیبایی ناکافی را تلقین می کنند.
(آنفلو به معنی دنبال نکردن پست ها و فعالیت شخص خاصی است و فالو به معنی دنبال کردن است.)
برچسب ها : گرانی هواپیما سازمان تعزیرات و ستاد بازار و مبارزه با گرانفروشی