راوی گفت: تغییر زودهنگام مدیر کل راه آهن جنوب و آمدن مدیری از شمال به جای او
همانطور که پیش بینی کرده بودیم تغییر چند مدیر کل در دستور کار است و اولین تغییر به نام مدیر کل راه آهن رقم خورد. اما آنچه که در این تغییر تعجب آور بود، عمر کوتاه خدمتی آقای مرادی است در حالی که مدیر کلی قبل او، آقای درویش زاده 12 سال مدیر کل راه آهن جنوب بود.
سرپرست جدید اداره کل راه آهن جنوب آقای غلامحسین ولدی است که پیش از این مدیر کل راه آهن شمال 2 بوده است. ولدی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی خطوط راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران بوده و از جمله سوابق وی می توان به مدیر کل راه آهن استان فارس و مدیر کل راه آهن شمال 2 اشاره کرد. برای آقای ولدی موفقیت در خدمت به مردم خوزستان و توفیق در توسعه خطوط راه آهن جنوب و رفع کمبودها در این مورد آرزو می کنیم.
مهاجرت پزشکان متخصص بخاطر درآمدشان نیست چون هیچ جای دنیا اینهمه پول به آنها نمی دهند
یک متخصص بیماری های عفونی گفته: باید بررسی شود که چرا آمار مهاجرت کادر درمان افزایش داشته است و همه دارند از کشور خارج می شوند¿ به اعتقاد وی حقوق کادر درمان در ایران بسیار پایین است و کشورهای دیگر مشتاق هستند این افراد را جذب کنند زیرا چنین متخصصانی ندارند و ضمنا در حالیکه دولت ایران هزینه تحصیل و آموزش این افراد را می پردازد اما کشورهای دیگر از توانائی آن ها بهره مند می شوند.
تا آنجا که مردم شاهد هستند، پزشکان متخصص علاوه بر حقوق و مزایای بیمارستانی هر طور بخواهند تحت هر عنوان از بیمار پول دریافت می کنند و حتی حاضر نیستند قیمت خود را در خصوص خانواده های کم درآمد که قادر به تامین و پرداخت مبالغ درخواستی نیستند، کوتاه بیایند و ظاهر قضیه هم نشان از وضعیت عالی مالی آن ها دارد و مرتب مطب خود را توسعه می دهند، داروخانه راه اندازی می کنند، ارسال پول برای بچه هایشان به خارج و انواع معاملات توسط این عزیزان هم برقرار است و می دانند که در خارج نمی توانند چنین روزگاری داشته باشند. کادر عادی درمان هم که زحمات اصلی بر دوش آنهاست، قادر به خارج رفتن نیستند پس بقول خانم محرز باید بررسی شود و ببینند جریان مهاجرت ها چیست؟
شورای شهریها متحد و یکدل عمل کنند تا عاقبت به خیر شوند
اخیرا متنی منسوب به تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه این اعضا خواستار استعفای دسته جمعی شورای شهری ها در مقابل نهاد ریاست جمهوری یا قوه قضائیه شده بودند و علت را فشارهای غیر قانونی برخی مسئولان استان برای انصراف اعضای شورا از برکناری شهردار اهواز عنوان کرده بودند. حالا رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورا توضیح داده که متن منتشر شده از سوی اعضای شورای شهر اهواز نبوده و شورا مسیر قانونی را طی می کند تا مشکل موجود از طریق قانونی حل شود، وی تاکید کرده که هنوز کار به مرحله استعفا نرسیده و خارج از قانون عمل نمی کنند.
مردم هم همین انتظار را از اعضای شورای شهر دارند اما باید دید آیا برگزار نشدن 13 جلسه شورا بدلیل غیبت اعضا که موجب به حد نصاب نرسیدن جلسات شد، وفق قانون و عمل به تکالیف قانونی بوده، بهر حال حتی یک ساعت تاخیر در کار و امور شهرداری و اجرای پروژه های شهری به ضرر مردم و شهر است و بهتر است اعضای شورا بجای دامن زدن به اختلاف نظرهای یکدیگر، با همدلی و رعایت منافع شهر، قدر باقیمانده عمر شورا را بدانند تا عاقبت به خیر شوند.
<ون تاکسی ها> به تردد و جابه جائی شهروندان اهوازی، سرعت می دهد
امیر آهن جان مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز، از راه اندازی و شروع به کار خودروهای ون تاکسی در 11 خط از نیمه اردیبهشت خبر داده که با توجه به اینکه این ون ها در مقایسه با اتوبوس ها از سرعت خوبی در تردد و جابه جائی مسافر برخوردارند، مورد استقبال شهروندان قرار خواهند گرفت. البته در گذشته ، گاهی از ون برای جابجایی شهروندان در برخی نقاط شهر مثل چهارراه نادری - کیان پارس استفاده شده که چندان رضایت بخش نبود، اما از آنجا که آقای آهن جان در مسئولیت های قبلی عملکرد مناسبی داشته ، امیدواریم در سمت مدیر عاملی اتوبوسرانی اهواز هم خوش بدرخشد.
کار درست شهردار آبادان در مکلف کردن پیمانکار آسفالت به رفع نقص
شهردار آبادان در پی بازدید میدانی از پروژه های در حال اجرای سطح شهر و دادن نظرهای کارشناسان و ناظران سازمان عمران که نقص و فاقد کیفیت لازم را تایید کردند، به پیمانکار دستور داده روکش آسفالت انجام شده تکرار شود. اقدام بجائی است و ای کاش سایر شهرداران استان از چنین رویه ای پیروی می کردند چون بعنوان مثال در همین اهواز، در خیلی از مناطق، عمر آسفالت کوتاه است و پس از ترمیم حفاریها و لکه گیری ها خیلی زود آسفالت فرو می رود و نیاز به آسفالت مجدد پیدا می کنند چرا که زیرسازی ها فنی و مناسب نیست.
عمر کاری مدیران محیط زیست به جا به جائی <کربن> نرسیده!
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی ناشی از فعالیت های شرکت کربن بلک در اهواز گفته: < این شرکت باید از تاریخ دیماه 1402 در مدت 3 سال جا به جا شود و در سال 1405 در محل جدید در خارج شهر فعالیت کند و کارخانه در محل فعلی تعطیل شود.>امیدواریم که چنین شود اما سالهاست مسئولان چنین وعده هایی می دهند و حتی کار به دستگاه قضایی رسید اما نتیجه ای ندیدیم. ضمنا با گذشت سال ها، چه بسا حالا دیگر زمین در نظر گرفته برای محل جدید کربن، در محدوده شهری قرار گرفته است، هر مدیری هم که چنین وعده ای داده، قبل از تحقق آن از استان رفته!
برچسب ها : مدیر كل راه آهن جنوب اعضای شورای شهر اهواز محیط زیست خوزستان
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند