راوی گفت: نمایندگان اهواز دو خطه شدن راه آهن اهواز- تهران و اعتبارات سفر رئیس جمهور را پی گیری کنند
چند روز پیش حادثه ای برای یک قطار باری در حوزه راه آهن لرستان پیش آمد که باعث بسته شدن خط آهن تهران- اهواز شد و مسافران در راه مانده بوسیله اتوبوس به اهواز منتقل شدند که البته موضوع رسانه ای نشد و تنها پس از رفع مشکل خبر کوتاهی از سیما پخش شد.
این حادثه یکبار دیگر نشان داد که اجرا نشدن توسعه ریلی و دو خطه نکردن خط آهن اهواز - تهران چقدر برای مردم خوزستان مشکل زاست، چرا که با هر بسته شدن راه آهن اهواز- تهران و توقف اجباری قطار مسافربری در بین راه، هم مسافران دچار زحمت می شوند، هم بلیط های قطار بعدی لغو می شوند و مسافران باید با اتوبوس تردد کنند که در مقایسه با قطار، اصلا ایمنی ندارند، ضمن اینکه هزینه های اضافی به مردم تحمیل می شود.
با توجه به اینکه درویش زاده مدیر کل اسبق راه آهن جنوب گفته بود 8 هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به خوزستان برای تکمیل طرح های راه آهن استان تصویب شده، لازم است در این باره اطلاع رسانی شود که آیا تمام این اعتبار تخصیص یافته و اگر پول به استان تزریق شده به چه مصرفی رسیده و طرح های توسعه راه آهن در چه مرحله ای است.
ضمنا روشن شود که اجرای طرح های دو خطه کردن مسیر راه آهن اهواز - اندیمشک چه پیشرفتی داشته است¿ درویش زاده همچنین از احداث راه آهن اهواز- ایذه- اصفهان و مناقصه گذاشتن قطعه اول طرح تا رامهرمز و حتی برنده شدن شرکت کیسون، خبر داده بود که انتظار این است راه آهن جنوب در این باره اطلاع رسانی کند.
امید است منتخبین مردم در مجلس که تا چند روز دیگر رسما نماینده مردم استان در مجلس خواهند شد این موضوع یعنی توسعه ریلی و بخصوص دو خطه شدن خط آهن اهواز- اندیمشک و تهران را پیگیری کنند.
صنایع فولاد باید در کنار منابع آبی ساخته شود نه در زمینهای کشاورزی و میراث فرهنگی
نشست شهرک های صنعتی خوزستان که قرار بود ساعت 13 روز چهارشنبه گذشته در استانداری تشکیل شود با بیشتر از یک ساعت تاخیر، بدلیل دیر آمدن استاندار به جلسه که گفته شد بخاطر آمدن معاون وزیر صنعت و معدن و دیدار وی با آقای محراب بوده، تشکیل شد که ماحصل آن اعلام مجوز ساخت 7 شهرک صنعتی در استان با مصوبه هیات دولت بود که به این ترتیب تعداد شهرک ها و ناحیه های صنعتی خوزستان به 73 رسید. به گفته مهدی پور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، خوزستان جزء 6 استان کشور از نظر وسعت اراضی صنعتی در کشور است و اغلب صنایع خرد استان وابسته به صنایع بزرگ هستند. به گفته وی 2 هزار و 400 طرح صنعتی در استان، در حال ساخت است.
استاندار با شنیدن گزارش مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان گفت باید دید این شهرک ها و صنایع، از نظر اشتغال و صادرات چه نقشی در استان دارند که مدیر عامل شهرک ها در آمارهای ارائه شده همواره وضعیت شهرک های صنعتی خوزستان را با اصفهان مقایسه می کرد.
وقتی بحث ایجاد صنایع فولاد در شوش هم شد و فرماندار این شهرستان از آن دفاع و از ایجاد مانع توسط میراث فرهنگی انتقاد کرد، عنوان شد که چرا باید در شوش که غالبا زمینها بکر برای کشاورزی و از آثار با ارزش میراثی و باستانی برخوردارند، می خواهند فولاد تاسیس کنند و سراغ شهرهایی که کنار آب و شرایط لازم را دارند، نمی روند؟
استاندار در این جلسه اعتقاد داشت که باید ساخت شهرکها و واحدهای صنعتی را به مردم و سرمایه گذاران واگذار کرد و فقط زمین بلامعارض مشخص و در اختیار آن ها گذاشت.
آیا عزم دولت برای حل مشکل فاضلاب اهواز محقق می شود؟
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز گفته: پروژه طرح جامع فاضلاب اهواز، یکی از مهمترین پروژه های وزارت نیرو در کشور است و عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل فاضلاب اهواز، جدی است.
این جملات درباره طرح جامع فاضلاب اهواز را بارها شنیده ایم و در دو سال اخیر آنهمه در شهر حفاری شد و مردم رنج کشیدند به امید اینکه طرح جامع فاضلاب اهواز محقق شود و هنوز هم امیدوارند که با توجه به پیشرفت 15/61 درصد طرح، شاهد اتمام این طرح در آینده نه چندان دور باشیم.
البته طرح جامع فاضلاب اهواز، از سال 1372 تا 1400 سی و یک درصد پیشرفت داشت که اگر در سالهای گذشته، آنهمه زمان از دست نمی رفت، امروز اهواز مشکل فاضلاب نداشت.
استاندار به اداره استان توسط دختران امیدوار است
استاندار خوزستان در نشست با دختران فعال در حوزههای مختلف خطاب به آنان گفته: <اداره استان باید توسط شما دختران انجام شود و این موضوع چه اکنون و چه آینده، یک امر حتمی است و باید از همین الان خودتان را برای این مهم آماده و به مدیریت کلان استان کمک کنید>
مبارک است و اگر اینطور شود گامی در جهت رفع تبعیضهای جنسیتی برداشته خواهد شد.
برچسب ها : صنایع فولاد ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز شهرك های صنعتی خوزستان