شماره خبر : 32325
منتشر شده در مورخ : ۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 10:47
راوی گفت: بازار گمانه زنی برای چهره های مطرح انتخابات ریاست جمهوری در حال گرم شدن است  ‌

راوی گفت: بازار گمانه زنی برای چهره های مطرح انتخابات ریاست جمهوری در حال گرم شدن است  ‌


همانطور که پیش از این اعلام شد، ثبت نام نامزدهای انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری 10 خرداد شروع می شود تا مقدمات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری فراهم و کلید بخورد. 
آنطور که وزارت کشور اعلام کرده صلاحیت نامزدها از 15 تا 21 خرداد توسط شورای نگهبان بررسی و سپس فهرست نامزدهای تایید شده توسط این شورا روز 22 خرداد اعلام و در نهایت روز جمعه هشتم تیرماه 1403 انتخابات در سراسر کشور برگزار خواهد شد و در صورتیکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، دور دوم، روز 15 تیرماه 1403 برگزار خواهد شد.  ‌
آنچه از شواهد پیداست، بازار گمانه زنی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و انتشار لیست افرادی که گمان می رود در صورت تایید وارد عرصه انتخابات خواهند شد، گرم است، که البته بستگی به این دارد که انتخابات تا چه حد عرصه رقابتی خواهد داشت.  ‌در حال حاضر از میان افرادی که حدس زده می شود به میدان انتخابات ریاست جمهوری وارد شوند، بیش از همه از مخبر، قالیباف(در صورتی که منعی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند) و نیز از جلیلی ، فتاح (رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان ) و بذرباش وزیر راه بعنوان گزینه‌های مطرح نام برده می شود تا یار (مردم) که را خواهد و میلش به که باشد!
می خواهند (اگر بتوانند) آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند  
‌معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند و با توجه به جغرافیای متفاوت در مناطق مختلف کشور، می توانیم زمان آغاز سال تحصیلی را در برخی استان ها قبل از مهر داشته باشیم و در این صورت چنین مناطقی از کشور می توانند تعطیلات زمستانی و تعطیلات در زمان سرما و آلودگی هوا داشته باشند.
 ‌بنظر نمی رسد چنین طرحی امسال اجرائی شود.  ‌
به واردات کالا تخفیف بدهید تا اقتصاد استان رونق بگیرد  ‌
استاندار خوزستان در بازدید از روند ساخت پل شهدای اروند و گمرک خرمشهر گفته: <برای تسهیل رونق اقتصادی بندر و گمرک، تخفیف واردات کالا در خرمشهر مورد بررسی قرار گرفته و سعی بر این است تا از طریق دولت پی گیری شود. استاندار همچنین ضمن گفت و گو و شنیدن مسائل و شنیدن مسائل و مشکلات ترخیص کاران، دستور لازم در جهت رفع مشکلات آنان (واردکنندگان کالا) صادر کرد.>  ‌
می دانیم که بسیاری از کالاها در داخل کشور قابل تولید نیستند، بنابراین لازم است از کشورهای دیگر وارد شوند. به کالاهایی که از دیگر کشورها تهیه و از راه تجاری وارد کشور می شوند، واردات گفته می شود.
 دولت برای وارد کردن این کالاها مبالغی به عنوان مالیات و هزینه های دیگر در نظر گرفته است که یکی از مهم ترین درآمدهای دولتی به حساب می آید و شامل خرید کالا، هزینه حمل و نقل کالا، حق بیمه به همراه حقوق ورودی، سودبازرگانی و حقوق گمرکی ثبت شده در اوراق گمرکی است.
 البته برخی واردات، معاف از پرداخت مالیات است و در مجموع هر چه در بخش واردات کالا، تخفیف هایی برای وارد کنندگان در نظر گرفته شود، در استانی که بنادر آن در اقتصاد کشور نقش مهمی دارند، این امر موجب تسهیل و رونق اقتصادی بنادر و گمرک خواهد شد که چنانچه توام با نظارت و مانع از سوء استفاده برخی سودجویان و دلال ها (دارندگان کارت های جعلی بازرگانی ) باشد ، بنفع مردم و استان خواهد بود.  ‌
دیوان عدالت اداری رای به امکان شرکت کارمندان دولت در آزمون استخدامی داد  
دیوان عدالت اداری، رای به ابطال بخشی از دفترچه آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز سال 1402 به دلیل محروم کردن بخشی از داوطلبان داد. بر این اساس با توجه به بند 9 از شرایط اختصاصی آزمون استخدامی ویژه رشته دبیری و هنرآموزی سال 1402 خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می شود و این رای بر اساس ماده 93 قانون دیوان عدالت اداری در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضائی و اداری معتبر و ملاک عمل است.
آیا جمع آوری چند شاخ و برگ هرس درختان خانگی به عهده و با هزینه شهروندان است؟
شهروندی با راوی تماس گرفت و سوال کرد بنظر شما پسماند چیست و سازمان پسماند چه وظایفی دارد؟  
عرض کردم تعریف پسماند این است که به مواد یا اشیایی گفته می شود که مالکشان آن ها را نیاز ندارد و مایل به دفع آنهاست مانند زباله های خانگی، نخاله های ساختمانی و پسماندهای کشاورزی و صنعتی و غیره و سازمان پسماند موظف به جمع آوری آنهاست. گفت خدا پدرت را بیامرزد، من حتی یادم هست تا مدتی پیش بعد از جمع آوری زباله ها، یک ماشین در محله ها گشت می زد و زباله هایی که بر جا مانده یا دیر بیرون گذاشته شده را بعنوان پسماند جمع آوری می کرد اما حالا مدتها است اینکار انجام نمی شود و حتی اگر یکی از اهالی یک منطقه درخت خانه اش را با هزینه شخصی هرس کرد وچند شاخه آن را (مثلا نخل) بیرون از خانه گذاشت، ماموران شهرداری آن ها را جمع نمی کنند و وقتی با 137 تماس گرفتم که چرا اینها را جمع نمی کنید ، جواب دادند شاخ و برگ های هرس درختان خانگی را صاحب خانه باید با هزینه خودش جمع کند و ارتباطی با شهرداری ندارد، آیا این درست است که یک شهروند مثلا 500 هزار تومان هزینه هرس درخت نخلش را بدهد بعد برای حمل آن از جلوی خانه هم هزینه کند؟
راوی این گفتگو و سوال شهروند را عنوان کرد تا مسئولان سازمان پسماند برای روشن شدن موضوع، جوابگو باشند و شهروندان را راهنمایی کنند.  ‌

برچسب ها : واردات كالا اقتصاد انتخابات ریاست جمهوری