شماره خبر : 32345
منتشر شده در مورخ : ۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 9:37
افتتاح بموقع مجلس گواه دیگری بر استحکام نظام اسلامی!

افتتاح بموقع مجلس گواه دیگری بر استحکام نظام اسلامی!


از نشانه های بارز استحکام و انسجام و اقتدار یک نظام سیاسی توانائی مواجهه با بحرانها است و به اعتراف دوست و دشمن در جهان امروز نظامی را نمی شناسیم که همچون نظام مقدّس جمهوری اسلامی توانسته باشد بحرانهای بسیار بزرگی را که معمولاً دشمنان بشریت برایش بوجود آورده اند به آسانی از سربگذراند و در عین حال روز بروز بر اقتدار و صلابت و توسعه تᅢثیرگذاری خود بر منطقه و جهان بیفزاید و علت اینهمه نیز در دو چیز خلاصه می شود یکی الهی بودن و اتکاء نظام به اصل ولایت فقیه  و دیگری پشتوانه مردمی نظام که با اعتقاد آنان گره خورده است.
و این چنین است که در اوج بحران ناشی از فقدان ناگهانی رئیس جمهور مردمی و محبوب و فوق العاده فعّال، که در کشوری دیگر می تواند در همه شئون زندگی مردم اختلال ایجاد کرده و نظام سیاسی آن کشور را متزلزل کند، امور کشور بدون هیچ آشفتگی و سردرگمی اداره می شود و همین امروز مردم ایران شاهد رویداد بسیار مهم افتتاح دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و استقرار نماینگان جدید خود در قوّه مقنّه هستند. رویدادی که نشان از حاکمیت آرامش کامل بر کشور دارد و تحکیم بیشتر نظام را بدنبال دارد.
در قالب و ساختاری که نظام اسلامی ایران برای اداره امور کشور برگزیده است، مجلس شورای اسلامی مهمترین نقش را در سرنوشت جامعه دارد. قانون اساسی هم، وظیفه قانون گذاری و برنامه ریزی و نیز نظارت همه جانبه بر دستگاه های اجرائی و بر اجرای برنامه ها و مصوبات قانونی را به عهده نمایندگان مجلس گذاشته است و برای انجام این وظایف خطیر، همه گونه اختیارات به آنها داده است و لذا طبق قانون در تمام امور کشور باید پاسخگو باشند.. مردم نیز به درستی، هر قوت و ضعف را در قوانین و مقررات و برنامه ریزی های توسعه کشور و نیز هر گونه صلاح و فساد را در مسئولین و دستگاه های اجرائی، از عملکرد مجلس می دانند و حتی اگر در رᅢی گیری شرکت نکرده و یا به غیرمنتخبین رᅢی داده باشند، می توانند از فردای آغاز به کار مجلس مدعی نمایندگان و پیگیر مطالبات به حق خود از آنها باشند. ترکیب مجلس، برآیند عقل جمعی ملّت ایران است و جز کارائی و کارآمدی در حل مشکلات کشور و هدایت دستگاههای اجرائی از آن انتظاری نیست، زیرا هم در این مورد وظیفه مند بوده و هم از کلیه اختیارات لازم برای انجام این وظایف برخوردار است.  ‌
و امروز هفتم خرداد ماه سالروز افتتاح اوّلین مجلس شورای جمهوری اسلامی و روز قانون، روز افتتاح مجلس است، مجلسی که بفرموده امام راحل رحمت ... علیه در رᅢس امور قرار داشته و ریل گذاری برای همه امور کشور را به عهده دارد. براساس آئین نامه داخلی مجلس امروز هیᅢت رئیسه سنی مجلس تشکیل می شود و نمایندگان با قرائت رئیس سنی مجلس، سوگندنامه نمایندگی را خوانده و امضا می کنند و شعب رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان تشکیل می شود و بفضل الهی از فردا هیᅢت رئیسه اصلی تشکیل و مجلس جدید که بنظر می رسد به لحاظ کیفی از مزیتهای خوبی برخوردار است با رسیدگی به اعتبارنامه ها منتخبین وارد دستور خواهد شد. ان شاء ... .
آغاز بکار مجلس دوازدهم را در شرایط ویژه کشور مبارکباد می گوئیم و توفیق عزیزان منتخب را برای حل مشکلات کشور از خداوند مسئلت داریم.
موسوی زاده
  ‌

برچسب ها : مجلس نظام اسلامی جمهوری اسلامی