شماره خبر : 32653
منتشر شده در مورخ : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 9:28
رهگیری محصول از ابتدای خط تولید تا مرحله فروش

رهگیری محصول از ابتدای خط تولید تا مرحله فروش


یک استارتاپ ایرانی موفق به طراحی و راه اندازی سیستم‌های مدیریت و هوشمندسازی در حوزه فروشگاه، انبار و خط تولید با استفاده از تکنولوژی RFID شده که امکان رهگیری محصول از ابتدای خط تولید تا مرحله فروش را فراهم می‌کند.
یک استارت آپ به عنوان یکی از نوآورترین سیستم‌های مدیریت و هوشمندسازی در حوزه فروشگاه، انبار و خط تولید با استفاده از تکنولوژی RFID توانسته است قابلیت رهگیری محصول از ابتدای خط تولید تا مرحله فروش را فراهم کند.
نوری، مدیرعامل یک استارت آپ، در خصوص امکانات برجسته این سیستم گفت: تسریع روند کسب‌وکار با افزایش دقت، ارتقای امنیت و افزایش سرعت به بالاترین حد ممکن از جمله ویژگی‌های بارز این سیستم است. علاوه بر این، نمایش فهرست محصولات نیز به سادگی و دقت از طریق این سیستم امکان‌پذیر است.
نوری تأکید کرد که  استارت آپ از تیمی متخصص در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار برخوردار است که با استفاده از ریدر‌های RFID و شناسایی کالا‌ها با تگ‌های RFID، کنترل و مدیریت تمامی بخش‌های کسب‌وکار را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: این استارت آپ همچنین نیازمندی‌های سخت‌افزاری کسب‌وکار‌ها را نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. از جمله این نیازمندی‌ها می‌توان به انواع تگ‌های RFID، ریدر‌های برد بلند RFID و ریدر‌های دستی RFID اشاره کرد. همچنین، این سیستم مدیریت و هوشمندسازی از دو پنل مختلف «پنل سرکارگر خط تولید» و «پنل مدیریت تحت وب صاحب کسب‌وکار» برخوردار است.
به گفته او، در پنل سرکارگر، ثبت دیتا و اطلاعات، بررسی محصولات خوانده شده در خط تولید و نمایش لیست محصولات انجام می‌گیرد. از سوی دیگر، در پنل مدیریت تحت وب، آنالیز دیتا به صورت لحظه‌ای، دسترسی به بخش‌های مختلف انبار و خط تولید و تحلیل و بررسی دیتا صورت می‌گیرد. این امکانات باعث می‌شوند که مدیران کسب‌وکار بتوانند با استفاده از داده‌های به‌روز و دقیق، تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند و روند کسب‌وکار خود را بهینه کنند.
نوری در خصوص مزیت این سیستم نسبت به نمونه مشابه خارجی تصریح کرد: این سیستم روند خط تولید تا فروش محصولات را به بیشترین سرعت ممکن می‌رساند. دلیل این امر کاهش گلوگاه‌ها در خط تولید و تحلیل‌های دقیق و به‌روز سیستم تحت وب است که به مدیر کسب‌وکار کمک می‌کند کسب‌وکار خود را بهینه‌سازی کند.
به گفته او، یکی دیگر از مزایای برجسته این محصول، قیمت اقتصادی آن است. این استارت آپ با خرید تجهیزات به‌صورت انبوه از تولیدکنندگان و مونتاژ آنها بر اساس نیاز مشتریان، توانسته است هزینه‌ها را به حداقل برساند. هزینه این محصولات بسته به نیاز مشتری بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است که برای کسب‌وکار‌ها اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید.
با استفاده از سیستم مدیریت و هوشمندسازی این استارت‌آپ، کسب‌وکار‌ها می‌توانند با هزینه‌ای مناسب، امنیت و بهینه‌سازی فرآیند‌های خود را تضمین کنند. این سیستم با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و روند کسب‌وکار خود را بهبود بخشند.
باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  فناوری



 

برچسب ها : استارت آپ هوشمند سازی فناوری