شماره خبر : 32884
منتشر شده در مورخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 9:1
آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی/ تصویربرداری فصل ایران باستان ادامه دارد

آخرین خبرها از سریال سلمان فارسی/ تصویربرداری فصل ایران باستان ادامه دارد

 

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فصل «ایران باستان» طی یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

سریال «سلمان فارسی» محصول صداوسیما به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می‌شود. فیلمبرداری این سریال در سه فصل «ایران باستان»، «بیزانس» و «حجاز» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با پایان ساخت فصل «بیزانس»، ساخت فصل «ایران باستان» به میانه راه رسیده است.

تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» در شاهرود انجام می‌شود و مشغول ضبط فصل «ایران باستان» هستند که یکی از پربازیگرترین فصل‌های این مجموعه تاریخی است و بیش از ۶۰ بازیگر در این فصل به ایفای نقش می‌پردازند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فصل «ایران باستان» طی یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

 

سریال سلمان فارسی

دکور‌های ساخته شده در منطقه شاهرود مربوط به دوران نوزادی و کودکی سلمان فارسی و مشهور به «اردخشو» است و این بخش، یکی از دکور‌های فصل «ایران باستان» خواهد بود.

سریال سلمان فارسی

این دکور‌ها به‌مانند بقیه دکور‌های سریال، با استاندارد های جهانی و بهترین مصالح و ماندگاری بالا ساخته شده است.

سریال سلمان فارسی

فیلمبرداری فصل «ایران باستان» این سریال از تابستان پارسال در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد، با پایان بخشی از فیلمبرداری در شاهرود، کاروان «سلمان فارسی» راهی شهرک سینمایی غزالی در تهران می‌شوند تا در دکور‌های جدید به ادامه کار مشغول شود.پس از اتمام فصل «ایران باستان»، فصل پایانی «حجاز» ضبط خواهد شد.

سریال سلمان فارسی

تاکنون بازیگرانی از جمله فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران به همراه بیش از ۴۰ بازیگر خارجی از یونان، مراکش، تونس و ارمنستان و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

سریال سلمان فارسی

سریال «سلمان فارسی» در حدود ۶۰ قسمت و سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان  فرهنگی هنری  رادیو تلویزیون

برچسب ها : فیلم وسریال رسانه ملی سریال سلمان فارسی