راوی گفت: آیا خوزستان استانداری در تراز ملی خواهد داشت؟
گمانه زنی درباره استاندار آینده خوزستان رواج یافته و چند نفری برای این انتصاب ها مطرح شده اند. از جمله شنیده شده که مهندس محمد علی افشانی مسئول ستادهای استانی دکتر پزشکیان یکی از گزینه های اصلی استانداری خوزستان است و اصلاح طلبان روی این گزینه اجماع دارند. افشانی عضو حزب اعتماد ملی است که در دولت یازدهم استاندار فارس بود و معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دولت دوازدهم بوده است. ضمنا وی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است.
افشانی، معاونت استانداری استان های کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان و سمنان و شهردار تهران را هم در کارنامه خود دارد. وی کارشناس مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ( MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است و چندین رتبه اول و لوح تقدیر، به ویژه از وزیر جهاد کشاورزی از عملکرد زمانی که استانداری خوزستان بود را داراست و استانداری در تراز ملی به حساب می آید.
کمبود سیمان هم به سود دلال ها تمام شده است
مدتی است سیمان در استان کمیاب و گران شده است. معاون عمرانی استانداری خوزستان در این باره گفته: با توجه به افزایش گرما، خط قرمز جلوگیری از خاموشی برق خانگی و علت وضعیت سیمان، کاهش در کارخانه های تولید به دلیل محدودیت مصرف برق است و برای رفع این مشکل باید پایداری برق میزان تولید در سه کارخانه سیمان استان افزایش می یابد و به بازار عرضه خواهد شد تا کمبودها جبران شود.
به گفته خانچی ، قیمت سیمان در بورس تعیین می شود.
اما از آنجا که هر اتفاقی بیفتد به نفع دلال هاست، در این قضیه هم آن ها از آب گل آلود مشغول گرفتن ماهی هستند و سیمان مورد نیاز مردم را در دست گرفته اند که بجاست مسئولان خودی نشان دهند و مانع شوند که طبق معمول این بار سیمان را بهانه ای برای طمع ورزی و سودجوئی خود کنند.
تالاب بامدژ با ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری در حال از بین رفتن است
تالاب بامدژ سومین تالاب مهم خوزستان است، بخش وسیعی از زمین های این تالاب به علت کاهش آب، در سال های اخیر به زمین های کشاورزی تبدیل شده است
234 گونه گیاهی، بیشتر از 40 گونه حیوانی و 148 گونه پرنده بومی و مهاجر در این تالاب شناسایی شده است. برداشت بی رویه از منابع موجود، ورود آلاینده ها و پساب های کشاورزی، و تخصیص اراضی حاشیه ای تالاب به کشاورزی در نتیجه کم آبی از دیگر عوامل تهدید کننده این تالاب است.
بدتر از اینها اینکه هر چند وقت یکبار به دلیل عامل انسانی همچون تصرف زمین تالاب و منافع شخصی یا عوامل طبیعی، تالاب دچار آتش سوزی می شود، بطوریکه به گفته مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ طی یک ماه گذشته این تالاب چندین بار دچار آتش سوزی شده است.
تالاب بامدژ حدود 11 هزار هکتار بوده که در حال حاضر به مساحت سه هزار و هشتصد هکتار رسیده و میکرو تالاب الهایی، بخش جدا افتاده از تالاب بامدژ است.
این تالاب ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری طبیعی دارد بشرطی که سرمایه گذاری در تالاب شود و بنابراین توجه مسئولان را به حفظ و نگهداری و رونق دادن تالاب و جلوگیری از سرایت آتش سوزی به آن جلب می کنیم.
چطور شرکت برق متوجه ربودن حجم عظیمی از برق نمی شود؟
دادستان دیوان محاسبات گفته: یک مزرعه ماینر (پول ساز) در شهر ری کشف شده که دیده اند از زیر زمین یک کابل ضخیم مستقیما از نیروگاه منتظر قائم به آنجا وصل بود و بعدا متوجه می شوند که کل نیروگاه برای این واحد کار می کرده است. وی این را هم گفته که در تهران موردی کشف شده که به اندازه 10 استان برق مصرف می کرده، چطور شرکت برق چنین مواردی را متوجه نمی شود؟
واقعا چطور؟
مشکل تاکسی در اهواز، تعداد آن ها نیست، خیلی ها اصلا کار نمی کنند!
مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی اهواز، مهمترین چالش حمل و نقل عمومی در این شهر را فرسودگی ناوگان تاکسی رانی اهواز عنوان کرده است. به گفته وی از سال 1401، تعداد 1955 دستگاه تاکسی زرد رنگ در اهواز فعال بوده در حالی که طبق استانداردهای موجود، برای هر کلانشهر با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت باید 6 هزار دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.
عرض شود که برای اطلاع مسئولان تاکسیرانی اهواز باید گفت که مشکل این شهر با افزایش تاکسی حل نخواهد شد حتی اگر چند برابر استاندارد شهری، تاکسی اضافه شود زیرا تاکسی ها جز تعداد کمی از آن ها ، کار نمی کنند. شما در هر جای شهر می خواهید نظارتی بر کار تاکسی ها داشته باشید تا ببینید چند تاکسی زرد رنگ ازجلوی شما عبور می کند و اگر هم احیانا تاکسی مشاهده شد حتی اگر خالی باشد، سرعت خود را کم می کند تا مسافر مقصد خود را بگوید که در آن صورت اگر راننده مایل بود توقف می کند و بعد هم مبلغ کرایه را می گوید که گاهی از اسنپ هم بیشتر است. تعدادی تاکسی هم فقط در ایستگاه ها متوقف و مقصد خاص خود را دارند. بنابراین اول باید تاکسی ها مدیریت شوند که اصلا کار کنند نه اینکه مثل خیلی از آن ها تاکسی را فقط برای این میخواهند که از سهمیه بنزین آن استفاده کنند، بعد مثل یک خودروی شخصی فقط استفاده خانوادگی بکنند و از راه دیگری امرار معاش کنند، یک راننده تاکسی می گفت مگر به ما چه می دهند که برویم با تاکسی کار کنیم و حتی با سیستم انگشت زدن هم حریف ما نمی شوند! آقای مدیر روابط عمومی تاکسیرانی، از بازرسان سازمان، بخصوص درباره عملکرد و کار کرد دارندگان تاکسی گزارش دقیق( نه تشریفاتی) بخواهد تا ببینند همان ناوگانی که می گوید خیلی از آن فرسوده است، در خدمت مردم هست یا نه.
برچسب ها : گردشگری دانشگاه صنعتی شریف تالاب آتش سوزی پساب های كشاورزی