شماره خبر : 34321
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ساعت : 11:34
۷۰۰ نفر زائران ایرانی را در عراق راهنمایی می‌کنند

۷۰۰ نفر زائران ایرانی را در عراق راهنمایی می‌کنند

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۷۰۰ نفر خادم افتخاری در کشور عراق کار راهنمایی امور زائران و گم‌شدگان را انجام می‌دهند.

 سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم بدرقه خادمان افتخاری استان تهران در سازمان حج گفت: سازمان حج وزیارت در ستاد مرکزی اربعین حسینی وظیفه ثبت نام و اعزام، امور بیمه‌ای و راهنمایی امور زائران و گم‌شدگان را به عهده دارد.

وی افزود: تا ظهر امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ۲میلیون ۱۰۰ هزار نفر نام نویسی کرده اند که ۲میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره فعالیت خادمان افتخاری در واحد راهنمایی امور زائران و گمشدگان گفت: خادمان افتخاری در مرز‌های ۶گانه و همچنین شهر‌های زیارتی عراق و مسیر نجف تا کربلا به خدمت رسانی زائران می‌پردازند.

وی افزود: ۷۰۰نفر از خادمان افتخاری در ایستگاه‌های واحد راهنمایی امور زائران ساماندهی شده اند که فعالیت خود را در این ایام اربعین حسینی انجام می‌دهند.۳۰۰ نفر نیز در مرز‌های ۶ گانه استقرار خواهند داشت.

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی در شهر‌های زیارتی و مرز‌ها مستقر شده اند و تا دو روز آینده سایر عزیزان داوطلب نیز در ایستگاه‌ها استقرار می‌یابند.

وی به زائران کشورمان توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان توجه کنند و زمان شامگاه را برای مسیر پیاده روی برگزینند.

باشگاه خبرنگاران جوان  اجتماعی  رفاه و تعاون

برچسب ها : راهنما گمشدگان رفاه و تعاون