شماره خبر : 34361
منتشر شده در مورخ : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
ساعت : 9:19
رونمایی از اولین اپلیکیشن دارویی در کشور

رونمایی از اولین اپلیکیشن دارویی در کشور

 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان از رونمایی اولین اپلیکیشن دارویی در کشور خبر داد.

علی رزازان عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان، گفت: یکی از موضوعات اخیر در حوزه سلامت در ایران بحث حکمرانی سلامت است و تمام تلاش کادر پزشکی در راستای حفظ سلامت مردم است که این مطابق با شعار WHO است. بنابراین، شعار کنگره امسال را در رابطه با نقش داروسازی و داروسازان در حکمرانی سلامت انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از ارکان کادر پزشکی داروسازان هستند که در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که یکی از این بخش‌ها؛ بخش تحقیق و توسعه می‌باشد که کمک شایانی در راستای کشف دارو‌های جدید و توسعه دارو‌هایی که وجود دارد انجام می‌دهند.

رزازان تاکید کرد: یک بخش دیگر داروسازان در حوزه تولید دارو فعال هستند و آنهایی که در بخش کنترل و تنظیم کیفیت دارو‌ها فعالیت دارند و داروسازان که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و حلقه آخر داروسازانی که در داروخانه‌ها مشغول فعالیت هستند؛ همه و همه کمک شایانی در نظام سلامت کشور دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت داروسازی ما در داروخانه‌ها مشغول کار هستند که ارتباط مستقیمی با خود مردم دارند و یکی از اعضای کادر پزشکی هستند که به راحتی در دسترس مردم هستند؛ بنابراین آموزش به این افراد برای ما جز اولویت‌ها است و بایستی اطلاعات ما همیشه به روز باشد، پس در حکمرانی سلامت، داروسازی و داروسازان نقش پررنگ و حائز اهمیتی می‌باشد.

این داروساز ادامه داد: کوچک‌ترین خللی در هر کدام از حلقه‌های داروسازی باعث می‌شود در نهایت یک کمبود دارویی ایجاد شود و آن کمبود دارویی روی درمان تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد ضرر و زیان برای بیماران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  بهداشت و درمان

برچسب ها : داروسازی کمبود دارو دارو