شماره خبر : 34760
منتشر شده در مورخ : ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 11:28
دانستنی‌های حقوقی؛ اگر بسته پستی که دریافت می‌کنیم مخدوش شده باشد چه باید کرد؟

دانستنی‌های حقوقی؛ اگر بسته پستی که دریافت می‌کنیم مخدوش شده باشد چه باید کرد؟

 

یک وکیل دادگستری در خصوص چگونگی شکایت هنگام دریافت بسته مخدوش شده پستی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توسعه بسترهای فروش آنلاین محصولات در فضای مجازی بسیاری از شهروندان به سمت خریدهای غیر حضوری رفته اند و از آنجایی که در این روش خرید به صورت آنلاین است بسته مشتریان به صورت مرسوله‌های پستی برایشان ارسال می‌شود.

اما گاهی اوقات ممکن است هنگام دریافت بسته‌های پستی با معیوب بودن جنس خریداری شده مواجه شویم که در اینجا به چگونگی شکایت از بسته معیوب پستی می‌پردازیم.

سید محمدجواد هاشمی وکیل پایه یک دادگستری درباره باز و معیوب شدن بسته پستی بیان کرد: اگر در زمان تحویل بسته پستی، مخدوش و یا پاره شده بود، فقط کافی است با تلفن همراه خود از تمام جهات بسته بندی عکس گرفته و سپس محموله را بازکنید. اگر محتویات بسته آسیب دیده بود با مراجعه به سامانه «ثبت شکایات شرکت پست»، شکایت مربوطه را ثبت کنید.

وی ادامه داد: شرکت پست حداکثر ظرف ۴۸ ساعت از طریق پیامک نتیجه شکایت‌تان را اطلاع خواهد داد.

این وکیل دادگستری افزود: اگر بسته بندی مرسوله پستی سالم بود اما محتویات داخل بسته پستی صحیح و سالم نبود نمی‌توان از اداره پست یا بیمه طلب خسارت کرد در این مواقع لازم است که به فرستنده مرسوله مراجعه و خسارت را از فرستنده مطالبه کرد.


 

برچسب ها : شرکت پست خدمات رسانی پست وکیل دادگستری