شماره خبر : 34769
منتشر شده در مورخ : ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 14:7
راوی گفت: جلسه شورای اداری استان بوی خداحافظی داشت  ‌

راوی گفت: جلسه شورای اداری استان بوی خداحافظی داشت  ‌


جلسه شورای اداری استان چهارشنبه گذشته برگزار شد که برخی معتقد بودند این جلسه خداحافظی قبل از تغییرات مدیریتی استان است اما استاندار خوزستان با بیان اینکه تغییرات نباید خللی در کار مسئولان ایجاد کند، تاکید نمود: ترک فعل توسط هیچ مدیری پذیرفتنی نیست و تمام کارها باید طبق روال معمول دنبال شود. آقای محراب با اشاره به نشست استانداران با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور معتقد به افزایش اختیارات استان ها و ارائه نقشه راه از سوی همه استانداران است، ضمن اینکه آقای پزشکیان خود را یک اصولگرا همراه با عدالت محوری می داند و معتقد است باید اختلافات را کنار گذاشت و نسبت به اجرای طرح های توسعه محور اقدام کرد. وی با اذعان به اینکه بسیاری از صنایع استان به دلیل کمبود برق، دچار مشکل شدند وعده داد از 15 شهریور، استان روال عادی را داشته باشد.  ‌
از نکات قابل توجه این جلسه از شورای اداری استان، غیبت اکثر نمایندگان بود که معمولا همه آن ها به جلسه دعوت می شوند.
 ‌نکته دیگری که خیلی جلب توجه کرد این بود که در تمام سالن جلسه، حتی یک عکس از رئیس جمهور مشاهده نمی شد و راوی که درجلسه حضور داشت، این موضوع را به یکی دوتا از دست اندرکاران برگزاری جلسه یادآور شد که قبول داشتند و درصدد جبران برآمدند.
 ‌امام جمعه اهواز که نخستین سخنران جلسه بود، بعد از اتمام مطالبش جلسه را ترک کرد. اما وقتی مطلع شد سخنران بعدی آیت ا... کعبی از نمایندگان استان در مجلس خبرگان است به سالن برگشت و روی صندلی نشست تا احترام ایشان را نگه داشته باشد. نماینده مردم در مجلس خبرگان در سخنانش تاکید کرد که اربعین را مردم هدایت کردند و مسئولان رفع نقص نمودند این در حالی بود که معاون امنیتی استانداری گزارش مشروحی از اقدامات دستگاهها و تامین نیازهای پیاده روی اربعین و امکانات اساسی از تامین آب معدنی و یخ و ... را ارائه داد.
 ‌از نکات مثبت جلسه شورای اداری استان یکی هم این بود که برای اولین بار سنت شکنی شد و جلسه به موقع (ساعت 15) شروع شد و بعضی ها که فکر می کردند طبق معمول جلسه دیرتر شروع می شود بموقع نیامده بودند حتی تنها نماینده حاضر در جلسه.  ‌
شوراهای خوزستان از شورای شهر تبریز یاد بگیرند شهردار کاردان انتخاب کنند  ‌
در خبرها بود که شهردار تبریز در مدت 28 ماه که از مدیریتش گذشته هشت تقاطع غیر همسطح را افتتاح کرده، حقوق و پرسنل را تمام و کمال و به موقع پرداخت و 25 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا کرده، آن هم چه پروژه هایی. مثل اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی ، افتتاح کامل خط یک مترو و اجرای پرشتاب خط دو مترو، افتتاح 70 پروژه ورزشی و توسعه 600 هکتاری فضای سبز و ...
باید تبریک گفت به شورای شهری که انتخابش ، چنین شهرداری است چون هم با مطالعه کسی را به عنوان شهردار انتخاب کرده اند که کننده کار است و وقتی دیده اند خوب کار می کند گذاشته اند کار کند و هر روز تهدید به برکنار نکرده اند. چه اشکال دارد که شوراهای شهر استان ما از چنین عملکردی برخوردار باشند تا شهرهای استان آباد شود؟ 
 از کی تا حالا استاندار بودن <شامل قانون از کار افتادگی> و دلیلی برای معافی از سربازی شده؟
در خبری دیگر اعلام شده که فرزند یکی از استانداران به دلیل بیماری و از کار افتادگی پدرش از سربازی معاف شده است و سازمان مربوطه توجیه کرده که پزشکان متخصص در دو مرکز درمان، بیماری پدر مشمول را تایید کرده اند. حال باید دید پدری که هنوز سرپا و شاغل است، آن هم در سمتی مثل استاندار، چطور می تواند شامل قانون از کارافتادگی شود و برای فرزندش معافیت از نوع کفالت بگیرد؟ 
همین مانده که با زوج و فرد کردن خیابان های اهواز، مردم را بیشتر گرفتار کنند!
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفته: مقدمه اجرای طرح محدودیت ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد است که در شورای ترافیک اهواز مصوب شده، اما اجرای این طرح منوط به تامین یک سری زیرساخت هاست که یکی از آن ها احداث 70 ایستگاه دوربین کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک است و هزینه هر ایستگاه حداقل یک میلیارد تومان است به گفته وی این طرح را می توان با 30 میلیارد تومان اجرا کرد.  ‌گویا آقای معاون خیابان های اهواز را با تهران مقایسه کرده در حالیکه اینطور نیست و با راهکارهایی غیر از گرفتار کردن مردم با زوج و فرد کردن آن ها می شود گره های ترافیکی این شهر را باز کنند، مثل احداث روگذر و زیر گذرهای بمراتب کوچکترها و کم هزینه تر از تقاطع‌های غیر همسطح کنونی.  ‌ضمنا چرا تعریض خیابان 24 متری را تکمیل نمی کنید؟
درگذشت یک خوزستانی که نام نیکوی ماندگار از خود بجا گذاشت  ‌
هفته گذشته، یکی از شخصیت های خدوم، مردمی و نیکوکار خوزستانی، (زمان برگزاری روضه هر ساله اش ) آسمانی شد که عمر با برکت خود را صرف کارهای ماندگار و به یاد ماندنی کرد و ضمن تسلیت به خانواده گرامی وی، رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم مسئلت داریم.  ‌حاج عبدالرحیم نمکی (بزرگ خاندان) از انسان هایی بود که خداوند او را از مال دنیا بی نیاز و وی در عوض دستش در جیبش بود و همواره در انجام کار خیر و راه انداختن و رفع مشکلات نیازمندان از هزینه کردن در این راه دریغ نداشت. از کارهای ماندگار این چهره ارزشی، واگذاری بخش قابل توجهی از زمین هایش برای احداث قبرستان قدیم اهواز یا همان بهشت آباد است که بعد زمین مجاور آن هم ضمیمه شد و عاقبت بخیری برایش همراه داشت. مرحوم پدر حاج عبدالرحیم هم دستی در کار خیر و آبادانی شوشتر داشت و اولین کارخانه تولید برق در استان را احداث کرد که در فعال سازی آسیاب های شوشتر نقش بسزایی داشته است. کارهای دیگری هم توسط مرحوم نمکی در استان و بخصوص در شوشتر و اهواز انجام شده که مایل نبودند از آن ها نام برده شود چون معتقد بود که اعمال نیک انسان باید خداپسندانه باشد و نیازی به طرح و تبلیغ ندارد.  
‌روحش شاد ، یادش گرامی

 

برچسب ها : استاندار خوزستان رئیس جمهور خط مترو