شماره خبر : 34845
منتشر شده در مورخ : ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 9:2
راوی گفت: اختیارات استانداران بدون رفع تمرکز گرائی مرکز کارساز نیست

راوی گفت: اختیارات استانداران بدون رفع تمرکز گرائی مرکز کارساز نیست

رئیس جمهور گفته: برای اصلاح امور به میدان آمده ام، معتقدم استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکز گرایی دست برداریم و امور را به استان ها و شهرستان ها واگذار کنیم.
پزشکیان این را هم گفته : باید به افراد توانمند در استان ها برای انجام و اصلاح امور اختیار کافی داده شود، اختیار به مدیرانی خواهم داد که بتوانند کارخانه ها را از زیان دهی خارج کنند.
رئیس جمهور به درستی متوجه اصل موضوع در بحث اختیارات استانداران است و می داند که در خیلی موارد، اختیارات استاندار به دلیل تمرکز گرایی ها درمرکز کارساز نیست، مثل بانک ها که فقط گوش به فرمان مدیران خود در تهران هستند و مصوبات استانی را قبول ندارند  این در حالی است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و بخصوص وزارت کشور، مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت را در استان عهده دار است. ضمناً استاندار ضمن اینکه مسئول برقراری نظم و امنیت استان است، هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تامین و سایر دستگاه های اجرایی استان و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن‌ها بعهده اوست. در این مورد گاهی مشاهده می شود افرادی در سایر جایگاه ها نیز حرف ها و اقداماتی که با نظرات استاندار همخوانی ندارد و باعث خدشه دار شدن افکار عمومی می شود را انجام می دهند که باید فکری برای چنین امور موازی کرد. از دیگر اختیارات استاندار، نظارت برعملکرد مدیران و تغییر آن ها با پیشنهاد استاندار و موافقت وزارت کشور است اما اشکال کار اینجاست که برخی مدیران استان از طرف نمایندگان حمایت می شوند و مانع از تغییر مدیرانی که از نظر استاندار ناکارآمد هستند، می شوند کما اینکه به یاد داریم در مقطعی استاندار وقت صراحتاً اعلام کرد که نمی گذارند مدیری را تغییر بدهم که این موضوع باید بررسی و استاندار اختیار کافی برای انجام این مهم را داشته باشد. فرمانداران هم با پیشنهاد استاندار اختیار و موافقت وزارت کشور منصوب می شوند. بهرحال استاندار در صورتی می تواند به خوبی از اختیاراتش استفاده کند که عوامل مرکز نشین مانع از تصمیم های او نشوند و همه راه ها به تهران ختم نشود.
در کجای دنیا سهم بیمار از بیمه نسخه 84 درصد است؟ 
یکی از مخاطبان نوشته : در کجای دنیا بیمه درمانی مثل ما فاجعه است؟ از نسخه 220 تومانی، 184 تومان سهم بیمار است، یعنی 84 درصد آن! واقعاً که ارزش گفتن شماره ملی و کد پزشک و معطلی برای پیدا کردن آن در سیستم در داروخانه را ندارد. اکثر پزشکان متخصص هم که طرف قرارداد با بیمه ها نیستند. زیر میزی ها هم که به قوت خود باقی است.
آنها که شایسته انتخاب نیستند، بیشتراز دیگران دنبال پست و مقام هستند
رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان خراسان رضوی گفته : < اصلاح را از خودمان آغاز کنیم و اگر در معرض انتخابی بودیم که شایسته آن نبودیم، کنار بکشیم.>
آقای پزشکیان عزیز چه خوش خیال است، چرا که عکس قضیه صادق است، یعنی آن ها که شایسته یک انتخاب نیستند با انواع لابی گری و لطایف الحیل، خود را میان مدیران جا می زنند و باعث به س‌خره گرفتن جایگاه ها و در جا زدن کشور و استان ها می شوند.
برای رفع مشکلات مدارس باید به موقع اقدام می شد، نه چند روز مانده به مهر!
فرماندار اهواز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گفته: < با شروع مدارس، هیچ عذری در باره کمبود معلم پذیرفتنی نیست. به گفته وی این موضوع حق الناس است و ما برای رفع این مشکل مسئول هستیم.> به نظر شما این حرف در آستانه بازگشایی مدارس چقدر خریدار دارد و در این چند روز مانده به مهر ماه چه اقدام عاجلی می توان برای رفع این کمبود کرد؟ 
موالی زاده با اشاره به ضرورت رفع مشکلات مربوط به سیستم سرمایشی و گرمایشی، نوسازی، زیباسازی، بهداشت، این موارد  را در اولویت دانسته است.
این مشکلات هم به دستور فرماندار چند روزه حل شدنی نیستند و باید از ابتدای تابستان به فکر تامین این وسایل و تجهیزات بودند. فرماندار اهواز تاکید کرده که < شرکت های مستقر در اهواز موظف هستند مشکلات مدارس را رفع کنند و به جای توزیع لوازم التحریر مشکلات مهم مدارس از جمله سرمایشی، گرمایشی، آب سردکن سرویس مدارس و ساخت و سازها را انجام دهند.>
اولا کی گفته و کجای قانون آمده که انجام این همه کار و رفع این همه مشکلات مدارس، وظیفه شرکت هاست؟  پس وظیفه اداره کل آموزش و پرورش و چهار نواحی آموزش و پرورش اهواز چه می شود¿ نوسازی و تجهیز مدارس هم که لابد از این بابت وظیفه ای ندارد. ثانیاً امسال با  قطعی های گسترده برق، شرکت ها به دلیل کاهش تولید و تعطیلی های ناخواسته ضرر و زیان بالایی داشته اند و حالا فرماندار انتظار دارد آنها  جور بقیه دستگاه ها را بکشند.
فرماندار تعرفه مدارس را براساس قوانین دانسته و تاکید کرده تعیین تعرفه بدون استناد به ماده قانونی امکان پذیر نیست. در این مورد هم باید گفت ثبت نام با هر تعرفه ای که مدیران مدارس اراده کردند، انجام شده و حتی مدارس دولتی هم غالباً شهریه های غیر متعارف دریافت کرده اند که لازم است آقای فرماندار اطلاعات خود را از وضعیت مدارسو مشکلات والدین دانش آموزان بالا ببرد،  بعد در این باره نظر بدهد.
چرا بازی فوتبال تیم ملی با قرقیزستان  در ورزشگاه فولاد برگزار نشد؟ 
انجام بازی  فوتبال تیم ملی با قرقیزستان در چمن افتضاح اصفهان که دنیا ناظر آن بود، موجب سرافکندگی شد. چرا این بازی در ورزشگاه مدرن فولاد اهواز برگزار نشد تا آبروداری شود¿ پرتاب کردن اشیاء تماشاچیان به سوی بازیکنان تیم مقابل ایران هم بماند.
نمایندگانی که در جلسه مشورتی تعیین گزینه های پیشنهادی استاندار غایب بودند
شنیدنی ها حاکی است که نمایندگان دزفول، ماهشهر، ایذه و باغملک شادگان و یکی از نمایندگان اهواز در جلسه مشورتی مجمع نمایندگان خوزستان برای تعیین گزینه های پیشنهادی استاندار، غیبت داشته اند. اگر این ها بعدا‌ً استاندار جدید را قبول نداشتند، آیا حق اعتراض دارند؟

برچسب ها : استانداران ورزشگاه فولاد لوازم التحریر فرماندار اهواز