شماره خبر : 34920
منتشر شده در مورخ : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 12:39
راوی گفت: دروازه توسعه ایران، از خوزستان می گذرد

راوی گفت: دروازه توسعه ایران، از خوزستان می گذرد


علی حسین حسین زاده از گزینه های پیشنهادی برای انتخاب استاندار خوزستان معتقد است با توجه به منابع و ظرفیتهای خوزستان، دروازه توسعه ایران از خوزستان می گذرد. یعنی اگر ما خوزستان پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم، کشور توسعه یافته‌ای خواهیم داشت چون هیچ استانی این میزان پتانسل را ندارد. مثل بحث نفت، گاز، بنادر و ... و ....
وی به نقل از تحلیلی از جلال آل احمد ( که ما بیشتر او را در بحث ادبیات می شناسیم)، گفته : مرحوم جلال از دوره 1320 به این طرف چندین سفر به خوزستان داشته، به خصوص به آبادان و خرمشهر و گزارش کوتاهی تحت عنوان <گزارشی از خوزستان> داشته که در ابتدایآن گزارش خوزستان را این گونه تعبیرمیکند: < من سایه خوزستان را بر کشور حس کردم.> به اعتقاد حسین زاده، اینکه میگوئیمخوزستانزرخیز،نه یک شعار امروزی است، ما این موضوع را بسیار تکرار کردیم اما متاسفانه کمتر به محتوای آن پرداختیم.  ‌
طرح توسعه کشاورزی خوزستان (طرح رهبری) اگر در هر استان دیگر بود به موقع اجرا می شد
مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در برنامه زنده تلویزیونی در باره طرح توسعه کشاورزی خوزستان که به طرح رهبری معروف است، گفته: قرار بوده در این طرح 800 هزار هکتار توسعه کشاورزی در خوزستان داشته باشیم و اگر این طرح متعلق به هر استان دیگر کشور بود و رهبر انقلاب دستور اجرای آن را می دادند، قطعاً در همان سال ها شروع به اجرا می شد اما متاسفانه به علت کوتاهی مسئولان وقت، این طرح سال ها اجرا نشد و سرانجام بعد از 17 - 18 سال تاخیر به نام طرح 550 هزار هکتاری آغاز شد در حالی که قرار بود 800 هزار هکتار به اراضی کشاورزی فعال خوزستان و سطح زیر کشت استان اضافه و باعث ایجاد اشتغال، توسعه و رفاه استان بشود اما تبدیل به 550 هزار هکتار آن هم به صورت تسطیح و نوسازی شد، یعنی همان زمین هائی که قبلاً کشت می شدند حالا آن ها را تجهیز کنند، در حالی که آنچه که مورد مطالبه کشاورزان خوزستان است همان فرمان رهبری برای افزایش 800 هزار هکتار زیر کشت است که ما امکاناتش را داریم. البته این طرح 550 هزار هکتار و بعد 500 هزار هکتار شد که 295 مسئولین هزار هکتار آن را بعد از این همه سال با نقایص فراوان اجرا کردند و مساله این است که کشاورزان خوزستان در همین 295 هزار هکتار هم اعتراضات زیادی به کیفیت اجرا دارند.
با توجه به سرگذشت تاسف بار این طرح، شایسته است در صورتی که استانداری در قد  و قامت و تراز خوزستان و مدیر کلی مقتدر  و دلسوز در زمینه کشاورزی داشته باشیم، برای تحقق اجرای طرح توسعه کشاورزی خوزستان که آب رفت، اقدام شود.
قرار گرفتن برخی افراد در گزینه های پیشنهادی استاندار،  تاسف بار است
انتشار برخی لیست های افرادی در فضای مجازی به عنوان  ‌گزینه های پیشنهادی برای انتخاب استاندار خوزستان واقعاً تاسف بار است چون در میان آنها نام هایی به چشم می خورد که اصلاً برازنده چنین جایگاهی نیستند و به نظر می رسد خودشان اسمشان را وارد این فهرست می کنند. واقعاً چرا به دست خودمان باعث تحقیر و پائین آوردن این جایگاه می شویم؟ چه می شود کرد؟   
‌چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان درآیند آنجا دلیر
خوزستان از استاندار یا فرماندار ویژه چه خیری دیده؟ 
حالا  که صحبت از استاندار و مقامات بالای استان شد بد نیست این سوال مردم خوزستان مطرح شود که امتیاز و برتری استاندار و فرماندار ویژه چیست و استان از پرتو چنین عنوانی چه خیری دیده جز اینکه توقع کسانی را که در این سمت ها قرار می گیرند، بالا می برد و امر به آن ها مشتبه می شود که یک سر و گردن از بقیه استانداران و فرمانداران بالاترن؟  اگر غیر از این است، آقایان اطلاع رسانی کنند.
چه عجب یک روابط عمومی، هم پاسخگو شد، هم از مردم عذرخواهی کرد؟
تا آنجا که به یاد داریم، در گذشته هر گاه از کیفیت یا کدر بودن آب شرب انتقاد می شد، مسئولان مربوطه به جای پاسخگو بودن  و رفع نقص، درصدد انکار موضوع برآمده و صورت مساله را پاک می کردند و حالا برای اولین بار پس از تغییر رنگ آب در منطقه ای از اهواز و انعکاس موضوع در رسانه ها، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز با انتشار یک پاسخ منطقی و تشکر از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع ر سانی، از ساکنان منطقه پوزش طلبیده و اعلام کرده که مشکل رفع شده است. این روابط عمومی در پاسخ خود آورده است : < در پی انتشار تصاویری از سوی برخی از رسانه ها در خصوص تغییر رنگ آب در منطقه کمپلوی جنوبی، ضمن تشکر از اصحاب رسانه به جهت انعکاس مطالب مردم و با پوزش از ساکنان محترم منطقه مذکور، گروه های عملیاتی شبکه این شرکت، بلافاصله در منطقه حاضر و ضمن پایش شبکه، نسبت به شناسائی نشت خط سایز 110 میلی متری خیابان مذکور اقدام و رفع مشکل شد.>  ‌
امید است این رویه، فتح بابی باشد برای پاسخگو بودن سایر روابط عمومی ها تا فرهنگ اطلاع رسانی و انتقاد سازنده از سوی رسانه ها و مردم و پاسخگو بودن روابط عمومی دستگاه ها و شرکت ها بنحو مطلوب رایج شود.
برای رفع سرگردانی تهیه بلیط مسافرت با اتوبوس و قطار فکری بکنید
در حالی که گرانی بلیط هواپیما باعث شده برخی از مردم که به خاطر مسائل درمانی ناگزیر به سفر به تهران هستند، تصمیم بگیرند از اتوبوس استفاده کنند، آنها گلایه دارند که بلیط اتوبوس هم کمیاب شده و بلاتکلیف مانده اند که چه کنند، بلیط قطار هم که قبلاً  کلاً پیش فروش شده و آژانس ها هم ندارند. انتظار مردم این است که مسئولان پاسخگوی این وضع باشند و راهی جلوی پایشان بگذارند، به خصوص آن ها که وقت دکتر دارند و از دست دادن نوبت که مدت ها در انتظار رسیدن زمان آن بودند برایشان خطر جانی دارد.

برچسب ها : گرانی بلیط هواپیما بلیط هواپیما استاندار خوزستان