شماره خبر : 34965
منتشر شده در مورخ : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 12:21
راوی گفت: انتصاب استاندار جدید خوزستان ثابت خواهد کرد چقدر می توان به وعده ها و دستورهای رئیس جمهور دل بست

راوی گفت: انتصاب استاندار جدید خوزستان ثابت خواهد کرد چقدر می توان به وعده ها و دستورهای رئیس جمهور دل بست


سخنگوی دولت از تاکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت های زنان و جوانان و اقوام و جلوگیری از هر گونه فشار برای انتصاب های مبتنی بر روابط سببی و نسبی خبر داده است. خانم فاطمه مهاجرانی این را هم گفته که دکتر پزشکیان تاکید کرده اند که انتصاب ها باید بر مبنای شایستگی باشد.
اگر انتصابات بر مبنای این دستورها و تاکیدهای رئیس جمهور باشد، خیلی خوب است اما این حرف ها باید در عمل ثابت شودو انتخاب و انتصاب استاندار جدید و مدیران نفتی خوزستان، نشان خواهد داد که چقدر به وعده ها و تاکیدهای رئیس جمهور، می توان دل بست.
چگونه است که در پایتخت نفت ایران (اهواز) بنزین با کیفیت نیست اما در شهرهای کوچک دیگر استان ها فراوان است؟   
پیش از این عنوان کرده ایم که مردم این به اصطلاح کلانشهر (اهواز) وقتی از استان خوزستان خارج و به دیگر استان ها وارد می شوند، آه از نهادشان بلند می شود چرا که متوجه محرومیت های استان خود و برخورداری دیگر استانها  می شوند. در بدترین این وضعیت،وفور بنزین سوپر در خارجاز خوزستان، حتی در ده کوره‌هاست در حالی که مردم اهواز که در مرکز تولید نفت کشور زندگی می کنند و استان ما دارای پالایشگاه است، از بنزین سوپر یا یورو 4 محروم اند یا برخی مواقع خیلی کم بنزین با کیفیت در برخی از جایگاه ها وجود دارد. از جمله تعدادی از خوزستانی ها و به خصوص اهوازی ها که به شمال سفر کرده اند پیغام داده اند که در مرزن آباد، یکی از شهرهای کوچک استان مازندران که یکی از بخش های شهر چالوس است بنزین سوپر فراوان در جایگاه های بنزین عرضه می شود و هیچ محدودیتی ندارد، آن وقت کلانشهر ما از این بنزین محروم و مردم باید حسرت آن را بخورند و یکی از بی کیفیت ترین بنزین تولیدی کشور را مورد استفاده قرار دهند که هم در میزان سوخت و هم لطمه زدن به خودرو اثر نامطلوب دارد و چرا نباید در این باره شرکت پخش فرآورده های نفتی استان پاسخگو باشد. گذشتهها گذشته حالا که دولتی روی کار آمده که مدعی عدالت محوری است نمایندگان خوزستان باید بیشتر از قبل مطالبه گر حقوق به حق مردم استان به ویژه در بخش توزیع سوخت با کیفیت در شهرهای استان باشند و از رئیس جمهوری که داعیه مردمی و خواستار تغییر است بخواهند بداد این استان زرخیز برسد، به خصوص اینکه یک خوزستانی در راس شرکت ملی نفت ایران قرار دارد. ما از ایشان نمی خواهیم بین خوزستان و دیگر استانها تبعیض قائل شود بلکه خواستار آن هستیم که همانند دیگر استان‌ها به خوزستان هم اهمیت بدهد و حق و حقوق مان را ادا کند.
نمایندگان خوزستان هم باید از آقای بورد حق مردم خوزستان را در ازای آن همه امکانات در بخش نفت و فرآورده های آن مطالبه و پی گیر نتیجه باشند.
مردم مراقب کلاهبرداران مدعی شارژ کارت سوخت باشند
حالا که صحبت از بنزین شد، بد نیست مردم در جریان هشدار سخنگوی صنف جایگاه داران قرار بگیرند. ایشان گفته : اخیراً خبری مبنی بر شارژ کارت سوخت در فضای مجازی منشتر شده که لازم است مردم از صحت و سقم آن آگاه شده و فریب افراد سودجو را نخورند.  ‌
رضا نواز با بیان این که هر گونه شارژ کارت سوخت، فقط از طریق نرم افزاری و مرکز سامانه هوشمند سوخت انجام می شودو با فیزیک کارت سوخت یا دستگاه های موجود در جایگاه ها چنین امکانی وجود ندارد، گفته این موضوع قطعاً کلاهبرداری است و مردم باید مراقب باشند.  ‌
وی این را هم گفت که : هر کس ادعا می کند امکان شارژ یک یا چند کارت سوخت را دارد باید دسترسی به سامانه هوشمند سوخت را داشته باشد تا این امکان ایجاد شود، لذا این ادعا نمی تواند درست باشد.
این گونه اطلاع رسانی و دادن هشدار خوب است اما کافی نیست و باید مسئولان و ناظران جایگاه ها وظیفه نظارتی و معرفی شیادان و متخلفین به مراجع مربوطه را انجام دهند.
هیچ دولتی نتوانسته چاره ای برای حل مشکل ناپایداری قیمت مرغ بکند، چرا؟
ناتوانی مسئولان در کنترل قیمت بازار مرغ ( چه زنده، چه کشتار روز) واقعاً  یکی از مشکلات شده و در هر مناسبتی که مصرفو خریدار آن بالا می رود، واسطه ها و دلال ها نهایت استفاده را می برند و تنها توجیه آقایان در برابر افزایش قیمت این است که میگویند قیمتها بستگی به عرضه و تقاضا دارد. از یک طرف دامپزشکی توصیه میکند مردم مرغ زنده مصرف نکنند، از سوی دیگر بازارها پر از مرغ زنده است، آن هم نه بطور پنهانی بلکه فراوان وبه صورت عرضه انبوه در مغازهها (نمونههای آن در بازارهای کیان آخراسفالت، صدف و ... ) در حال حاضر مرغ چه زنده و چه کشتار روز بالای هر کیلو 90 هزار تومان است و نظارت و کنترلی به چشم نمیخورد و قیمت ها را راحت جلوی مغازه ها می نویسند. از جمله جاهایی که به دلیل افزایش قیمت مرغ مشکل دارند، موسسههای خیریه هستند که به مددجویانشان در ماه یک مرغ می دهند. البته مشکل متوجه موسسه های کوچک محله ای است و موسسه‌هایی که از کمک‌های مالی بازاری ها و افراد ثروتمند بهره می برند، کمتر از این بابت در مضیقه اند. 
فرهنگ مردم هم که اصرار دارند برای صدقه حتماً مرغ زنده ذبح شود، باعث گرانتر شدن گوشت مرغ می شود که کاری نمی شود کرد. بهر حال پایدار نبودن قیمت مرغ که گران بودن قیمت گوشت قرمز از عوامل آن است، برای مردم عادی دردسرساز است و اگر هم پای صحبت تولید کننده بنشینیم، دلایل خودش را برای قیمت تمام شده دارد که این وضع همچنان ادامه دارد و معلوم نیست این همه سازمان و ستاد برای کنترل قیمت ها چه نقشی دارند. 
تغییر دولت‌ها و مسئولین هم هیچ وقت گره از این قبیل گرفتاری ها نگشوده است.

برچسب ها : استاندار خوزستان رئیس جمهور كلاهبرداری