شماره خبر : 35005
منتشر شده در مورخ : ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 15:28
راوی گفت: آقای وزیر! اگر واقعاً فیلترینگ را قبول ندارید، بساطش را جمع کنید

راوی گفت: آقای وزیر! اگر واقعاً فیلترینگ را قبول ندارید، بساطش را جمع کنید


وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچ کس نیست و دولت باید بهترین وضعیت کاربری را برای مردم فراهم و امنیت را به مرزهای سایبری حاکم کند، گفته : شیوه ناکارآمدی فعلی، امنیت سایبری و خانواده را زیر سوال برده و به فضای کسب و کار آسیب زده و مردم از وضعیت موجود رضایت ندارند و باید این وضع را تغییر دهیم.
همین طور است که می فرمائید و شما عضو همین دولتی هستید که می گوئید باید بهترین وضعیت کاربری مردم را در مرزهای سایبری حاکم کند. اگر واقعاً  قادر به انجام این کار هستید و اظهاراتتان شعار نیست، بسم ا... انجام دهید.
آیا راه آهن جنوب در حد داشتن یک مدیر کل مستقل و غیر پروازی نیست؟ 
با توجه به نویدهای رئیس جمهور و وزرای ایشان،  ما مردم خوزستان امیدوار شدیم که قرار است در استان اتفاق های خوبی رخ بدهد، اما چه کنیم که هر روز موضوع تازه ای که این امیدواری را کم رنگ می کند، شاهد هستیم. از جمله اینکه با کمال تاسف اطلاع پیدا کردیم مدیرکل راه آهن جنوب با حفظ سمت، سرپرست راه آهن استان مازندران هم هست و فی الواقع یک مدیر پروازی است که بین دو استان در رفت و آمد است و این یعنی راه آهن جنوب با تمام گستردگی و اهمیتش در حمل و نقل ریلی کشور، از نظر  مسئولان و مقامات راه آهن کشور، در حد داشتن یک مدیر کل مستقل نیست.
البته پیش از ایشان هم راه آهن جنوب به مدت 2 سال با سرپرست و نه با مدیر کل اداره می شد. کاش استاندار خوزستان لااقل در همین یک مورد کاری کرده بود و مانع از تحقیر استان به این شکل میشد که از این اقدام هم دریغ شد تا زمان ترک استان عملکردی در این حد هم در کارنامه اش نباشد. 
حالا چشم به آینده داریم که ببینیم استاندار بعدی کسی هست که بتواند علاوه بر روشن کردن موتور محرکه استان در جهش تولید، تولید و عمران و ارتقای خوزستان، از حیثت این ایران کوچک دفاع کند؟ 
جعلی بودن مدارک متقاضیان نمایندگی مجلس را بدون پرده پوشی صحت سنجی کنید
افشاگری مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان مبنی بر اینکه < بیش از صد نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس، مدرک جعلی داشته اند> در صورت اثبات واقعاً فاجعه است و باید برای جلوگیری از اشاعه فضای ناامیدی در جامعه این اتفاق ناگوار از چند منظر پیگیری شود. یکی این که چگونه و توسط چه افراد یا گروهی چنین مدارک جعلی تهیه می شود؟ 
دیگر اینکه چطور هنگام ارائه این مدارک، مسئولان متوجه جعلی بودن آن ها نشده اند؟  و سرانجام افرادی که چنین تخلفی را مرتکب شده اند چه سرانجامی خواهند داشت؟ البته خوشبختانه دادستان تهران به موضوع ورود کرده و دستور داده ظرف مدت 72 ساعت اسامی و اسناد مربوط به افراد مورد اشاره در اختیار وی قرار گیرد.  
ایشان تاکید کرده در صورت وصول گزارش از سوی مدیر کل امور دانشآموختگان سازمان امور دانشجویان، ادعای مطروحه مورد صحت سنجی قرار خواهد گرفت و چنانچه چنین تخلفی از سوی افراد یاد شده محرز شود، برای افراد متخلف پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.
بدیهی است قاطعیت و برخورد لازم از سوی دستگاه قضائی در این مورد (در صورت صحت) موجب رضایت مردم و عبرت دیگران و خدای ناکرده، پرده پوشی و اغماض در این قضیه باعث ادامه چنین رویه های ناپسند و تخلف های نابخشودنی خواهد شد.
خوزستان به استاندار ورزش دوستی نیاز دارد
پیروزی دو ورزشکار خوزستانی در مسابقات جهانی پاراالمپیک  بار دیگر این استان قهرمان پرور را با وجود تمام محرومیت هاو کمبودها، بر سر زبان ها انداخت و انتظار مردم این است که مسئولان و متولیان ورزش کشور نگاه ویژه ای به این استان و فرزندان ورزشکار آن که برای کشور افتخار آفرینی می کنند داشته باشند. امید این که استانداری منصوب شود که ارتقاء ورزش استان از برنامه های او باشد.
دانش آموزان خانواده های بی بضاعت را یاری کنیم
عرضه لوازم التحریر لوکس در بازار مانند پاکن های یک میلیون و 800 هزار تومانی تا کوله پشتی 7 میلیون تومانی و خودکارهای 6000 تا 50 هزار تومانی و .... باعث میشود که دانشآموزان خانواده‌های متوسط و پائین تر با حسرت به همکلاسی های خود نگاه کنند. البته خانواده هایی هم داریم که از تامین لوازم التحریر با قیمت های پائین برای فرزندان دانش آموزانشان هم عاجز هستند کجا برسد به لوازم گران و باید دید هدف از تهیه و عرضه لوازم التحریر با قیمت های خیلی بالا چیست و بهتر است انسان های شریف که وضعیت مالی بهتر از دیگران دارند در آستانه بازگشایی مدارس، دانش آموزان نیازمند یاری را با اهدای لوازم التحریر ( از نوعی که این دانش آموزان را خوشحال کند) فضل الهی نسبت به خود و فرهنگ دوستی خود را جبران و اثبات کنند.
میزان بیسوادی در زنان، بیشتر از مردان استان است
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفته این نهضت جمعیت 10 تا 49 سال را تحت پوشش قرار می دهد و بیشترین و فراوانی ثبت نام در خوزستان، در محدوده سنی حدود 25 تا 40 سال است. 
شریف زاده این را هم گفته که آمار بیسوادان هر شهرستان توسط کارشناسان بررسی می شود، اما گاهی آدرس و شماره تماس برخی صحیح نبوده و دسترسی به همه افراد مقدور نیست. بنابراین قطعا آمار بیسوادان هم بسیار بیشتر از تعدادی است که اعلام می شود. 
ضمناً حدود 70 تا 75 درصد آمار، زنان هستند که در نتیجه میزان بی سوادی زنان بیشتر است.

برچسب ها : فیلترینگ راه آهن استان خوزستان لوازم التحریر