شماره خبر : 35068
منتشر شده در مورخ : ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 15:26
راوی گفت: فکر کنیم یک خوزستانی ( نه یک زنجانی) معاون وزیر راه شد

راوی گفت: فکر کنیم یک خوزستانی ( نه یک زنجانی) معاون وزیر راه شد


این طور بنظر میرسد که یکی از معیارهای ارتقای مدیران  گرفتن نمره قبولی از خدمت در استان خوزستان است چون واقعاً پیروز شدن بر مشکلات در این استان، کار هر مدیری نیست. 
نمونهاش هم این که بخاطر داریم آقای جنتی مدیر کل سابق بنیاد مسکن خوزستان در کشور نمونه شد و بعد ارتقا گرفت و به پست مهمی در تهران منصوب شد. حالا هم نوبت به بیات منش مدیر کل راه و شهر سازی خوزستان رسید که مزد عملکرد خوبش در استان را گرفت و با حکم وزیر راه و شهرسازی، معاون این وزارتخانه شد.
راوی در تماسی که با بیات منش پس از منصوب شدن به معاونت وزارتخانه داشت، به ایشان گفت خوشحالم که ارتقا پیدا کردی ولی ناراحتم که استان از خدمات خوبت محروم می شود و او در پاسخ گفت اطمینان داشته باش که من بعنوان نماینده خوزستان در وزارتخانه خواهم بود چون نسبت به این استان دینی دارم و خاک خوزستان را مقدس می دانم. بیات منش این را هم گفت که فکر نکنید یک زنجانی ( خودش را می گوید) معاون وزیر شده، شما فکر کنید یک خوزستانی به معاونت وزیر راه و شهرسازی منصوب شده است.
خصوصیات بیات منش طوری بوده که بین همکارانش محبوب بود و فضای آرام اما در عین حال فعال وکارگاهی در استان بوجود آورده بود. از جمله به معاونانش میدان و اختیار می داد که جسارت تصمیم گیری و کار کردن داشته باشند و از این که آن ها رشد کنند ابائی نداشت و همین عامل باعث شده که حالا برخی از این معاونان شایسته ارتقاء مدیر کلی باشند و نیازی به انتصاب مدیر جدید خارج از سیستم نباشد. وزارتخانه هم باید حواسش جمع باشد و به افرادی که برخی نمایندگان را واسطه کرده اند تا علیرغم عملکرد نامطلوب گذشته آنها، در پی مدیر کلی باشند، بها ندهد و رشته های مدیر کل فعال سابق را پنبه نکنند.
دادستان جدید خوزستان به مسائل شهری مانند توقف نابجای وانت بارها ورود خواهد کرد
آقای صادق جعفری چگنی پس از دو سال که مسئولیت دادستانی خوزستان را بر عهده داشت، جای خود را به امیر خلفیان داد. وی پیش از این معاون قضائی و دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگستری خوزستان بود.  ‌
در مراسم تودیع و معارفه، از خدمات آقای چگنی قدردانی شد و  آقای خلفیان دادستان جدید دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در سخنانی وعده داد که به منظور حفظ نظم در امور شهری، هر آن چه لازم است مانند ساماندهی و رفع مسائلی مانند توقف نابجای وانت بارها در نقاط مختلف  کلانشهر اهواز را انجام خواهد داد که بیان این مطلب نشان می دهد دادستان جدید به مشکلات شهری واقف و مصمم  است در کنار امور قضائی، به هر گونه بی نظمی که موجب مختل شدن امورشهری است پایان دهد.
رئیس کل دادگستری خوزستان هم در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید خوزستان عنوان کرد که < دادسرا به عنوان نهاد مدعی العموم یکی از ارکان مهم قضائی کشور بوده که نظارت بر آن بر عهده دادستان است و هم نقش نظارتی و هم نقش حمایتی دارد در حوزه حقوق فردی هم دادستان وظیفه دارد که اگر شخصی مورد ظلم واقع شود به دادستان مراجعه و مطالبه حق کند.>
آگاه کردن مردم به حقوق شهروندی و قضائی اقدام خوبی است که روابط عمومی دادگستری استان می تواند در این خصوص اطلاع رسانی کند.
رتبه اول خون بند ناف خوزستان در منطقه
مدیر عامل شرکت فناوری یاخته های رویان خبر داده که ایران با بیشتر از 215 هزار ذخیره خون بند ناف در منطقه، رتبه اول این ذخیره گاه را دارد.
خدا را شکر که در یک مورد هم رتبه اول منطقه را بدست آوردیم و ضمن تبریک به شرکت رویان ( که موفقیت های خوبی داشته ) امیدواریم در موارد دیگر هم صاحب رتبه شویم.
تعطیلی طولانی تنها جایگاه فروش بنزین با کیفیت اهواز به بهانه تعمیر
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در باره علت تعطیلی جایگاه سوخت خرمکوشک گفته : < این جایگاه به دلیل تعمیرات اساسی (نشتی خطوط انتقال فرآورده از مخازن بر تلمپه ها) خارج از سرویس بوده است و مراحل واگذاری این جایگاه به بخش خصوصی، با وقفه مواجه شده است.>  ‌
باز هم خوبست که آقای مدیر قبول دارد وقفه در کار است. وی این را هم گفته که : < وضعیت آب و هوای استان و بالا بودن دما سبب افزایش خرابی و استهلاک قطعات و نارسایی های موقت و زودگذر در وضعیت توزیع سوخت در جایگاه ها می شود.>
اگر این همه توقف و تعطیلی یک جایگاه سوخت <موقت و زودگذر> است، خدا رحم کند به وضعیت دیر گذر چون در این مدت تعطیلی می شد یک جایگاه جدید احداث شود. ضمناً جایگاه سوخت واقع در خیابان 24 متری اهواز هم پس از تعطیل شدن بر اثر آتش سوزی، فعال نشده است. ضمناً جایگاه خرمکوشک تنها جایگاه فروش بنزین تقریباً با کیفیت اهواز است.
خیلی از آسانسورها در اهواز شرط استفاده از بیمه نامه را ندارند
به گفته مدیر کل استاندارد استان خوزستان، <دو شرط استفاده از بیمه نامه آسانسور، دارا بودن تاییدیه ایمنی اولیه و ادواری سالیانه است.>
خب حالا باید دید با آن که این شرط به دستور دادستانی کل کشور است، چقدر از آسانسورها دارای این تاییدیه هستند چون با نگاه غیر کارشناسی هم می شود فهمید که خیلی از آسانسورها ( به خصوص در مطب ها و مجتمع های قدیمی واقع در خیابان نادری ) استاندارد لازم متناسب با حجم بالا و پائین رفتن را ندارند و استاندارد استان باید در این باره نظارت کند و علاج واقعه را قبلاز وقوع بکند.

برچسب ها : جایگاه سوخت بیمه نامه آسانسور استاندار استان خوزستان استاندارد استان خوزستان