شماره خبر : 36288
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 11:2
راوی گفت: مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان شد/بعد از بازگشایی مدارس یادشان آمده که مدارس سرایدار ندارند

راوی گفت: مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان شد/بعد از بازگشایی مدارس یادشان آمده که مدارس سرایدار ندارند


در پی انتصاب بیات منش مدیر کل سابق راه و شهرسازی خوزستان بعنوان معاون وزارت راه و شهرسازی، مدتی بود که گزینه هایی برای جانشین او در استان مطرح بودند اما طبق معمول نمایندگان نتوانستند نیروی مناسبی با داشتن رزومه ای در حد و اندازه مدیر کلی راه و شهرسازی خوزستان به وزارتخانه معرفی کنند و بنابراین انتصاب جدید هم حاصل بررسی های وزارت و تصمیم به انتخاب مدیری شد که دارای سوابق و تجارب مورد نظر مقامات مرکز است.  ‌
بر این اساس از سوی وزیر راه و شهرسازی، برای روح ا... عمادی حکم سرپرستی راه و شهرسازی خوزستان صادر شد . وی پیش از این مدیر کل بنیاد مسکن استان خوزستان بود. عمادی دانش آموخته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد است  و در رزومه او علاوه بر مدیر کلی بنیاد مسکن خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، رئیس ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان و کارشناسی ارشد بازسازی بنیاد مسکن کشور دیده می شود.  
‌گفتنی است که یکی از مهمترین ماموریت های ادارات کل راه و شهرسازی در سطح استان ها(در برهه فعلی) ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن و سایر طرح ها همانند بازآفرینی بافت های فرسوده است و با توجه به اینکه بنیاد مسکن در حوزه  ساخت و ساز،  نهاد موفق مسکن سازی است، بنظر می رسد انتصاب مهندس روح ا... عمادی بعنوان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان که تجارب خوبی در حوزه تخصصی ساخت و ساز مسکن به عنوان مدیر کل دارد، امیدوارکننده باشد که برای وی آرزوی موفقیت در خدمت به مردم استان و ارتقای سطح مسکن و راه در خوزستان را داریم. ضمنا تصور می شود که در انتخاب استاندار هم چنین وضعیتی پیش بیاید و وزارت کشور با توجه به اینکه نمایندگان روی گزینه مناسب با رزومه‌ای در قد و قواره خوزستان به توافق نرسیده اند، راسا تصمیم گیری کند.  ‌
شرکت های زیان ده را معرفی و در اختیار بخش خصوصی قرار دهید  ‌
خانم سارا فلاحی نماینده مجلس که نطق هایش کوبنده است، این بار از شرکت های خودروسازی بعنوان پدیده ای شکست خورده که جز خسران بیشتر برای مردم آورده ای ندارند، نام برده و گفته: هر شرکتی که زیان ده است، باید به مردم معرفی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد حالا اگر این شرکت ها ایران خودرو و سایپا هم باشند باید این اتفاق را بپذیرند.  ‌
به اعتقاد این نماینده که در عین حال عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است، مشکل  اصلی این است که دولت دخالت می کند، نه نظارت و من همیشه گفته ام بخشی از مافیای شرکت های خودرو سازی همین دولتی ها هستند. فلاحی این را هم گفته که <اگر این مافیاها حذف شوند، سیاست ها تغییر می کنند و با واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی، به معنای واقعی کلمه، این صنعت در مسیر بالندگی قرار می گیرد و برای این منظور فقط باید قوه قضائیه با قدرت وارد شود و عنان قدرت را از دست چند نفر بگیرد.>
حرف حساب است، اگر گوش شنوا پیدا شود.  ‌
با تغییر نام این سازمان منتظر متفاوت شدن کلانشهر اهواز باشید  ‌
مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز خبر داده که < به زودی عنوان این سازمان به سازمان بازسازی و باز آفرینی شهری تغییر می کند.
خیلی هم خوب است و سرانجام اتفاقی که منتظرش بودیم افتاد و با این تغییر نام حتما کلانشهرمان آنطور که شهردار وعده متفاوت شدنش را داده بود، خواهد شد.  ‌
بعد از بازگشایی مدارس یادشان آمده که مدارس سرایدار ندارند  ‌
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که 50 هزار مدرسه فاقد سرایدارند و حالا قرار است استخدام سرایدار مدارس از طریق برگزاری آزمون انجام شود. تمام مراحل این آزمون زیر نظر سازمان سنجش برگزار خواهد شد.  ‌
عجیب است که اینهمه در تابستان فرصت بود، یادشان نبود که مدارس سرایدار ندارند و حالا که مدارس باز شده و فعالند، متوجه شده اند که باید برای استخدام سرایدار مدارس آزمون برگزار کنند.  ‌
البته در بحث استخدام سرایدار مدرسه باید مسئولان توجه داشته باشند که افراد واجد شرایط از نظر سلامت جسمی، اخلاقی و منضبط را جذب کنند و در قبال تامین محل اسکان و زندگی آنها، متعهد به انجام امور مدرسه اعم از نظافت تا نگهداری اموال و غیره شوند چرا که در سالهای گذشته شاهد بودیم که خیلی از سرایداران از زیر بار انجام وظایفشان شانه خالی کرده و فقط به راه اندازی بوفه و فروش مواد غذایی غیر استاندارد که مناسب مصرف دانش آموزان نیستند، می پردازند.  ‌
از پیمانکارانی که زیر دریا پل می سازند  برای تکمیل قطار شهری و پارکینگ طالقانی اهواز، بهره ببرید  ‌
در خبرها بود که یک شرکت چینی در کشورشان اقدام به احداث یک پل عظیم و زیبا در زیر دریا کرده است. وقتی چنین شرکت ها و پیمانکاران قوی در چین است چرا نوبت به این کلانشهر که رسید از آن ها با چنین سوابقی استفاده نمی کنند و فقط اجناس بنجل شان نصیب ما می شود. کاش با یکی دو تا از پیمانکارانی که می توانند زیر دریا پل بسازند قرارداد می بستند و قطار شهری و پارکینگ طالقانی اهواز را به آن ها می سپردند تا پس از تاخیر 15 ساله بتوانند کار را تمام کنند.  ‌

برچسب ها : مدیر كل راه و شهرسازی خوزستان كلانشهر اهواز اهواز خوزستان