شماره خبر : 36490
منتشر شده در مورخ : ۵ آبان ۱۴۰۳
ساعت : 9:22
جواد خواجوی: در «چارپایه» درگیر بداهه‌گویی هستیم

جواد خواجوی: در «چارپایه» درگیر بداهه‌گویی هستیم

 

 

جواد خواجوی گفت: ما در «چارپایه» درگیر بداهه‌گویی هستیم. یعنی باید خودمان به متن چیزی را اضافه کنیم و درباره‌اش فکر کنیم.

جواد خواجوی، صداپیشه و کمدین مشهدی که این روز‌ها در برنامه رئالیتی شوی «چارپایه» شبکه سه در کنار افرادی همچون علی صادقی، یوسف تیموری، قدرت‌الله ایزدی و اشکان اشتیاق به ایفای نقش و چالش‌های مختلف می‌پردازد، درباره این برنامه گفت: ما هر روز در هر آیتم برنامه نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنیم. در واقع، چهار پایه هستیم و هر روز آیتم‌های مختلفی را با موضوعات مختلف اجرا می‌کنیم. 
خواجوی ادامه داد: موضوعات بیشتر درباره مسائل اجتماعی، موضوعات روز و خانواده، کسب‌وکار و ... است. ما در اینجا درباره اتفاقات ساده روزمره صحبت می‌کنیم. اتفاقاتی که خودمان بیشتر اوقات با آن درگیریم و وقتی متن‌ها را می‌بینیم، احساس می‌کنیم از روی زندگی خودمان نوشته شده است. بس که آنقدر دقیق و به روز است. در کل، به دنبال پیام دادن و حرف جدی نیستیم. دوست داریم در حین اینکه لحظات شادی را برای مردم رقم می‌زنیم، مثل آیینه باشیم، رو‌به‌روی آنها قرار بگیریم، تا لحظاتی را که برای خودشان اتفاق می‌افتد ببینند. 
این کمدین مشهدی در پاسخ به این سوال که چقدر توانستید در خانه‌های مردم راه پیدا کنید؟ گفت: برنامه «چارپایه» برنامه نویی است، که تازه سر و شکل گرفته است. چنین برنامه‌ای تا به حال در تلویزیون نبوده است. قطعاً زمان می‌برد تا جای خود را بین مردم پیدا کند. به مرور افراد با آن ارتباط برقرار می‌کنند. خودمان بیشتر با کار ارتباط برقرار کردیم. بالاخره شروع هر کاری نواقصی دارد، اما ما سعی می‌کنیم با نقد‌ها و نظرات سازنده برنامه را بهتر اجرا کنیم. 
وی معتقد است: وقتی یک برنامه‌ای نقد می‌شود، یعنی برنامه دیده می‌شود. همیشه نقد از روی دلسوزی است. وقتی کسی تو را نقد می‌کند، یعنی دوست دارد تو را بهتر ببیند. یعنی احساس می‌کند تو می‌توانی بهتر از این باشی و این توقع را از تو دارد. وقتی کسی از تو توقع نداشته باشد، نقد هم نمی‌کند و خیلی راحت از کنار تو می‌گذرد. ما این نقد‌ها را به فال نیک می‌گیریم و سعی می‌کنیم از نقد‌های خوب در کارمان استفاده کنیم. قطعاً کار‌های جدید و این مدلی نیاز دارد پخته بشود. ما نسبت به روز اولی که سر صحنه آمدیم، خیلی تغییر کرده‌ایم و متن‌ها تغییر کرده است. شاید تدوین و تصویرمان بهتر بشود. چون «چارپایه» کاری جدید است. 
او با بیان اینکه وقتی یک بازیگر سر یک سریال یا فیلم می‌رود، یک متن آماده به او می‌دهند و باید طبق فیلمنامه اجرا بکند و روی متن فکر بکند، افزود: ولی ما در «چارپایه» درگیر بداهه‌گویی هستیم. باید خودمان به متن چیزی را اضافه کنیم و درباره‌اش فکر کنیم. این بداهه‌گویی کارمان را سخت‌تر می‌کند.
خبرنگار: نفیسه خلیلی
 
 
 باشگاه خبرنگاران جوان  فرهنگی هنری  رادیو تلویزیون
 

برچسب ها : چارپایه شبکه سه رئالیتی شو برنامه تلویزیونی