شماره خبر : 3651
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 8:45
رئیس سازمان بهزیستی کشور: احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور: احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی کشور

 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی سراسر کشور احداث می‌شود.

وحید قبادی دانا در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن مددجویان بهزیستی سبزوار به خبرنگاران افزود: ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با عقد قرارداد با بنیاد مستضعفان در هفته بهزیستی شروع به ساخت می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات مددجویان در تامین مسکن عدم توانایی تأمین زمین بود که مقرر شده وزارت راه و شهرسازی در تمام استان‌ها، زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بنیاد مستضعفان ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن و نیازهای مددجویان، به بهزیستی کمک کرده است که این میزان مساعدت در دهه های اخیر بی‌سابقه بوده است.

قبادی دانا افزود: قرارگاه خاتم الانبیا نیز ۱۰۰ میلیارد تومان در مسکن مددجویان برای دهک های پایین کمک اختصاص داده است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان نیز عنوان کرد: مددجویان بهزیستی از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰، بین هشت تا ۱۱  برابر افزایش یافته است در حالی که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در طول این مدت، ۵ برابر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور ارائه فراگیر خدمات بهزیستی توسط مردم، ۲۵۲۷ مرکز مثبت زندگی را در کشور راه اندازی شده که ۱۳ هزار نفر روانشناس و مددکار تحصیل کرده، مشغول فعالیت هستند و به مددجویان  خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی توسعه مراکز شبانه روزی نیست، افزود: مفتخریم برای اولین بار در تاریخ بهزیستی، تعداد مددجویانی که در نزد خانواده نگهداری می‌شوند و حق پرستاری بیش از یک میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند، بیش از افرادی است که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی مطرح کرد: سرانه مراکز خیریه‌ای که مددجویان را نگهداری و به آن‌ها خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند، از ۶۴۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافته که هر ماه بر روی کارت بانکی آن‌ها، به صورت شفاف واریز می‌شود.
منبع: ایسنا

برچسب ها : رئیس سازمان بهزیستی کشور وحید قبادی دانا مددجویان