شماره خبر : 3698
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 20:49
سازمان ملل ابزار ظلم جهانی!

سازمان ملل ابزار ظلم جهانی!

      در روز 28 خرداد که اخبار مربوط به انتخابات سایر موضوعات را تحت الشعاع قرار داده بود، مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل فعلی سازمان برای دومین بار و به مدت 5 سال به این سمت منصوب شده است. در همین راستا وزیر امورخارجه امریکا بلافاصله این انتصاب را به وی تبریک گفت و ضمن تقدیر از توان رهبری وی، اشتیاق امریکا را به برقراری روابط قوی و سازنده با دبیرکل درجهت پیشرفت به سوی جهانی صلح آمیز و مرفه تر ابراز کرد. و این در حقیقت پیامی است تا معلوم شود که سر نخ اینگونه انتصاباب به کجا وصل است و نهادهای بین المللی تحت سلطه چه قدرتهائی قرار دارند.
آقای گوترش در حالی دوره پنجساله اوّل دبیر کلی خود را در سازمان ملل به پایان می رساند که علیرغم افزایش بی عدالتی ها در جهان و آتش افروزیهای قدرتهای غربی، نه تنها واکنش شایسته ای نشان نداده بلکه در بسیاری موارد با جهت گیری در حفظ منافع قدرتهای مستکبر، خود به عامل مهمی جهت تشدید و توسعه این فجایع در جهان تبدیل شده تا بار دیگر به مردم جهان نشان دهد که این نهادهای بین المللی ومقامات ارشد آن گویا کاری جز تامین منافع قدرتهای سلطه گر ندارند و در شرایط موجود و براساس رویه معمول، انتظار خیر از آنها کاملاً بیهوده است.
برای نمونه می توان به پاره ای از آخرین جهت گیریها و اقدامات هفته های اخیر آقای گوترش اشاره کرد که بخوبی موضع وی را در خوش خدمتی به قدرتهای استکباری و تضییع حقوق ملّتهای مظلوم نشان می دهد:
1-تهدید ایران به تعلیق حق رای در سازمان ملل به دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت. و این در حالی است که بخوبی می داند که این تاخیر ناشی از دخالت امریکا در سیستم مالی بین المللی و ممانعت از نقل و انتقال پول ایران است امّا بجای اعتراض به امریکا و در جهت سیاستهای ضدایرانی این کشور به تهدید ایران می پردازد.
2-جلوگیری از درج نام رژیم صهیونیستی در لیست رسمی ناقضان حقوق کودکان، که نه تنها این رژیم کودک کش را از مجازات جنایاتش معاف می کند بلکه او را به ادامه این جنایات برعلیه کودکان فلسطینی تشویق خواهد کرد.
3-در حالیکه کشتار روزانه کودکان یمنی به دست متجاوزان سعودی-امریکائی و بدلیل نرسیدن دارو و غذا ادامه داشته و مورد تایید مکرّر همین شخص قرار گرفته، امّا وی بجای توبیخ سعودیها و حامیانش چند روز قبل  نام جنبش انصار... یمن را در لیست رسمی ناقضان حقوق کودکان اضافه کرده است.
و اینها مشتی نمونه خروار است که در روزهای اخیر اتفاق افتاده و موجب شده تا دبیرکل سازمان ملل در ازاء همکاری با اهداف ضدّانسانی قدرتهای استکباری و صهیونیستی، جایزه خود، یعنی انتصاب مجدد به دبیرکلی سازمان ملل، را دریافت کند و به عنوان رهبری توانمند مورد تشویق امریکا قرار گیرد.  ‌
موسوی زاده
1400/04/06
 

برچسب ها : ظلم جهانی سازمان ملل امورخارجه امریكا