شماره خبر : 3754
منتشر شده در مورخ : ۶ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 15:2
شیوه نامه بازگشایی مدارس در مهر

شیوه نامه بازگشایی مدارس در مهر

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش: تشکیل کلاس‌های حضوری و یا مجازی در هر استان براساس رنگ بندی کرونا در همان منطقه خواهد بود.

آقای محمد محسن بیگی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: براساس کمیته مشترکی که بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین شده ممکن است یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت در طول سال تحصیلی غیرحضوری شود.
وی گفت: برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به صورت مطالعه آزاد ارائه خواهد شد.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق نظامنامه مراقبت مبتنی بر مدرسه فاصله بین دانش آموزان طبق روند پارسال حداقل یک و نیم متر خواهد بود و کلاس‌های حضوری حداکثر یک ساعته برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: زنگ‌های تفریح در سال تحصیلی آینده برقرار خواهد بود، اما از ورزش‌های پر برخورد و تجمعی در زنگ ورزش دانش آموزان جلوگیری به عمل خواهد آمد و ورزش دانش آموزان به ورزش‌های انفرادی و یا مجازی منحصر خواهد شد.
وی گفت: همچنین بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند.
محسن بیگی تأکید کرد: در نظام نامه مراقبت از مدرسه همچنین موارد تعطیلی مدارس در اثر آلودگی ویروس کرونا در بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه مشخص شده است.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: سرویس‌های مدارس برای خودرو‌های سواری حداکثر ۳ نفره و خودرو‌های ون حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود و رانندگان سرویس‌ها نیز حتما واکسینه خواهند شد.
آقای محسن بیگی تصریح کرد: واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از معلمان و کارکنان مدارس از یکم مرداد آغاز می‌شود و موضوع بازگشایی زودهنگام مدارس نیز منتفی بوده و مدارس از یکم مهر بازگشایی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال هنوز در برنامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نیست.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۱۳۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس اختصاص یافته، اما در سال جدید هنوز سرانه‌ای را به مدارس نداده ایم.
آقای محسن بیگی گفت: برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مدارس از اعتبارات دولتی و کمک خیرین استفاده خواهیم کرد.
وی یادآور شد: شیوه نامه بازگشایی مدارس تا ۱۵ مرداد به همه مدارس ابلاغ خواهد شد.

برچسب ها : مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس ماه مهر