شماره خبر : 3757
منتشر شده در مورخ : ۶ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 22:1
سرقت سیم های برق، تلفن و درب های منهول ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟

سرقت سیم های برق، تلفن و درب های منهول ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟

اگر می خواهید پول پارو کنید به خوزستان بروید!

یکی از هم استانی ها که برای درمان به اصفهان رفته بود، پس از بازگشت به خوزستان تعریف می کرد که هزینه درمان در آن استان، به مراتب از اینجا کمتر است. به گفته او نه تنها درمان بلکه سایر هزینه ها مثل کرایه های وسایل عمومی و قیمت های خدمات و مواد غذایی از میوه و سایر مایحتاج مردم هم با استان ما تفاوت دارد و این طور نیست که هر کس هر طور بخواهد به مصرف کننده فشار بیاورد. وی این را هم گفته که در اصفهان می گویند در خوزستان پول پارو می کنند و هر کس بخواهد پولدار شود به اینجا می آید چون کسی کارش ندارد!
ضمناً بعضی ها به یاد دارند که استان ما، به خصوص بعضی شهرهایمان مثل آبادان زمانی که عروس شهرهای آسیا بود، منبع درآمد و مرکز کار بود و این شهر به کویت ایران معروفیت داشت. فرق حالا با آن وقت اینست که خوزستان و شهرهایی که زمانی قطب اقتصاد کشور بودند ( مثل خرمشهر و آبادان) بعد از جنگ و سال های پس از آن، آبادانی و زیبایی خود را از دست دادند و گرانی و هجوم حاشیه نشینان به شهرها و قانون گریزی و گرانی جای آن را گرفت.
اصفهانی ها واقعاً راست می گویند و خوب متوجه شدند که در خوزستان هر کس هر طور اراده کند و کمی هم زرنگ باشد  و دلش برای هم استانی هایش نسوزد، می تواند خیلی زود بارش را ببندد و این رویه در تمام سطوح کسب و کار جواب می دهد. از سطح بالا شروع کنیم. یک پزشک یا مدیریت بیمارستان آنطور که بخواهند از مردم پول می گیرند و راههایش را بلدند. یک راننده یا آژانس وسیله عمومی اختیارش دست خودش است و کاری به نرخنامه ها ندارند چون می دانند حساب و کتابی در کار نیست. تمام افراد بیکار هم می دانند بهترین کسب و کار که برای شروع سرمایه ای نمی خواهد، دستفروشی است و هر فرد هر نقطه شهر که اراده کند می تواند بساط راه بیاندازد و مزاحمتی برای او پیدا نمی شود.
برای اینکار، پیاده روها و هر قدر از سواره روها را که بخواهند می توانند اشغال کنند اگر هم احیاناً کسی برای بازدید به آنها مراجعه کرد، می دانند چطور مشکل را رفع کنند، وقتی هم از این وضع انتقاد می شود، توجیه می کنند که بیکاری است و نباید به مردم فشار بیاورند. در این شهرها (بخصوص کلانشهر اهواز) کسی که یک وانت آبی رنگ دارد، صاحب اختیار خیابان ها و جاده هاست چون هر جا می تواند توقف کند و قسمتی از سواره رو را بگیرد و محصول را عرضه کند و هیچ اشکالی پیش نمی آید که بقیه خودروها برای خرید دوبله توقف کنند و راه بندان شود. هر کس قبول ندارد برود جاده کوت عبدا...، خیابان کارگر، ورودی ها و خیلی جاها را دیگر را ببیند. سبزی فروش محله ما که هر روز یک وانت سبزی می آورد و ظرف چند ساعت آنها را می فروشد و بقایایش در محل باقی می ماند، یک روز به مشتریهایش گفت: به من اینطور نگاه نکنید، من دو خانه ویلایی دارم! خدا بیشتر بدهد اما بحث بر سر اینست که شهر باید قانون و حساب و کتاب داشته باشد و نباید استان ما به گرانی و درآمدهای کاذب معروف و به جای قانون، هرج و مرج رفتاری حاکم باشد.
ببینیم شوراهای جدید شهر می توانند یا بهتر بگوئیم می خواهند به این وضع پایان بدهند و طرحی نو دراندازند یا کارها به روالی که تا حالا بوده پیش خواهد رفت؟
سرقت سیم های برق، تلفن و درب های منهول ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟ 

قبلاً هم گفتیم که عجیب است نه نیروهای انتظامی و نه نهادهای امنیتی، قادر به شناسایی و دستگری سارقین سیم های برق و تلفن و درب  های منهول نیستند و سالهاست این سرقت ها ادامه دارد و روزی نیست که وقتی از خانه بیرون می آئیم شاهد گذاشتن چند شاخه درخت در منهول های فاضلاب به علامت دزدیده شدن درب آن نباشیم یا خبر سرقت سیم ها را که باعث قطعی برق و تلفن در مناطقی از شهر می شود، نشنویم. قطعاً این سارقین این اموال دزدی را جائی می فروشند، انبار ضایعاتی ها و مکان هایی که طالب خرید آنها هستند هم مشخص است، پس چطور موضوع قابل کشف نیست، شاید هم مثل موارد دیگری اینها را می گیرند بعد در باره آنها سخت گیری نمی شود و دوباره به کاری که داشته اند، برمی گردند.
بهر حال در حالی که پیچیده ترین مسائل امنیتی برای کارشناسان و ماموران مربوطه کشف می شود افت دارد که در شهر و استان ما برخی سرقت ها که به بیت المال و آسایش و امنیت مردم بستگی دارد ادامه داشته باشد.
بانکها هم از گرانی خدمات دریغ نمی کنند!

اجحاف و گرانفروشی حالا دیگر به مغازه ها و فروشندگیها منتهی نمی شود و بانکهای ما هم فرصت را برای اینکار غنیمت می دانند. شاهد این ادعا پیامک هایی است که از بانکها می رسد و در آنها با مشتری اتمام حجت می کنند که فعال سازی یک خدمت بانکی شما که فلان مبلغ بوده، به این مبلغ افزایش پیدا کرده، اگر هم مایل نیستید عدم تمایل خود را به فلان آدرس اینترنتی اعلام کنید تا قطع شود!
واقعاً جای تاسف دارد که حتی در بانکها هم، بالا بردن نرخ خدمات اختیاری باشد و با مشتریان خود با چنین ادبیات بدی، خواست های خود را تحمیل کنند که البته چنین برخوردی از آتش به اختیار گذاشتن آنها و بی پناهی مردم و نبود جائی برای طرح شکایت ناشی می شود.
ستان ویژه می شود؟
دانی فر، گزینه استاندار آینده خوزستان
شنیده شده خوزستان استان ویژه می شود تا از مواهب و مزایای این ویژگی برخوردار گردد.
همچنین شنیده ها حاکی است که آقای حسین دانائی فر گزینه استانداری آینده خوزستان خواهد بود.
دانائی فر، دیپلمات و سیاستمدار ایرانی خوزستانی است که در مقطعی سفیر ایران در عراق بوده. وی دانش آموزخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از داشنگاه امام حسین و از فعالین سپاه پاسداران بویژه در طول جنگ ایران و عراق و در زمان دریادار علی شمخانی، از معاونین وی بوده است.
سختی های 8 ساله اخیر برای خوزستان در حد مصائب جنگ 8 ساله بوه است
ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان دیروز در جلسه علنی مجلس گفت : مصائی که مردم خوزستان در طول هشت سال دولت روحانی متحمل شد در حد مسائل دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بوده است. به گفته وی محروم کردن کشاورزان استان به ویژه دشت آزادگان ظلمی در حق این قشر زحمتکش است که در انتخابات اخیر حضور فعالی در صحنه داشته اند. وی از سیاست آبی وزیر نیرو به خصوص در مورد خوزستان انتقاد کرد.
 ‌
 

برچسب ها : سیم های برق گرانفروشی خوزستان