
سند افتخار رانندگان ولایتمدار کشور!
اگرچه ملّت ایران در جریان انقلاب اسلامی و مبارزه برضدّ استبداد و استکبار، اتحاد و همدلی و عشق خود به انقلاب و رهبری را بخوبی نشان داده و با فداکاریهای بی نظیر، در طول 45 سال گذشته زمینهِ پیروزی، تثبیت، گسترش و تعالی انقلاب را فراهم کرده است، امّا در همین مدّت نیز هر یک از اقشار گوناگون جامعه جهت نشان دادن دلبستگی و احساس تعلّق خود به انقلاب و رهبری، بصورت جداگانه خلق حماسه یا حماسه هائی را در کارنامه خود ثبت کرده اند که حماسهِ ۲۶ آذر ۱۳۶۲ رانندگان سخت کوش کشورمان را باید یکی از درخشان ترین آنها به حساب آورد.
در اوج جنگی که استکبار جهانی برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی بر کشورمان تحمیل کرده بود و در حالیکه گمرکات و بنادر کشور از کالاهای وارداتی مورد نیاز مردم و جبهه ها پر شده و حدود ۱۰۰ کشتی در انتظار تخلیه، روزانه جریمه های سنگین معطلی(دموراژ) از دولت دریافت می کردند، فرمان امام خمینی رحمت … علیه برای تخلیه بنادر صادر شد و رانندگان عزیز کشورمان بلافاصله با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب، سیل کامیونها و تریلی های خود را به سوی بنادر و گمرکات کشور روانه کردند و در روز۲۶ آذر ۱۳۶۲، با تخلیه انبارها و رفع مشکل انباشت کالاها در گمرکات و فراهم کردن امکان تخلیه کشتی ها، در شرایط بسیار حسّاس دفاع مقدّس توانستند از بحرانی اقتصادی پیشگیری کرده و مجاهدتی بزرگ و خدمتی ارزنده را در کارنامه بخش حمل و نقل کشور به ثبت رسانند. ۱۴ سال بعد، در سال ۱۳۷۶، بنا به پیشنهاد وزارت راه و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور این روز بنام <روز ملی حمل ونقل> و بعدها به نام <روز حمل و نقل و رانندگان> نامگذاری شد، تا ضمن یادآوری آن مجاهدت بزرگ، فرصتی برای تقدیر از زحمات قشر خدوم و زحمتکش راننده و معرفی بخش بسیار تأثیرگذار حمل و نقل و بازنگری نیازها و مشکلات این بخش فراهم گردد.
بخش حمل و نقل، با زیربخشهای جاده ای ریلی، دریائی و هوائی، از جمله بخشهای زیربنائی است که در پیشرفت و توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی هرکشور نقشی بسیار مؤثّر دارد، و لذا اصلاح این بخش و سرمایه گذاری در آن از مقدّمات ضروری پیشرفت در یک کشور بحساب می آید. این بخش اگرچه تنها یکی از عوامل اقتصادی پیشرفت کشورها محسوب می شود، امّا باید پذیرفت که یکی از اصلی ترین عناصر پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و برقراری ارتباط مؤثّر بین سایر بخشها و اثر گذاری بسیاری از عوامل توسعه نیز به رشد این صنعت وابسته است و لذا علیرغم هزینهِ بالای توسعه این صنعت، باید این هزینه ها را که در حقیقت سرمایه گذاری بسیار سودآوری است پذیرفت. بویژه اینکه در کشورما با توجّه به موقعیت منحصر به فرد از نظر وسعت، جمعیت، ظرفیتهای اقتصادی، موقعیت جغرافیائی و مانند آن این صنعت فرصتی طلائی برای رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور بوجود آورده است.
"روز ملّی حمل و نقل و رانندگان" را، که یادآور اقدام ولایتمدارانه رانندگان در لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب برای تخلیه گمرکات و تأمین کالاهای مورد نیاز کشور و جبهه های دفاع مقدّس است به تمامی رانندگان پرتلاش و دیگر زحمتکشان بخش حمل و نقل کشور تبریک می گوئیم و توفیق بیشتر متولیان ذیربط را در حق شناسی از این مجاهدان، رفع مشکلات آنان واصلاح و توسعه صنعت زیر بنائی و تأثیرگذار حمل و نقل، از پروردگار منّان مسئلت داریم.
موسوی زاده
برچسب ها : رانندگان انقلاب اسلامی حمل و نقل کشور
- راوی گفت: رئیس جمهور، دست پیش را می گیرد که پس نیفتد؟/پروازهای بین المللی به فرودگاه آبادان باز می گردد
- راوی گفت: استاندار و شورای حل اختلاف، شورای شهر اهواز را تعیین تکلیف کنند
- راوی گفت: استاندار و نمایندگان از نحیف شدن کارون با احداث سدهای بدون مجوز غفلت نکنند
- راوی گفت: در مقابله با انباشت فقرها، اولویت با کدامست؟
- راوی گفت: رئیس جمهور، دست پیش را می گیرد که پس نیفتد؟/پروازهای بین المللی به فرودگاه آبادان باز می گردد
- راوی گفت: استاندار و شورای حل اختلاف، شورای شهر اهواز را تعیین تکلیف کنند
- راوی گفت: استاندار و نمایندگان از نحیف شدن کارون با احداث سدهای بدون مجوز غفلت نکنند
- راوی گفت: در مقابله با انباشت فقرها، اولویت با کدامست؟