شماره خبر : 3869
منتشر شده در مورخ : ۸ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 23:1
میل به مهاجرت از خوزستان هر روز بیشتر می شود

میل به مهاجرت از خوزستان هر روز بیشتر می شود


رئیس کل دادگستری خوزستان گفته است: در حال حاضر حدود 165 قاضی قصد خروج از استان خوزستان را دارند، زیرا کار در اینجا بسیار سخت تر از استان های دیگر است و فشار کاری در استان زیاد است.
 اگر آمار درخواست های دیگر سازمان ها و دستگاههای استان مبنی بر مهاجرت و تقاضای انتقال بررسی شود، متوجه می شویم که تمایل به رفتن از استان، به قضات استان خلاصه نمی شود و میزان درخواست های خروج، فاجعه بار است.
وقتی دلایل این کثرت مهاجرت آسیب شناسی شود، مشخص خواهد شد که غیر از سختی کار عوامل دیگری هم از دلایل این اشتیاق به رفتن از استان است. آخر مردم به چه چیز این استان دل خوش کنند؟ اگر قرار باشد فشار کاری هر روز بیشتر و مشکلات رفاهی همواره افزایش یابد و استان جاذبه ای در برابر این همه دافعه نداشته باشد، با کدام انگیزه میل به ماندن بین کارکنان دستگاهها بوجود می آید؟ 
هوای نامطلوب، گرانی، نبود تفریحگاه، افزایش سرقت ها، فقدان تسهیلات و خلاصه مجموعه ای از عوامل تحریک کننده برای فرار از استان، هر روز عزم مردم را برای رفتن از سرزمین آباء و اجدادی‌شان جزم می کند و هر کس که فرصتی به منظور کوچ از استان پیدا کند، خود را به آب و آتش می زند و در استان دیگری که مشکلات به مراتب از خوزستان کمتر است، مقیم می شود و این روال رفتن برای خوزستانی که روزی زندگی در آن آرزوی هر ایرانی بود، فاجعه است.
با این حال نباید به کلی ناامید بود و باید به بارقه هایی که نوید تغییر مدیران ناکارآمد و آمدن نیروهای دلسوز بر سر کار را می دهد، دلخوش کنیم، شاید وضع تغییر کند و خوزستان را نجات دهند.
موتور کرمی نژاد روشن شده!

این طور که از ظواهر امر پیداست، قرار است شرکت های آب و فاضلاب استان و اهواز سر و سامان پیدا کنند و استارت تغییرات همین روزها در این شرکت ها زده می شود. تحول در شرکت های آبفای استان و شهرستان اهواز با آمدن کرمی نژاد شروع شده و او تخت گاز پیش می رود و هیچ عاملی جلودارش نیست. فی الواقع موتورش روشن شده و همین روزهاست که احکام جدید تکلیف خیلی از مدیران و معاونین آبفا را روشن کند.
مدیر عامل آبفای خوزستان از دیر باز دارای چنین خصوصیاتی بوده و به گفته یکی از کارکنان آبفای اهواز، فروردین سال 98، زمانی که خیلی از مقامات کشوری به دلیل بحرانی که در استان و به ویژه در اهواز پدید آمده بود، می آمدند، اینجا عکس می گرفتند و می رفتند، بدون آنکه مفید واقع شوند. کرمی نژاد که آن موقع مدیر بهره برداری منطقه 7 آبفای کشور بود، به استان آمد و به سوسنگرد رفت و خاکریز زد و تا شهر از سیل در امان بماند. حالا هم که مدیر عامل آبفای استان شده شب و روز نمی شناسد و صبح تا شام و تعطیل و غیر تعطیل برایش فرق نمی کند.
راوی این تعریف ها را نه برای خود شیرینی از کرمی نژاد می کند بلکه هدف از بیان این مطلب آنست که گفته شود خوزستان به چنین نیروهایی نیاز دارد. یعنی مدیرانی بدرد این استان می خورند که از مشکلات نترسند و انتظار نداشته باشند در اتاق خود بنشینند و اعتبار و امکانات برایشان سرازیر شود تا آنها کار کنند، چرا که این استان ازبابت مدیران ناکارآمد آسیب فراوان دید و عقب ماند. مدیری که آمده کار کند باید خودش پی گیر پول و اعتبار باشد و شخصاً بر کارها نظارت کند و اجازه ندهد در حوزه کاری اش رکود و رخوت ایجاد شود و هر جا کم کاری یا ظن فساد دید دست به جراحی بزند و این همان کاری است که کرمی نژاد مرد میدان آنست و همین روزها آثار و نتایج آن به آبفای استان و اهواز شوک وارد خواهد کرد.

نطق آتشین کافی نیست، باید همصدا باشیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز گفته اگر ما در مجلس نطق آتشین داشته باشیم ولی همصدا نباشیم، راه به جائی نخواهیم برد.
وی گلایه کرده که در یک ماه گذشته تمام وقتم را گذاشتم تا در هیات رئیسه ورود کنم اما عده ای تمام تلاششان را برای ایجاد هجمه به من آغاز کردند و به دروغ گفتند که من در رد صلاحیت کاندیداهای شورا نقش داشته ام، در حالی که روز اول گفته ام تایید صلاحیت نامزدهای شورا به ما مربوط نیست و باید به نهادهایی دیگر واگذار شود و این را مکتوب به رئیس مجلس تحویل دادم.
یوسفی این را هم گفت که در نتایج انتخابات شورای شهر اعتراض به وجود آمد اما چرا عده ای بر طبل تفرقه قومی می کوبند ؟ 
با سارق بی نقاب منهول ها برخورد کنید تا عبرت شود

در شماره گذشته، از سرقت درب های منهول های فاضلاب شِکوه کردیم و از اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی از کشف و پایان دادن به این وضع عاجزند مطلب داشتیم. دیروز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یکی ازسارقین منهول ها را به وضوح نشان می داد که حتی ماسکی هم بر چهره نداشت و شناسایی او به راحتی ممکن است. انتظار اینست که نیروی انتظامی نسبت به دستگیری این گونه افراد که به راحتی امکان پذیر است اقدام و با برخورد مناسب، موجب عبرت و بازدارندگی این سارقین بشود.

برچسب ها : آسیب شناسی مهاجرت خوزستان