شماره خبر : 3955
منتشر شده در مورخ : ۱۲ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 13:37
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ انتشار ظرفیت دقیق دانشگاهها ؛‌ ۱۵ مرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ انتشار ظرفیت دقیق دانشگاهها ؛‌ ۱۵ مرداد

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت‌های دقیق گروه‌های آموزشی در هر دانشگاه در حال محاسبه است و پس از اعلام ظرفیت دانشگاه ها، آمار تجمیع شده ۱۵ مرداد منتشر می‌شود.

آقای ابراهیم خدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه بازدید از آزمون زبان‌های خارجی در حوزه آزمون دانشگاه صنعتی شریف افزود: بیش از ۹۵ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت کردند که نسبت به سال گذشته میانگین دریافت کارت بسیار بیشتر از قبل و تعداد حاضران در جلسه نیز بیش از گذشته بوده است.
وی گفت: به طور کلی در این چهار روز یک میلیون و ۳۶۸ هزار نفر آزمون دهنده داشتیم و آزمون‌ها در همه حوزه‌ها سر وقت مقرر برگزار شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: امروز با حضور ۱۷۵ هزار داوطلب زبان‌های خارجی، آخرین فرایند آزمون سازمان سنجش برگزار شد و بعد از اتمام این آزمون‌های چهار روزه وارد فرایند اعلام نتایج خواهیم شد.
آقای خدایی در پاسخ به این سوال که ظرفیت پذیرش گروه‌های آزمایشی در کنکور ۱۴۰۰ چقدر است افزود: ظرفیت‌های روزانه ما مشابه سال گذشته حدود یک میلیون نفر است و خیلی تفاوتی با سال گذشته نکرده است و همچنین در دوره‌های نوبت دوم روزانه، پیام نور، دانشگاه آزاد و موسسات غیر انتفاعی تقریباً مشابه سال گذشته است.
آقای خدایی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های دقیق گروه‌های آموزشی هنوز جمع بندی نشده است گفت: دانشگاه‌ها در حال محاسبه میزان ظرفیت‌ها در سال جاری هستند و پس از اعلام ظرفیت دانشگاه‌ها این آمار تجمیع و ظرفیت دقیق گروه‌های آموزشی، ۱۵ مرداد منتشر می‌شود.

برچسب ها : سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاهها ابراهیم خدایی