شماره خبر : 4019
منتشر شده در مورخ : ۱۳ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 21:19
سازمان سنجش شفاف سازی کند

سازمان سنجش شفاف سازی کند


بعد از برگزاری کنکور، مواردی در فضای مجازی مبنی بر وجود سیم کارت و دوربین که در پاک کن جاسازی شده بود که در برخی حوزه های امتحانی کشف شده و نیز دستگیری مافیای کنکور در شیراز انتشار یافته است.
 همچنین اعتراض هایی به نحوه سئوالات شده که مردم، به خصوص خانواده های جوانان کنکوری انتظار دارند، سازمان سنجش در این مورد شفاف سازی کند. در استان هم از کیفیت پائین برخی جلسات برگزاری کنکور، به خصوص در دبیرستان ها انتقاد شده است.
داوطلبانی هم که از شهرهای دیگر به اهواز آمده اند تا کنکور بدهند با مشکلات زیادی مواجه بوده اند و با حال خسته و گرمازده در جلسه کنکور حضور پیدا کرده اند که بر جوابدهی آنها اثر گذار بود. و ای کاش در سال های بعد ترتیبی داده شود که شهرهای دیگر مثل شوش هم حوزه های امتحانی داشته باشند تا جوانان مجبور نباشند به اهواز بیایند و مشکلات راه بر کیفیت امتحان ها اثر نامطلوب بگذارد.

دانشگاه جندی شاپور قدمت 1700 ساله دارد

یک استاد جامعه شناس گفته است: دانشگاه آکسفورد که معروفیت جهانی دارد و جوانان ما دلشان برای آن پر می زند، 293 سال قدمت دارد این در حالی است که دانشگاه جندی شاپور ما که به دست شاپور اول زمان ساسانیان تاسیس شد دارای قدمت 1700 ساله است.
ای کاش چنین افتخاراتی که از دل تاریخ کشورمان شکافته اطلاع رسانی می شد تا با معرفی آنها به دنیا فخر بفروشیم و اثبات کنیم در زمینه موسسات علمی و نیز برخورداری از مشاهیر، یک سر و گردن از تمام دنیا بالاتریم و هر چه بیشتر در این باره کاوش شود، بیشتر پی به افتخارات ملی خود خواهیم برد.

رطوبت شرجی را می توانیم به آب تبدیل کنیم

به اعتقاد یک کارشناس، از شرجی که ظاهراً در تابستان مردم را به ستوه می آورد می توان بهره برداری خوبی کرد. به این ترتیب که رطوبت را تصفیه کرده و برای برخی مصارف از آن استفاده کنند. همچنین از آب کولرها می شود برای شستشو بهره برد، به شرطی که از کارهای خلاقانه استقبال شود و از هر آنچه که اطرافمان می گذرد سرسری عبور نکنیم تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

عوامل بازدارنده مانع  برخورداری استان از مدیران جسور است

همواره انتظار داریم مدیرانی کارآمد و جسور در استان داشته باشیم تا بتوانند با اقتدار کار کنند و عقب ماندگی ها را که حاصل عملکرد نیروهای ضعیف در گذشته و حال است، جبران نمایند اما اگر احیاناً یکبار چنین مدیری منصوب شد، همان ابتدا خودی نشان می دهد اما قبل از آنکه بخواهد دست به تحول و تغییرات اساسی بزند، ترمز او را چنان می کشند که میخکوب می شود و ناگزیر است برای حفظ بقایش، هم رنگ جماعت شود!
علت چنین وضعیت تاسف باری، وجود عوامل بازدارنده است که نه خود منشاء خدمات اثر گذاری هستند و نه اجازه می دهند متولیان امور یا معدود مدیرانی که قصد کار کردن دارند مستقل باشند و برای استان مفید واقع شوند.
وقتی اگر مدیری عزم خود را برای خدمت به مردم و پیشرفت استان جزم کند، ناگهان به او اخطار می شود که حق دست زدن به نیروهایی که هر کدام توسط لابی منصوب شده اند، ندارد و گرنه خیلی زود باید چمدانش را  ببندد و از همان راه که آمده، برگردد و چطور می توان توقع و امیدی به او برای کار کردن داشت.
ما، در گذشته شاهد بوده ایم که حتی استاندار اختیار تغییر مستخدم هایش را نداشته کجا به مدیران برسد که پشتشان به کوه اوحد است و هر کدام از آنها لااقل برای چهار سال خیالشان راحت است و با چنین قطار ایستاده ای که اگر حرکت کند، سنگباران می شود، امید به بهبود اوضاع و احوال استان نیست.
در مجموعه های پائین تر، مثل مدیران شهرداری هم وضع از این بدتر است، چون مهمترین کاری که برای اعضای شورا (تا حالا) مطرح بوده، عزل و نصب ها و قرار دادن نیروهای ناکارآمد است که تنها خصوصیت آنها وابستگی به لابی هایشان هستند، بوده است، مگر اینکه شورای شهر جدید که افرادی در آنها عضویت دارند که آبرو و سابقه آنها برایشان مهم است و امیدواریم منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح دهند، بر خلاف روال گذشته عمل کنند.

برچسب ها : مافیای كنكور رطوبت شرجی مدیران جسور