شماره خبر : 412
منتشر شده در مورخ : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 0:3
رسانه ملی در طول سال فضای معنوی ایجاد کند

رسانه ملی در طول سال فضای معنوی ایجاد کند

تعیین راهکار جبران خسارات کسبه،وظیفه دولت و مجلس است یا ستاد مقابله با کرونا؟
یک نماینده مجلس ضمن انتقاد از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلی بازار،سوء مدیریت ها را عنوان کرده و معتقد است< همانطور که تاوان سوء مدیریت ها در بحث مسایل اقتصادی را مردم و کسبه می دهند،سوء مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا را نیز مردم با جانشان می دهند و این سیاست اصلاً قابل قبول نیست و باید راهکارهای جدی ارائه شود.>
انتقاد،آسانترین راه در زمان پدید آمدن بحران است و دادن پیشنهاد کارشناسی شده و تلاش برای تغییر وضع به شکلی که موثر واقع شود می تواند کارگشا باشد.
موضوع دفاع از ستاد مقابله با کرونا نیست اما باید دید شرح وظایف این ستاد چیست و آیا اعضای آن ابزاری برای جبران خسارات کسبه در دست دارند و به وظیفه خود عمل می کنند یا این ابزار در اختیار مجلس و نمایندگان است.
با توجه به تورم و اقتصاد بیمار فعلی،مسلماً فشار اصلی بر گرده کسانی است که حقوق ثابت ندارند و با هر تعطیلی با مشکلات بزرگی مواجه می شوند ( هر چند حقوق بگیرها هم حریف گرانی ها نمی شوند ) اما در وضعیتی که تعداد قربانیان کرونا به مرز پانصد نفر در شبانه روز نزدیک شده و بنا به هشدار مسئولان وزارت بهداشت در روزهای آینده خیلی بیشتر  هم خواهد شد،برای کاهش ترددها و در خانه ماندن مردم،غیراز تعطیلی کسبه ای که از نظر طبقه بندی حضورشان در بازار ضروری نیست چه راه حلی وجود دارد.
شک نیست که دیدن مغازه ها و پاساژهای تعطیل شده،منظره ای غم انگیز است و همه ما دغدغه مشکلات کسبه محترم و هزینه هایی که با تعطیل بودن کسبشان روی دستشان مانده را داریم اما باید دید اگر این رویه بکار گرفته نشود،چطور می توان از شمار قربانیان کرونا کم کرد  البته این وظیفه دستگاههای اقتصادی و همانطور که عنوان شد مجلس است که راهکاری برای نجات هموطنان بازاری پیدا کنند. شاید هم  بهتر بود در بودجه 1400 فکری در مورد جبران خسارت ها می شدو بخشی از اعتبارات را به این منظور اختصاص می دادند. حالا تمام امیدمان به تامین واکسن مورد نیاز چه در بحث تولید داخلی و چه واردات است که نویدهایی در این مورد داده شده و امیدواریم محقق شوند و به این ترتیب مشکل ترس از حضور مردم در بازار و رفع نگرانی های کسبه و افرادی که حقوق ثابت ندارند،ان شاا... حل شود.
رسانه ملی در طول سال فضای معنوی ایجاد کند  ‌
این طور جا افتاده که تمام برنامه های دارای محتوا در رسانه ملی فقط باید در ماه مبارک رمضان باشد و بقیه سال نیازی به برنامه تاثیرگذار نیست. اینکه فضای معنوی این ماه قابل مقایسه با هیچ ماهی از سال نیست به جای خود و با وجود شبهای قدر آن را از هزار ماه بهتر دانسته اند که به حق هم چنین است،اما ای کاش برکات این ماه در تمام سال بر فضای جامعه حکمفرما می شد تا ترس از عاقبت کار و امید به داشتن کارنامه خوبی در رستاخیز،عاملی برای پاکسازی جامعه از پلیدی و نقشه راهی برای یک زندگی توام با اعمال نیک باشد.به عنوان مثال در این ماه برنامه ای از شبکه چهار با عنوان زندگی پس از زندگی پخش می شود که بسیار تاثیر گذار است و ضمن آن افرادی که برای مدتی ارتباطشان با دنیا قطع شده و بعد برگشته اند،آنچه را که دیده اند و حس کرده اند،بیان می کنند تا معلوم شود با مرگ ما،همه چیز تمام نمی شود و تازه اول کار است که حساب پس بدهیم و به سرانجام اعمال نیک یا بد خود برسیم. سال های قبل هم برنامه ماه عسل را تماشا می کردیم که آنهم عبرت آمیز بود. البته هر برنامه ای که مجری آن کارشناس مربوطه باشد و توان اجرا هم داشته باشد مسلماً میزان تاثیر گذاری و با محتوا بودن آن بیشتر است،خصوصاً اگر از یک تیم کارشناسی هم در تهیه برنامه برخوردار باشد.
مسلماً تهیه برنامه هایی با محتوای بالا زحمت دارد و به همین دلیل در ماههای غیر رمضان می شود به صورت محدودتر یعنی هفته ای یکبار اجرا شود تا ارتباط و حال و هوای معنوی در تمام طول سال استمرار داشته باشد. چنین برنامه هایی تلنگری است به همه ما که به زندگی جور دیگری نگاه کنیم و چشمها و دلهایمان پاک باشد و تفکر الهی و نه تنها دنیایی داشته باشیم.
دلالان عبرت بگیرند،میوه های دپو شده فاسد شدند
به قرار اطلاع معلوم شده هزاران تن میوه در انبارها دپو شده  و به مرز فاسد رسیده اند. اینها توسط افرادی سودجو به بازار عرضه نشدند تا گرانتر شوند اما خدا خواست که عرضه میوه امسال کافی بود و روی دستشان ماند.
 ‌رئیس اتاق اصناف تهران در این مورد گفته این میوه ها ربطی به وزارت صمت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد و مستقیماً توسط افرادی از باغداران خریداری شده است و مقصر آنها هستند که میوها را در انبارها و سردخانه ها دپو کردند و حاضر نبودند زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت میوه را با قیمت مناسب عرضه کنند.به این ترتیب معلوم می شود با تامین و عرضه به موقع هر مواد غذایی یا کالا توسط وزارتخانه های مربوطه می توان دلالان را نقره داغ کنند تا بیش از این خون مردم را در شیشه نکنند و این همه به اقتصاد مملکت و مردم ضربه نزنند.
 

برچسب ها : رسانه ملی ستاد مقابله با کرونا میوه های دپو شده دلالان