شماره خبر : 4261
منتشر شده در مورخ : ۲۱ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 9:47
وقتی قبح سوء استفاده از جایگاه‌ها لوث شود،  بگیر و بندها عادی است

وقتی قبح سوء استفاده از جایگاه‌ها لوث شود،  بگیر و بندها عادی است


شنیده شده چند تن از مدیران یکی از سازمان‌های مطرح استان بازداشت شده و افراد دیگری هم در مظان اتهام هستند. 
شاید یکی از علل اصلی اینکه برخی از کسانی که در دستگاه‌ها به جایگاهی می‌رسند اما قدر فرصت بدست آمده را نمی دانند  وبه جای خدمت و تلاش برای بهره برداری صحیح از موقعیتی که به دست آورده‌اند، فرصت سوزی می‌کنند و بی‌پروا دست به تخلفاتی می‌زنند که عواقب دارد، اینست که قبح موضوع از بین رفته چون دیده اند آنها که در راه کج رفته‌اند و لطماتی به مجموعه خود و استان وارد کرده اند، در امان بوده اند، یا خیلی کم رنگ با آنها برخورد شده تا جایی که وقتی پای حساب به میان میآید، بُرد (دنیوی) با خطا کاران است و بدبختانه هر قدر این تخلف‌ها بزرگ‌تر باشد، درصد برخورد کمتر است!
مشکل دیگر ضعف در مدیر پروری و جانشین پروری است، بطوری که زمان تعیین مدیر برای یک مجموعه نیرویی نیست که برای یک جایگاه به خصوص پرورش داده باشند و انتصابات بر مبنای رانت و سفارش است و وقتی چنین رویه ای استمرار داشته باشد، کسی که از این طریق به جایی رسیده، خیلی در قید حفظ آن و رعایت شان مدیریتی خود نیست و تنها هدف اینست که تا موقعیتی دارد، نهایت سوء استفاده را ببرد و از اینکه سر از کدام ناکجا آباد درآورد، ابایی ندارد چون برای رسیدن به آن جایگاه، نه تحصیل آن را کرده ، نه سلسله مراتب را طی نموده شاید هم اطمینان دارد، عواملی که او را بدون آنکه استحقاقش را داشته باشد به جایی رسانده‌اند، در صورتی که مشکلی برایش پیش بیاید، راه خلاص شدن او را می دانند.  ‌
در چنین وضعیتی، نقش نمایندگان مردم خیلی مهم است و اگر به جای تطهیر جایگاه‌ها، جانب عوامل ناصواب و بد سابقه را بگیرند (که در مواردی خود نیز در انتصاب های نابجا نقش دارند) مسلماً قبح عملکردهای مساله‌دار از بین می‌رود و این همان اتفاق بدی است که در جامعه امروز شاهد آن هستیم و تا وضع از این قرار است امیدی به بهتر شدن اوضاع (به خصوص استان) که مسائل قومیتی هم به آن دامن می زند، نیست.

تمام هشدارها یک طرف، هشدار سوء مدیریت ها، طرف دیگر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که خوزستان در وضعیت هشدار کرونایی است. مسئول دیگری عنوان نمود: خوزستان در وضعیت هشدار زیست محیطی و مرگ تالابهاست و اگر بخواهیم از این هشدارهای مسئولین باز هم نام ببریم تمام ستون را باید به آن اختصاص بدهیم.
کاش به یکی از مراکز پژوهشی و علمی مثل دانشگاه ماموریت می دادند، ریشه این هشدارها را پیدا کنند و راهکارهایی برای نجات از این وضع بیایند. 
البته بعضی از این هشدارها از بی سیاستی‌های در سطح کشوری ناشی می شود که خوزستان را به چشم جایی که فقط باید از منابع آن بهره برد نگاه می کنند چون معتقدند آنچه این استان دارد (مثل نفت و آب) متعلق به همه کشور است و مردم این استان همانقدر سهم از این منابع دارند که مردم دیگر استانها دارند، اما آیا این ادعا در مورد سایرین هم اعمال می شود، که مسلماً جواب منفی است و همین بی عدالتی موجب شده که خوزستان مظلوم در تمام زمینه ها، همواره در وضعیت هشدار باشد و به جای همه این هشدارها یک مورد بیشتر صدق دارد و آن هشدار در سوء مدیریت هاست که بیداد می کند و باعث شده آب و محیط زیست و تالابها و خیلی نعمت های دیگر استان از دست برود و نظاره گر این وضع باشیم.  ‌
زمان و مکان واکسیناسیون را بهتر اطلاع رسانی کنید

روز شنبه تزریق واکسن کرونا ( از نوع چینی ) در محل مجتمع فرهنگی ملی حفاری واقع در ملی راه انجام شد که علی‌رغم شلوغی قبلی محل های واکسیناسیون بسیار خلوت و مراجعین انگشت‌شمار بودند. علت این خلوتی کمرنگ بودن اطلاع رسانی بوده، منطقه واکسیناسیون هم پرت و در نقطه پر ازدحامی نبود و خیلی‌ها خبردار نشدند. شهروندانی که این موضوع را به راوی اطلاع دادند، معتقدند باید در چنین مواردی اطلاع رسانی بهتر و گسترده باشد تا عده بیشتری از موقعیت استفاده کنند.
 ‌ حراج سرمایه های ملی با تعریف شفافیت وزیر صمت

ظاهراً حراج هزاران معدن از نظر وزیر صمت که باید حافظ این ثروت ملی باشد امری عادی است و واکنش دادستان کل کشور به فروشبا عجله معادن تاثیری بر این تصمیم ندارد. 
ببینید رزم حسینی در این باره چه گفته و شفافیت را چگونه معنی کرده است:
مزایده فروش معادن بصورت کاملا قانونی و شفاف صورت گرفته است. مزایده بیش از دو هزار معدن برگزار شده و تا شش هزار معدن نیز به همین شیوه بفروش خواهیم رساند!

برچسب ها : واكسیناسیون سوء مدیریت ها سرمایه های ملی