شماره خبر : 4315
منتشر شده در مورخ : ۲۳ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 10:8
فراخوان مقاله‌نویسی به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی

فراخوان مقاله‌نویسی به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی

 


به گزارش از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرخانه کمیته بهبود کیفیت سازمان نهضت سوادآموزی، به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی، مسابقه مقاله‌نویسی برگزار می‌کند.
دبیرخانه کمیته بهبود کیفیت سازمان نهضت سوادآموزی به مناسبت ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی فراخوان مقاله‌نویسی منتشر کرد.

در  فراخوان این کمیته خطاب به علاقه‌مندان، اندیشمندان و نویسندگان در حوزه تعلیم و تربیت آمده است: سازمان نهضت سوادآموزی در نظر دارد به مناسبت روز جهانی سوادآموزی (۱۷ شهریور، هشتم سپتامبر) نسبت به برگزاری یک مسابقه مقاله‌نویسی اقدام کند، از این رو از عموم همکاران و به‌ویژه پژوهشگران و نویسندگان دعوت به عمل می‌آورد تا در این فراخوان شرکت کنند.

طبق اعلام دبیرخانه کمیته بهبود کیفیت سازمان نهضت سوادآموزی این مسابقه با موضوعات سوادآموزی برمدار تحول، سوادآموزی تقاضامحور، سوادآموزی جامعه‌محور، سوادآموزی جامعه‌پذیر، سوادآموزی مدرسه محور، سرانجام بخشی به سوادآموزی، پویش آموزش‌های مجازی در سوادآموزی، نیازها، ضرورت‌ها و چشم‌اندازها ی سوادآموزی، زیست‌بوم جدید (همه‌گیری ویروس کرونا) و سوادآموزی و آموزش مجازی در سوادآموزی برگزار می شود.

نحوه نگارش مقاله این گونه عنوان شده که تبیین روشنی از موضوع ارایه شود و به بسط آن کمک کند،  در داخل مقاله از عنوان اصلی و فرعی استفاده شود، در منبع نویسی از روش APA استفاده شود، در این روش که بر پایه نام نویسنده و تاریخ نوشته استوار است، در داخل متن و در کنار جملات مربوط به هر نوشته، نام نویسنده و تاریخ نگارش مقاله نوشته می‌شود.

همچنین طبق این فراخوان در نگارش مقاله دستور زبان فارسی رعایت شود، مقاله بر پایه تجارب شخصی یا مستندات علمی تنظیم شود، حجم مقاله حداکثر هزار و ۷۰۰ کلمه باشد، در ابتدای مقاله، چکیده آن ارایه شود، محتویات مقاله در نشریات دیگر چاپ‌ نشده باشد و از آمار، نمودار، تصاویر و نظایر آن متناسب با متن مقاله استفاده شود.

طبق اعلام دبیرخانه کمیته بهبود کیفیت سازمان نهضت سوادآموزی زمان و نحوه ارسال مقالات نیز اینگونه اعلام شده است: مقاله به‌صورت تایپ‌شده در قالب Word و با پست الکترونیکی به آدرس admin@lmoiran.ir ارسال شود.

مهلت ارسال مقالات تا تاریخ ۱۵مرداد ۱۴۰۰ است. اعلام نتیجه نیز  هشتم سپتامبر روز جهانی سوادآموزی مصادف با ۱۷ شهریور است که علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به معاونت سوادآموزی استان های محل سکونت خود­ مراجعه کنند

مقالات برگزیده با عنوان صاحب مقاله در قالب کتاب چاپ می شود و جوایز نقدی به مقالات برگزیده تعلق می گیرد.
 

برچسب ها : سواد آموزی مقاله نویسی سازمان نهضت سواد آموزی