شماره خبر : 4328
منتشر شده در مورخ : ۲۳ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 20:54
تمهیدات دولت جدید برای تحقّق مهمترین وعدهِ انتخاباتی

تمهیدات دولت جدید برای تحقّق مهمترین وعدهِ انتخاباتی


محوری ترین شعار انتخاباتی آقای رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب، مبارزهِ ریشه ای با فساد بود و اتفاقاً این شعار را به دلیل اهمیت و اولویتی که دارد و اطمینان مردم به توانائی ایشان در عمل به آن باید از مهمترین عوامل گرایش مردم به ایشان دانست. ناگفته نماند که آقای رئیسی در پاسخ به سوآلی در مورد علّت تصمیم برای انتقال از قوّهِ قضائیه به قوّهِ مجریه را علیرغم عملکرد موفق در قوّهِ قضائیه، همین مسأله یعنی امکان مبارزه ریشه ای با فساد و از سرمنشأ آن یعنی دولت را دلیل این تصمیم خود اعلام می کردند. و اتفاقاً گزارشات دیوان محاسبات که بازوی نظارتی مجلس بر عملکرد مالی دولت است بخوبی نشان می دهد که علّت بسیاری از نابسامانیهای کشور ریشه در انحراف دولتها از قانون بودجه و تخطی از قوانین و مقررات دارد، انحرافی که با حضور مدیران بی مبالات و احیاناً فاسد دامنگیر دستگاههای اجرائی می شود و با شناسائی این انحرافات در آغازین مرحله شکل گیری مبارزه با آن آسانتر و آثار و نتایج حاصل از آن کارسازتر خواهد بود.  
اینک خبر می رسد که آیت ... رئیسی هفته ها قبل از استقرار رسمی در جایگاه ریاست قوّهِ مجریه، با دعوت از روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور و با هدف تدوین راهکارهای اصلاح بسترهای فسادزا در دولت، تشکیل کمیته ای متشکل از سازمانهای دعوت شده را پیشنهاد کرده است تا پیش از زمان رسمی استقرار دولت جدید، این کمیته با تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های مورد نیاز به منظور اصلاح سازوکارهای اقتصادی فسادآفرین و رانت زا، زمینه‌های بروز فساد و نیز پیشگیری از وقوع جرم در نظام بانکی، مالیات، گمرک، مناقصات‌ دولتی، قاچاق سازمان یافته و ارایه نقشه راه عملیاتی برای ایجاد شفافیت در نظامات اقتصادی و تحقق سامانه جامع اطلاعات اقتصادی کشور، از نخستین روز استقرار دولت جدید، با اقداماتی عینی وعده مهم مبارزهِ ریشه ای با فساد را عملی سازد.
 رئیس جمهور منتخب با اشاره به حضور روسای دستگاه ها و نهادهای مختلف نظارتی در این جلسه گفته است که انتظارش از این جلسه با توجه انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاههای اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این است که اولاً نتایج حاصل از آسیب شناسی دستگاههای اجرایی و اطلاعات خود در خصوص «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاههای تولید فساد» در دولت را جمع بندی و اعلام کند و ثانیاً برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور به منظور خشکاندن ریشه های فساد، راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد دهد تا از روز اول استقرار دولت، بدون فوت وقت اقدام اساسی مبارزه با فساد آغاز گردد.
این اقدام رئیس جمهور منتخب در اولویت دادن به مبارزه ریشه ای با فساد در دستگاههای اجرائی، این امید را تقویت می کند که بفضل الهی باید در انتظار دولتی تراز نظام اسلامی بود که اگر در انتخاب همکاران خود همانطور که وعده داده است عمل کند بفضل الهی رفع مشکلات و تحقّق بسیاری از آرمانهای زمین مانده انقلاب در این دولت در دسترس خواهد بود. ان شاء ... .
موسوی زاده
1400/04/24

  
 

برچسب ها : وعدهِ انتخاباتی دولت جدید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب