شماره خبر : 4349
منتشر شده در مورخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 21:1
چطور کارهای انجام نشده هشت‌‌سال، یک ماهه عملی شدند؟

چطور کارهای انجام نشده هشت‌‌سال، یک ماهه عملی شدند؟

یک دزفولی سخنگوی شورای نگهبان شد

با کنار رفتن کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف جایگزین وی شد.  ‌
طحان متولد سال 1361 شهرستان دزفول و دارای دکترای حقوق عمومی است. وی از سال 1398 با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عضویت شورای نگهبان درآمد و پیش از آن هم دبیرجلسات شورای نگهبان بوده است. طحان همچنین مدرس دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است و با حفظ سمت جدید همچنان به عنوان رئیس پژوهشکده شورای نگهبان فعالیت خواهد داشت.
وی جوانترین حقوقدان شورای نگهبان است و 18 عنوان کتاب و بالغ بر 30 عنوان مقاله علمی در موضوع‌های حقوقی دارد.
عباس کدخدایی یک روز قبل از کنار رفتن گفته بود: < قولی را که به مردم داده بودیم عملیاتی می کنیم و بهتر است جوان‌ها در این عرصه بیایند و سکاندار این مسئولیت شوند و ان شاا... طرح نو و فکر نو داشته باشند.>
آیت ا... جنتی دبیر شورای نگهبان هم گفته < به آقای دکتر کدخدایی خیلی اصرار کردم که شما همچنان سخنگو باقی بمانید اما ایشان نپذیرفتند.>
اگر گمانه زنی ها در باره انتصاب معاون اول رئیس جمهور مبنی بر انتخاب آقای مخبر دزفولی هم تحقق یابد، شاهد انتصاب دو خوزستانی در دو جایگاه حساس کشوری خواهیم بود.
چطور کارهای انجام نشده هشت‌‌سال، یک ماهه عملی شدند؟

کاش یک ماه دیگر عمر دولت فعلی تمدید می شد چون خیلی از کارها و مشکلاتی که در هشت سال گذشته انجام و حل نشد، در یکی دو ماه اخیر اجرایی شد حالا با مقداری بالا، پائین بودن کیفیت، از جمله سالهاست موضوع معطلی ترخیص کالا در بنادر باعث بروز کمبودهایی در کالاهای اساسی بود. اما همین آخر هفته گذشته ناگهان اعلام شد این مشکل حل و حمل کالا از بنادر سرعت گرفت.
مثلاً نرمافزار نوبت دهی برای حمل کالا در بنادر راه‌اندازی شد. قرار است 2400 دستگاه کامیون به بنادر اعزام شود، باسکول رفع عیب شد، قطعی سیستم مرتفع گردید و لاستیک و روغن و سوخت تشویقی به رانندگان کامیون ها داده خواهد شد.  ‌
حالا این سوال مطرح می شود مگر در تمام000 این سالها نمی شد از این فقره کارها و ابتکارات و تشویق ها و رفع نقص ها انجام داد و آن همه ضرر و زیان و مشکلات اقتصادی بخاطر کم کاری‌ها در بنادر را چه کسی پاسخگوست و اگر همه اینکارها شدنی بوده و آقایان در فکر انجام آنها نبوده اند، با چه کسانی باید برخورد شود؟
این همه طرح ها که این روزها افتتاح می شود (حالا با هر کیفیت) در حالی که باید زودتر به اتمام می رسیدند و به خاطر نیمه کاره بودن، بهره برداری از آنها به درازا کشید، چطور یکباره تکیمل و افتتاح شدند؟
شاید برای آنکه چنین وضعیتی در دولت بعدی پیش نیاید، بهتر است سازمان های نظارتی بررسی عملکرد دستگاهها و زیر مجموعه های آنها را از ابتدای شروع بکار جدی بگیرند و نه بعد از چند سال، بلکه در پایان هر ماه یا لااقل چند ماه تعهدات و کارهایی را که باید انجام می‌شدند بررسی و ناتمام ماندن پروژه‌ها و تعلل در اقدامات کلیدی مثل همین حمل و نقل کالا و سرعت در ترخیص و خودداری از رسوب کالا در بنادر را آسیب شناسی و از انباشت مشکلات به خاطر این گونه کم کاری ها جلوگیری نمایند تا به روال و شیوه های نادرست گذشته خاتمه داده شود.

کاش فرهنگ نوبت دهی پزشکان و احترام به بیمار، مثل تهران می شد

عجیب است ولی باور کنید که در وقت و زمانی که برای گرفتن یک نوبت دکتر در اهواز صرف می شود، این امکان وجود دارد که یک نفر با اینترنت از پزشک حاذقی در تهران وقت بگیرد و یک روزه با پرواز به تهران برود و ویزیت بشود و برگردد. اگر قبول ندارید، این ادعا برایتان تشریح می شود.
در اهواز تلفنی نوبت دکتر نمی دهند. ساعت چهار بعدازظهر در این گرما باید به مطب بروید (که البته زودتر می روند که نفرات اول باشند) آنجا در فضای باز بمانید و عرق بریزید تا منشی بیاید، بعد بروید بیمار را بیاورید، آنجا هم باید ساعت ها پشت در اتاق دکتر بمانید چون به شما نمی گویند ساعت چند بیایید که نوبتتان می‌شود. بعد از مدتها که رفتید خدمت پزشک ( که البته به تنهایی نمی روید و چند نفر چند نفر به داخل اتاق پزشک می فرستند) به احتمال 99 درصد عکس می‌نویسند که این بار باید بروید رادیولوژی که آقای دکتر می‌گوید، عکس بگیرید و بعد که برگشتید دوباره در نوبت بمانید تا جواب عکس را پیش دکتر ببرید. 
بعد از اینکارها که نزدیک نیمه شب می رسد، چون زمان تردد مجاز گذشته، هنگام بازگشت به خانه مبلغ 210 هزار تومان جریمه می شوید، تازه بعد از این همه گرفتاری، آیا تشخیص درست باشد و نتیجه بگیرید یا این رفت و آمدها نزد پزشک ادامه دارد.
در عوض یک شهروند اهوازی به راوی گفت: نوبت اینترنتی از یک پزشک مطرح تهران گرفتم، با پرواز 6 صبح به تهران رفتم، ساعت 12 ظهر برایم وقت تعیین کرده بودند که در آن ساعت در مطب حاضر شدم و بلافاصله بعد از اینکه بیمار قبلی از اتاق دکتر بیرون آمد، نوبت من شد. کارهای مقدماتی توسط دستیاران دکتر انجام شده بود و من و بقیه بیماران به سرعت اما با حوصله پس از دیدن مدارک ویزیت شدیم و یک ساعت بعد کاری نداشتم و چون پرواز ساعت 10 شب بود، وقت داشتم گشتی هم در بازار بزنم و بعضی سفارشات را انجام دهم و شب به نیمه نرسیده بود که اهواز بودم، بدون اینکه خستگی رفتن دکتر در اهواز را داشته باشم. ببینید تفاوت ره از کجا تا کجاست و چرا نباید این فرهنگ نوبت دهی و احترام به بیمار در استان ما نهادینه شود؟

برچسب ها : سخنگوی شورای نگهبان پزشكان خوزستان نوبت اینترنتی