شماره خبر : 4641
منتشر شده در مورخ : ۴ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 14:51
توسط موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان فراهم شد؛ مشارکت در معرفی افراد شایسته برای مسئولیت های آموزش و پرورش

توسط موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان فراهم شد؛ مشارکت در معرفی افراد شایسته برای مسئولیت های آموزش و پرورش

 

بیت‌الغزل از همه فعالان و صاحب‌نظران آموزش و پرورش دعوت می‌کند که در قالب یک نظرسنجی افراد شایسته مسئولیت‌های کلیدی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را معرفی نمایند.

 سامانه بیت الغزل در قالب یک نظرسنجی از همه فعالان و صاحب نظران آموزش و پرورش دعوت کرد که افراد شایسته مسئولیت‌های کلیدی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را معرفی نمایند پس از انجام نظرسنجی «معرفی وزیر آموزش و پرورش» که بیش از سه هزار نفر از فعالان آموزش و پرورش در آن شرکت کردند، در نظر سنجی دوم نیز از همه اهالی تعلیم و تربیت، فعالان و صاحب نظران آموزش و پرورش دعوت کرد تا افرادی را که شایسته سکان‌داری دیگر مسئولیت‌های مهم و مرتبط با این وزارتخانه می‌دانند را در قالب نظرسنجی «مسئولین کلیدی آموزش و پرورش» معرفی نمایند.

مسئولیت‌های کلیدی مطرح شده در نظرسنجی کنونی که می‌توانند جایگاه با اهمیت را برای اداره وزارت متبوع فراهم آورد عبارت اند از: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و فرهنگی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و رئیس دانشگاه فرهنگیان است.
بدیهی است مطابق با روند کلی بیت الغزل این نظرسنجی همانند گذشته صرفاً منعکس کننده نظرات اهالی تعلیم و تربیت اولاً برای اثرگذاری در حوزه حکمرانی و ثانیاً توجه دهی به مسائل آموزش و پرورش از دیدگاه اهالی آن خواهد بود.

کارکرد این نظرسنجی تحمیل نتایج نظرسنجی به وزیر آینده آموزش و پرورش نیست بلکه کمک به تصمیم گیران برای شناخت افراد با دایره گسترده‌تر است.

همچنین مطابق نظرسنجی‌های قبلی بیت الغزل و گزارش‌های آن از طریق سایت beytolqazal.ir قابل دریافت و مشاهده است خروجی نتایج این نظرسنجی نیز معرفی یک نفر به عنوان فرد برگزیده نیست بلکه جمعی از افراد بدون رتبه بندی برای هر مسئولیت معرفی خواهند شد؛ لازم به ذکر است افراد برای شرکت در نظرسنجی به آدرس بیت الغزل مراجعه نمایند.
منبع: مهر

برچسب ها : دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش شورای عالی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش