شماره خبر : 4646
منتشر شده در مورخ : ۴ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:17
چه نمایندگانی به کابینه رئیسی راه می یابند؟

چه نمایندگانی به کابینه رئیسی راه می یابند؟



ذبیح ا... اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت،مواردی از اتفاق هایی را که قرار است در جلسه رای اعتماد به کابینه آقای رئیسی رخ بدهد،عنوان کرده که البته معلوم نیست این پیشگوئی ها از چه منابعی و براساس چه اطلاعاتی است. او ابتدا گفته در هفته های اخیر مشاهده شده که گروه های سیاسی مختلف،درخواست هایی برای حضور در دولت آقای رئیسی را مطرح کرده اند که این موضوع پذیرفتنی نیست و آقایان باید اجازه دهند رئیس جمهور منتخب کابینه خود را با فراغ بال و براساس تخصص و کارآمدی انتخاب کند.
این نماینده گفته: طبق آنچه که تاکنون در راهروهای مجلس بحث می شود،احتمالاً رئیس جمهور منتخب حداقل استفاده را از نمایندگان مجلس خواهد داشت اما بدون شک سه نفر از نمایندگان مجلس،در دولت آقای رئیسی وزیر خواهند شد.نماینده جیرفت در باره نمایندگانی که قرار است به کابینه جدید راه یابند گفت : < افرادی که زمزمه حضورشان در کابینه آقای رئیسی مطرح می شود از بین روسای کمیسیون ها و هئیت رئیسه مجلس هستند.>به اعتقاد این نماینده،جلسه رای اعتماد به وزرا حتماً حاشیه و چالش هایی را به همراه خواهد داشت اما انتظار می رود رئیس جمهور منتخب به راحتی از این گذر عبور کند و بتواند رای اعتماد را برای کابینه خود از نمایندگان اخذ کند.البته انتظار این نماینده برای فضای جلسه رای اعتماد،دور از <انتظار> نیست و پیش بینی ها اینست که آقای رئیسی برای عبور خیلی از <گذر> ها با مانعی مواجه نشود منتهی <انتظار> مردم اینست که در کابینه آینده،وزیران با توجه به معروفیت یا جایگاههایشان برگزیده نشوند و ملاک شایسته سالاری،تخصص و از همه بیشتر پاکدستی و صداقت باشد تا جامعه متوجه تغییر بشود و این مهم تحقق نمی یابد مگر اینکه رئیس جمهور منتخب در انتخاب تیمش مشاوران مدبر،بی غرض و نه مصلحت اندیش و رفیق باز داشته باشد.
بقول صائب :
عقل سختی دیدگان، شمشیر صیقل دیده است  ‌
مشورت زنهار با مردان کار افتاده کن  ‌
دل مردم،ز بی آبی گرفته است

ظاهراً موضوع کم آبی در گذشته های نه چندان دور هم وجود داشته تا آنجا که برای برخی شاعران هم سوژه بوده،به خصوص شاعری که پست های فرمانداری و نمایندگی مجلس را تجربه کرده است. از جمله بد نیست یاد بکنیم از ابوالقاسم حسینجانی،شاعر،نویسنده و مترجم که اولین فرماندار بندر انزلی و نماینده آنجا در مجلس و از فعالان سیاسی بوده است. البته ایشان سراینده اشعاری درباره واقعه کربلاست و شعر معروفش در این باره خونخواهی آب است. اما دو بیت از اشعار وی که در وصف آب گفته زبان حال امروز مطالبه آب های خوزستان است. بخوانید :  ‌
قلم بردار،پیچ و تاب بنویس
برای پیچک از مهتاب بنویس
دل مردم،ز بی آبی گرفته ست
رها کن کوزه را،از آب بنویس
گرانی ها در غوغای تنش های آبی،گم شده!

قیمت مرغ پائین بیا نیست و در بحبوحه وقایع آبی استان،گرانی ها،از جمله همین قیمت مرغ بدون مانع به صعود خود ادامه می دهد و طبق معمول نه کسی پاسخگوست،نه کسی زورش می رسد که جلودار این وضع باشد. نتیجه اینکه قیمت یک کیلو مرغ به مرز چهل هزار تومان رسیده و هر مرغ فروشی قیمتش با دیگری تفاوت دارد. همین دیروز راوی رفت مرغ بخرد. خیلی از مرغ فروشی ها که ویترین و یخچالهایشان خالی بود،بعضی ها هم گله داشتند که به آنها نمی دهند یا مثلاً صد کیلو می دهند که کمتر از یک ساعت به فروش می روند. صبح که مراجعه شد،قیمت 36 هزار تومان بود،گفتم گران است نخریدم،بعدازظهر که مراجعه کردم تنها جائی که مقداری داشت و در معرض دید قرار نداده بود و حرمت موی سفید ما را نگه داشت و دو مرغ در ترازو گذاشت و تحویل داد،کیلوی 38 هزار تومان حساب کرد و حقیر هم از ترس اینکه روز بعد گرانتر نخرم،به قیمت منت مرغ فروش محترم آنها را گرفتم و فاتحانه به خانه بردم. مدیریت مرغ فروشی راست می گفت : چون نفر بعدی که آمد به او گفت مرغ ندارد. از قیمت ماهی و میگو هم حرفی نزنیم بهتر است،قیمت گوشت گوساله هم جهش قابل ملاحظه ای داشته،خرید میوه هم برای خانواده های متوسط رویایی شده،کم درآمدها و بی درآمدها هم به جای هر چیز،<حسرت> می خورند!
فقدان یک مدیر اصفهانی که دغدغه خوزستان را داشت  ‌
خبر دار شدیم مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،بر اثر ابتلا به کرونا،دار فانی را وداع گفت. آن زنده یاد از مقامات پر کار و متعهد بود و فقدانش در زمانی که کشور،به خصوص مناطق محروم و روستاها تشنه خدمات چنین نیروهایی است،ضایعه است.مرحوم تابش در مقطعی ( 72 - 73 ) استاندار خوزستان بود و خاطره خوبی از خود به یادگار گذاشت. از خصوصیات بارز زنده یاد تابش این بود که علیرغم اصفهانی بودن دغدغه خوزستان را داشت و نمونه های زیادی از این بابت وجود دارد و اگر فرصت دیگری برای خدمت به این استان پیدا می کرد، قطعاً از هر نوع کمکی دریغ نمی کرد.مرحوم علیرضا تابش خواهرزاده رئیس جمهور اسبق محمد خاتمی و برادر محمدرضا تابش بود. معاون سیاسی وزارت کشور و مدیر عامل بنیاد فارابی از دیگر سمت های مرحوم تابش بود.
رئیس جمهور منتخب در پیامی در گذشت علیرضا تابش را تسلیت گفت و از وی به عنوان کسی که سالهای زیادی از عمر خود را در راه خدمت به محرومین و رفع مشکلات آسیب دیدگان از سیل،زلزله و بلایای طبیعی گذراند،یاد کرده است.ما نیز این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و مدیران خدوم عاشق عمران و آبادانی تسلیت می گوئیم.

برچسب ها : رئیسی استاندار خوزستان قیمت مرغ