شماره خبر : 4649
منتشر شده در مورخ : ۸ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 15:30
مدیران بی اختیار و زیر سلطه به درد خوزستان نمی خورند

مدیران بی اختیار و زیر سلطه به درد خوزستان نمی خورند



یک عضو هیئت رئیس مجلس گفته: مشکلات خوزستان به سوء مدیریت هایی برمی گردد که از سالهای بعد از جنگ تحمیلی تاکنون به نوعی استمرار داشته و توجه کافی به زیر ساخت های آسیب دیده نشده است. به گفته ی وی در خصوص بحران آب هم کار جدی و مدیریت درستی که مبتنی بر یک برنامه جامع و بلند مدت باشد، صورت نگرفته و با وجود منابع بودجه ای خوبی که اختصاص داده شده، اما این منابع آن طور که باید و شاید در جهت اصلاح زیر ساخت ها استفاده بهینه نشده است.حاجی دلیگانی سوء مدیریت در سطح استانداری و مدیران ارشد خوزستان را عامل نابسامانی های استان دانسته و بر انتصاب استاندار ویژه با اختیارات کافی تاکید دارد.
به این ترتیب با توجه به این نظریه که مشکلات و بحران های استان ناشی از سوء مدیریت ها بوده و جملگی برآنند، تنها راه حل ساماندهی اوضاع1 - سپردن امور استان به اهلش یعنی انتصابات مبتنی بر شایسته سالاری و نه براساس میل این وآن 2 - تعیین تکلیف اعتباراتی که در جای خود هزینه نشده یا حیف و میل شده و به محاکمه کشیدن مدیرانی که سوء مدیریتشان باعث وارد کردن ضرر و زیان به استان و عقب ماندگی پروژه های عمرانی به خصوص در بحث آب و فاضلاب و نادیده گرفتن ایجاد زیر ساخت های لازم است.تجربه در جا زدن استان و حتی پس رفت آن در امور نشان داده که خوزستان نیازمند مدیران مستقل (از استاندار تا سایر مدیران زیر مجموعه ) دارد و اگر حتی مدیر خوبی انتخاب شود اما به او اجازه داده نشود که یک معاون یا نیرویی را که بدرد نمی خورد عوض کند وضع به منوال گذشته خواهد ماند و فی الواقع مدیری که تحت امر یا زیر سلطه کسی یا کسانی ( هر که باشند) بخواهد کار کند، فرصت تغییر و تحول از او گرفته خواهد شد و اصلاً اگر قرار باشد مدیران شایسته ای داشته باشیم از اول باید شرط کند که اختیار تام در باره زیر مجموعه اش داشته باشد و کسی حق دخالت در کارش را ندارد.اگر غیر از این باشد، مطمئناً پیشرفتی حاصل نخواهد شد. بدیهی است رسیدگی به تخلفات و سوء مدیریت های مدیران گذشته هم می تواند عبرتی برای مسئولان آینده باشد.
سلاطین سیمان ده، پانزده دلال هستند با سود ماهیانه 2 هزار میلیارد تومان

مرتضی حیدری گوینده و مجری رسانه ملی در برنامه اقتصادی شبکه اول خبر ساعت 14 چند روز پیش تحلیل جالبی از وضعیت سیمان داشت و گفت دولت روی سیمان قیمت می گذارد و به کارخانه می گوید حق نداری بیشتر از این بفروشی، بعد بیرون تفاوت قیمت خیلی زیاد است و ده، پانزده دلال، ماهی حدود هزار تا دو هزار میلیارد تومان این وسط سود می کنند. همین ها هستند که علیه بورس کالا هیاهو می کنند.به گفته حیدری ما هفتاد هشتاد کارخانه سیمان در کشور داریم که متوسط یک میلیون تن تولید می کنند و جمعش 70 میلیون تن می شود. عمده این کارخانه ها متعلق به صندوق های بازنشستگی است یعنی مالک این کارخانه های سیمان چند تا خصوصی اند اما عمدتاً صندوقهای بازنشستگی تامین اجتماعی متعلق به کارگران یا صندوق بازنشستگی کشوری هستند که مربوط به کارمندان بازنشسته است. وقتی دولت روی این محصول قیمت می گذارد و قیمت به اسم حمایت از مصرف کننده پائین است، از جیب بازنشسته ها و بخش خصوصی که سرمایه گذاری کرده اند پول خارج می شود تا سیمان به دست کسی که خانه یا پروژه عمرانی می سازد ارزان برسد اما همیشه گران به دست آنها می رسد و این فاصله ای که این وسط هست به جیب 10 پانزده دلال می رود و به قول سیمانی ها، اینها سلاطین سیمانند چون کسی که در ماه هزار یا دو هزار میلیارد پول در می آورد، سلطان  است و حالا هم تلاش می شود سیمان را از بورس خارج کنند و به جیب دلال ها بریزند. به اعتقاد حیدری اینکه به بهانه حمایت از مصرف کننده تولید کننده خفه شود و پول را از جیب و بانک تولید کنند در آورند و در جیب دلال بریزند، هرگز به دست مصرف کننده نمی رسد.
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از استاندار بخواهند دستگاه‌ها را به کمک در امر واکسیناسیون مکلف کند

همه چیز نشان می دهد که امکانات محدود برای واکسیناسیون علیه کرونا در اهواز کافی نیست اما چرا مسئولان این واقعیت را نمی پذیرند، جای تعجب است. یکی از این موارد، کمبود وسیله نقلیه است که دود این مشکل به چشم پرسنل مراکز بهداشت و تزریق کنندگان واکسن می رود. این بندگان خدا غالباً ناچارند با هزینه شخصی رفت و آمد کنند که بالای هفتاد هزار تومان در روز می شود. راه حل اینست که همانند مناسبت هایی مثل انتخابات، استاندار از دستگاهها بخواهد امکاناتی مثل خودرو و مکان مناسب در اختیار مسئولان مراکز بهداشت بگذارند و نباید اهمیت این کار بزرگ را که به جان مردم بستگی دارد کمتر از انتخابات بدانند. البته فولاد و شرکت نفت همکاری خوبی دارند اما سایرین کمکی نمی کنند. در این مورد باید رئیس دانشگاه علوم پزشکی یا معاونت درمان اقدام و درخواست کمک کند که تا حالا چنین کاری نکرده اند.
معاون تعزیرات حکومتی خوزستان، مدیر کل تعزیرات استان گلستان شد
با خبر شدیم که مرتضی امینی معاون سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان به سمت مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان منصوب شده است. وی از اساتید دانشگاه و دانش آموخته حقوق و از قضات خوش‌فکر و آینده دار خوزستانی است که سالها مسئولیت مستشار شعب ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز و رئیس شعبه ویژه مرکز استان و بازرس ویژه استان خوزستان را عهده دار بوده است.ضمن تبریک به آقای امینی، توفیق ایشان را در سمت جدید خواهانیم.

برچسب ها : خوزستان دانشگاه علوم پزشكی واكسیناسیون