شماره خبر : 4684
منتشر شده در مورخ : ۹ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:36
ای کاش روحانی دلش می خواست زودتر برای اجرای پروژه های ریلی خوزستان هم اقدام کند

ای کاش روحانی دلش می خواست زودتر برای اجرای پروژه های ریلی خوزستان هم اقدام کند



آقای روحانی که شمارش معکوس برای پایان دولتش شروع شده به هنگام بهره برداری از پروژه های ریلی جدید که چند روز پیش افتتاح شد، گفت: یکی از کارهایی که دلم می خواست انجام شود و نشد اجرای پروژه راه آهن قطار سریع السیر تهران - اصفهان بود تا قطار با سرعت 300 کیلومتر در این مسیر به حرکت درآید، در حالی که پروژه ساخت راه آهن دو خطه برقی اهواز - اصفهان در دستور کار بوده که در صورت اجرا مسیر راه آهن اهواز تا اصفهان 500 کیلومتر کاهش می یابد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفته است این خط آهن از اهواز آغاز و به رامهرمز ایذه، لردگان، بروجن و اصفهان می رود و سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به یکدیگر متصل می کند.
به گفته میرشفیع 70 کیلومتر تونل در خط آهن برقی اهواز - اصفهان به صورت دو خطه اجرا خواهد شد و مدت اجرا پنج سال است که اسناد مناقصه پروژه در حال آماده سازی است و بزودی به مناقصه می رود.با احداث این خط آهن مردم خوزستان از مزایای آن بهره مند خواهند شد، از نظر اقتصادی هم، این خط ریلی مصالح مورد نیاز کارخانه های فولادی را تامین خواهد کرد.
 حال با توجه به خداحافظی دولت روحانی باید دید آیا آن طور که در فضای مجازی عنوان شده  پروژه های افتتاحی روزهای آخر دولت به خاطر عجله در بهره برداری، آیا نواقصی دارند که باید مرتفع شوند¿ دیگر اینکه پروژه هایی که در مرحله مناقصه گذاشتن یا آغاز اجرا و یا نیمه کاره اند به چه سرنوشتی دچار می شوند که بهترین راه، اجرای این پروژه ها و تکمیل طرحهای نیمه تمام است و نباید در انجام آنها وقفه بیفتد.
متاسفانه در اعلام کارنامه دولت فعلی که ضمن آن به بهره برداری از خط آهن های یزد، اقلید  زنجان - قزوین و تونل البرز و راه تهران به شمال اشاره و افتخار شده، نشانی از توسعه طرحهای ریلی و جاده ای خوزستان دیده نمی شود و امیدواریم نمایندگان مطالبات به حق مردم خوزستان در توسعه و عمران استان را از دولت جدید مطالبه نمایند تا باز هم نیازی به واکنش های فیزیکی مردم نباشد.

واقعاً دل مجلسی ها از بی خیالی مسئولان اقتصادی خون است؟ !

رئیس مجلس در پاسخ به نامه رضا کیانیان خطاب به وی که ضمن انتقاد از مصوبه مجلس با عنوان صیانت از فضای مجازی که بستن اینستاگرام و واتساپ از آن استنباط می شود، نوشته است: <از روزی که کار این مجلس شروع شد، یک روز هم نبوده که از بی عملی و بی خیالی آقایانی که مسئولان اجرائی کشور در حوزه های اقتصادی بودند، خون به دلمان نشده باشد.>
قالیباف در خصوص صیانت مجلس از فضای مجازی هم عنوان کرده: برنامه مجلس، بستن اینستاگرام و واتساپ و سایر پلتفرم های پر کاربرد که کسب و کارهای مردم در آن تعریف شده نیست. وی قول داده جلسات کمیسیون ها که قرار است این طرح را بررسی و رفع ابهام کنند علنی برگزار شوند. به اعتقاد قالیباف با بگیر و ببند نمی توان مدیریت فرهنگی کرد.
اگر چنین بود چرا مجلس فقط نظاره گر اعمال غیر مسئولانه در حوزه های اقتصادی بوده تا آنجا که شاهد هستیم مرغ به کیلویی 50 هزار تومان رسیده و سیمان از پاکتی 100 هزار تومان بالاتر رفته، سایر مایحتاج مردم هم طوری است که قادر به خرید آنها نیستند، نرخ خدمات هم وحشتناک اوج گرفته و در این حال رئیس جمهور در بررسی عملکردش مدعی می شود با تلاش دولت وی اقتصاد رشد کرده و تورم کاهش یافته است!
نمایندگان هم با مصوب کردن طرح محدودیت های فضایی مجازی، آن هم با افتخار و همراه با دادن شعار نشان دادند، چقدر طرف مردم و مخالف با تعطیل شدن کسب و کارهایی هستند که به فضای مجازی بستگی دارند و کاش همه نمایندگان  ‌شهامت نماینده دزفولی را داشتند که با درک کُنه موضوع به نفع مردم رای بدهند. ضمناً چه عجله ای بود که این طرح در غیاب رئیس مجلس که مدعی است طرح ابهام دارد، بررسی و مصوب شود¿ 

...اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی!

درخبرها بود که مدعی درمان قطعی کرونا با روش های ابداعی (طب سنتی) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. قابل توجه افرادی که به چنین روش های درمانی اعتقاد دارند و کرونا را جدی نمی گیرند. بیائیم واقعیت ها را بپذیریم تا هر روز شاهد مرگ و میرها و قربانیان بیشتر کرونا نباشیم.
 طب سنتی جایگاهش محفوظ، اما در مواردی باید واقع بینانه عمل کرد و علمی تر به مسائلی که خطر مرگ دارند، توجه داشته باشیم.

برچسب ها : پروژه های ریلی خوزستان فضای مجازی مجلس