شماره خبر : 4760
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 23:26
سارقین جرات پیدا کرده اند بدون نقاب سرقت کنند

سارقین جرات پیدا کرده اند بدون نقاب سرقت کنند


بدون آنکه منکر زحمات و تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه قضائی بشویم، ناگزیر از عنوان کردن این حقیقت هستیم که مردم از برخی ناامنی ها که نه به صورت پنهانی و با نقاب، بلکه آشکارا و بدون واهمه از لو رفتن هر روز و هر شب رخ می دهد نگرانند و نمی دانند داد خود را به کجا ببرند. شاهد این ادعا هم سرقت گوشی یکی از بچه های تحریریه که پس از خروج از روزنامه یک موتورسوار بدون آنکه از شناخته شدن ترس داشته باشد، آن را قاپید، آنهم با ورود به پیاده رو و جلو چشم عابران و دست فروش محل، فیلم سرقت هم که دوربین های توی خیابان ضبط کرده اند، موجود است.
مورد دیگر کلیپ مربوط به سرقت محتویات یک خودروی پارک شده در منطقه پردیس است که باز هم یک موتورسوار با دیدن خودروی مذکور، در کوتاه ترین مدت، درب جلوی خودرو را باز کرده تا هر چه می خواهد بدزدد و صاحب ماشین می رسد و با او درگیر می شود و چون مقاومت می کند بقیه اهل خانه به کمک می آیند و سارق را کتک می زنند. سومین مورد هم که اطلاع داده شده سرقت در کوی نبوت (سپیدار) بوده که چند نفر از دیوار خانه ویلایی بالا رفته و وارد خانه می شوند و سراغ صاحبخانه که مرد و زنی هستند رفته آنها را کتک می زنند و جلوی چشمشان هر چه لوازم خانه، از تلویزیون و غیره اراده کرده اند بار می زنند. ضمن اینکه طلاهای زن صاحبخانه را هم قیچی کرده و  می برند. اینها هم نقاب نداشته اند.
از این دست سرقت ها هر روز رخ می دهد اما خیلی ازشهروندان دنبال شکایت نمی روند چون عقیده دارند اولاً بعید است به مالشان برسند، ثانیاً از تعقیب و مجازات سارقین مایوس هستند و ثالثاً می گویند حتی اگر دستگیر شوند، خیلی زود آزاد می شوند، ضمن اینکه نگران این هستند که عوامل سارقین سراغ آنها رفته و برایشان مزاحمت ایجاد کنند.همان طور که عنوان شد می دانیم نیروی انتظامی موارد سرقت را پی گیری می کند، به شرطی که مالباخته ها شاکی شوند و مدارک را در اختیار پلیس بگذارند اما باید دید اشکال کار کجاست که گشت پلیس به اندازه کافی در مناطق و محله ها نیست (حتی در جایی مثل امانیه که سرقت گوشی همکارمان در آنجا اتفاق افتاد.) بنابراین انتظار اینست که ضمن برخورد شدید با سارقین که بدون نقاب و بی پروا به مال و احیاناً جان مردم تعدی می کنند، اگر کمبودی هست عنوان شود تا زمینه برای کار بیشتر به منظور امنیت در شهر فراهم شود. حق پاسخگویی برای نیروی انتظامی هم با قول درج آن محفوظ است.
معلوم شده چرا قیمت میوه در اهواز، از همه جا گرانتر است

مدتی است میوه در اهواز، از هر زمان دیگر گرانتر شده که البته آن هم نه میوه درجه یک مثل تهران و بعضی استان های دیگر، بلکه مردم میوه درجه دو را به قیمت درجه یک خریداری می کنند، فروشندگان هم ابائی از نصب برچسب قیمت ندارند، چون می توانند فاکتور را ارائه دهند که از میدان گران خریده اند و ناچارند با احتساب سودشان گرانتر بفروشند. نه تنها مغازه داران، بلکه دستفروشان هم به همان قیمت می فروشند و خبری هم از کنترل و اقدام نخ نما شده <مبارزه با گرانفروشی > نیست.
راوی با کمی تحقیق به یکی از عوامل گرانی میوه پی برد و آن اینکه مدتی پیش مالک یا مالکان غرفه ها و مغازه های واقع در میدان تره بار( شهرداری) اقدام به بالا بردن کرایه های مغازه ها کرده اند و میدان داران هم برای جبران این اضافه کردن اجاره، قیمت ها را بالا برده اند،  ضمن اینکه ازنقش دلال ها ( چه برای خرید در داخل شهر و چه به منظور صادرات که حاضرند اجناس را با قیمت بالاتری و بصورت عمده خریداری کنند) نباید غافل بود. خب، علت گرانی را گفتیم که مسئولان کنترل قیمت ها در جریان قرار بگیرند هر چند وظیفه آنهاست که گرانی ها را ریشه یابی کنند، حالا آیا حاضرند بروند دنبال قضیه و موضوع را پی گیری و راه حلی برای این اجحاف پیدا کنند؟پیشداوری نمی کنیم و امیدوار می شویم که گوش شنوایی برای رفع مشکل پیدا شود، اما اگر اینطور نشد، ما به جای مسئولین باز هم موضوع را پی گیری و حقایق را عنوان می کنیم.
آیا دولت جدید حریف پر کشیدن قیمت مرغ می شود؟

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گرانفروشی مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع باز می گردد گفته: قیمت واقعی گوشت مرغ باید بین 27 هزار و پانصد تا 28 هزار تومان باشد. قیمت مرغ زنده هم درب مرغداریها 17 هزار و 100 تومان خریداری می شود، این در حالی است که در بازار مرغ به قیمت 35 تا 40 هزار تومان فروش می رود، که گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.برای اطلاع آقای محمدعلی کمالی مدیر عامل محترم اتحادیه مرغداران عرض می شود  که در اهواز مرغ از هر کیلو 40 هزار تومان هم بالاتر رفته و همین دو سه روز پیش کیلوئی 42 هزار تومان می فروختند  آنهم نه به صورت پنهانی و کاملاً واضح و در نهایت آزادی. حالا باید منتظر ماند و دید مدیران جدید در دولت آینده حریف پر کشیدن برخی قیمت ها، از جمله مرغ می شوند!
بوی بد الکل سازی تا مهر ماه مرتفع می شود

از یکشنبه شب باز هم بوی تعفن که قبلاً بوده و می گویند از کارخانه الکل سازی است، در فضای بخشی از اهواز، به خصوص منطقه گلستان شامه مردم را آزار می دهد.
راوی موضوع را با آقای اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در میان گذاشت ایشان ضمن دادن قول پی گیری مجدد خبرداد که سرانجام کارخانه الکل سازی متقاعد شد که باید تصفیه خانه فاضلاب احداث کند و این پروژه را اجرایی کرد و پیشرفت 80 درصد دارد و قرار است مهرماه به بهره برداری برسد.
ضمن قدردانی از پی گیری های آقای اشرفی  امیدواریم سایر صنایع آلوده کننده هم ملزم به چنین اقداماتی بشوند.

برچسب ها : قیمت میوه اهواز كارخانه الكل سازی