کیوسک خدمات غیرحضوری
نحوه استفاده از سامانه دریافت غیرحضوری اعتراض به بدهی در تامین اجتماعی
در دوران کرونا انجام کارهای اداری از خانه میتواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش دریافت یکی از خدمات تامین اجتماعی آموزش داده شده است.
در دوران کرونا انجام کارهای اداری به صورت غیر حضوری میتواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد. در این گزارش نحوه استفاده از سامانه دریافت غیرحضوری اعتراض و اعلام زمان رسیدگی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.
۱. لازم است کارفرمایان با انجام ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به اخذ نام کاربری و رمز عبور و تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات غیرحضوری اقدام کنند.
۲. پس از اعلام بدهی به کارگاه، کاربر/کارفرما با رعایت مواعد قانونی مهلت ثبت اعتراض از طریق منوی مدیریت بدهی، اعتراض به بدهی می تواند اعتراض خود به بدهی را با ارسال مستندات مربوطه تقدیم کند.
3. پس از انتخاب کارگاه مورد نظر توسط کارفرما و نمایش لیست بدهی یا بدهی های کارگاه، با کلیک بر روی گزینه عملیات ، کلید اعتراض به بدهی برآوردی مشخص شده و کاربر با کلیک بر روی آن وارد مرحله اعتراض و بارگذاری مستندات خواهد شد.
4. در گام بعدی (فرم اعتراض به حق بیمه) مشخصات کارفرما و کارگاه با ذکر اطلاعات بدهی انتخاب شده در قسمت فوقانی به کاربر نمایش داده خواهد شد.
5. پس از کنترل اطلاعات فوق توسط کاربر و اطمینان از آن در قسمت ذیل فرم مشخصات کارفرما و کارگاه، کارفرمای محترم، می بایست عناوین اعتراض خود را انتخاب و مدارک و مستندات هر کدام را که قبلا در سیستم ذخیره کرده بارگزاری کند. درج توضیحات شرح اعتراض نیز برای کارفرما در قسمت مشخص شده امکان پذیر خواهد بود.
توجه 1: تصویر می بایست در قالب (jpg) بوده و اندازه آن حداکثر ۵۰۰ کیلو بایت باشد.
توجه 2: در صورت نیاز کارفرما به مفاصاحساب و همزمان درخواست ثبت اعتراض به بدهی، با انتخاب گزینه "واریز سپرده" و سپس انتخاب گزینه "بدین وسیله اعتراض خود را به بدهی صدرالاشاره و باستناد موارد فوق به میزان حق بیمه ثبت و تقاضای رسیدگی دارم" کاربر بر روی کلید ثبت و ادامه کلیک کرده تا مراحل بعدی اعتراض خود را ادامه دهد.
نکته: چنانچه کارفرما تقاضای واریز سپرده نداشته باشد نباید گزینه واریز سپرده را انتخاب کند.
6. پس از ثبت اعتراض کارفرما در سیستم کد پیگیری برای کارفرما صادر و شماره و تاریخ ثبت اعتراض در سیستم سبا به منزله اعتراض به بدهی خواهد بود.
7. اعتراض کارفرما پس از بررسی توسط شعبه جهت طرح در هیأت تشخیص مطالبات یا تجدید محاسبه بر اساس مدارک مثبته به کارفرما اطلاع رسانی شده و در پیگیری وضعیت اعتراض با انتخاب بدهی مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.
توجه 3: چنانچه با انتخاب گزینه سایر موارد در نوع مدارک ارسالی کارفرما و یا حسب بررسی های شعبه ذیربط، مقرر شود طرح و رسیدگی به اعتراض کارفرما در هیأت های تشخیص مطالبات صورت پذیرید، مراتب تعیین زمان رسیدگی به موضوع اعتراض مطروحه به کارفرما از طریق ارسال پیامک، اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین پیام مربوط به تاریخ و زمان رسیدگی به اعتراض در "صندوق شخصی من" نیز ارسال خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها : سازمان تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری کرونا
- سید حسن نصرالله: اسرائیل تاوان سختی خواهد داد/ پشتیبانی لبنان از مقاومت فلسطین ادامه می یابد
- پزشکیان: بنای ما گسترش روابط بر اساس احترام متقابل است، اما حرف زور را نخواهیم پذیرفت
- تبدیل «پرنده کرار طرح رسول» به یک «پرنده شبکه پذیر»
- سیاستهای دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بینالمللی در بازیهای اخیر محسوس بود
- واردات خودروهای نو ادامه دارد
- تداوم رشد مثبت فعالیتهای اقتصادی کشور
- وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: آییننامه واردات خودروهای کارکرده اصلاح میشود/ در مورد واردت آیفون هنوز مستندی ندارم
- معاون بانک مرکزی خبر داد: تامین ۵۰ همت منابع جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری/ ثبتنام متقاضیان شبانهروزی میشود