شماره خبر : 4852
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 7:54
اعتبارات به یغما رفته دستگاهها را به استان برگردانید

اعتبارات به یغما رفته دستگاهها را به استان برگردانید

  شوراها مشاوران فنی داشته باشند تا پروژه های عمرانی
با اولویت و کم هزینه تر اجرا شوند

پیش از این گفتیم با توجه به شکل گرفتن هیئت رئیسه شوراهای شهر در برخی از شهرها، منجمله کلانشهر اهواز، بهتر است اعضای شورا، از تک روی و منفعت های شخصی اجتناب کرده و با اعتقاد به کار شورایی به امور شهر و شهرداری بپردازند که امیدواریم چنین شود.
 نکته دیگری که در کار شوراها حائز اهمیت است، توجه به مسایل فنی و تخصصی در پروژه های شهریست که از طرف شهردار به شورا ارسال می شود تا آنها بررسی و تصویب کنند.
قدر مسلم، اعضای شورای شهر نمی توانند دارای تخصص های لازم در کارهای عمرانی باشند چون در شرایط نامزدهای انتخابات شورا، چنین شرطی دیده نشده و هر شهروندی با دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاها و حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شهرهای تا بیست هزار نفر و لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای بیست هزار نفر می تواند داوطلب انتخابات در شورای شهر و روستا بشود، ضمن اینکه کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند، به شرطی که در همان محل، کاندیدای عضویت در شهر باشند، از شرط مدرک معافند و به این ترتیب اکثر شوراها فاقد نیروی فنی و متخصص هستند و به همین دلیل نمی توانند در باره پروژه های شهری صاحب نظر باشند.
برای آنکه بازدهی شورا از این بابت پائین نیاید، بهتر است شوراها مشاوران و نیروهای فنی وارد به امور عمرانی را به عنوان مشاور در اختیار داشته باشند و از هم فکری آنها در امور شهر بهره بگیرند. منتهی شرط توفیق در این کار آنست که این انتخاب مشاور، دور از رفیق بازی یا رانت باشد تا همکاری ها مصلحتی و به نفع شخص یا عده ای تمام نشود.  ‌
شک نداشته باشید اگر پروژه هایی که در گذشته از طرف شوراها مصوب و در شهرها به اجرا در آمده اند (خصوصاً در اهواز) زیر ذره بین بروند، معلوم خواهد شد یا اولویت ها رعایت نشده، یا طرح های ساده تر و به مراتب کم هزینه تر می توانست جایگزین آنها بشود.  ‌
آخر چه اصراری به اجرای پروژه های سنگین و انتخاب پیمانکاران غیر بومی است و تا کی باید اعتبارات استان به جیب سرمایه داران غیر خوزستانی برود در حالی که ما از این بابت غنی هستیم.
اعتبارات به یغما رفته دستگاهها را به استان برگردانید

آقای سلیمانی استاندار خوزستان پس از ورود به استان با مدیران دستگاهها اتمام حجت کرد که کم کاری و فساد و ایجاد نارضایتی برای مردم را تحمل نخواهد کرد و در ادامه با پافشاری بر این تصمیم و اراده، اقدام قاطعی در یک مورد انجام داد اما این سیاست ادامه پیدا نکرد که باید دید ایشان به دلایلی کاری به سایرین نداشته یا واقعاً دیگر مدیران ما عملکرد قابل قبولی دارند که نیاز به ارزیابی آنها نیست.
اما آنچه که در این مطلب مورد نظر است، این است که اگر معلوم شد در یک سازمان یا شرکت فسادی بوده یا اعتباراتی که با هزار بدبختی به استان داده شده، هدر رفته یا توسط افرادی در جای خودش خرج نشده، قاعدتا‌ با شناسایی عوامل متخلف باید ترتیبی داده شود که این اعتبارات از آن اشخاص گرفته و به صاحبان اصلی برگردد و در جای خود هزینه شود.
در حال حاضر اداراتی که پولهای آن به جای هزینه در پروژه ها، از جای دیگر سر درآورده اند، وضعیتی دارند که از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجزند یا حقوقشان را یکجا پرداخت نمی کنند که این وضع زندگی را برای خانواده های این کارکنان مشکل کرده است. 
به همین دلیل انتظار می رود استاندار تا زمانی که سکان دار خوزستان است پیگیر برگشت اعتبارات از دست رفته باشد تا خاطره خوبی از ایشان به یادگار بماند.
شورای شهر تازه نفس اهواز عالی پور را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد

علیرضا عالی‌پور در دومین نشست رسمی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد.
 دومین نشست رسمی شورای اسلامی اهواز روز شنبه با حضور 13 نفر اعضای این شورا در سالن جلسات شورای اهواز برگزار شد.
پیش از این سکان شهرداری اهواز را ابراهیم نوشادی عهده دار بود.
عالی پور پیش از این مسئولیت معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز را عهده دار بود.
این انتصاب را به آقای عالی پور و نیز به شورای شهر اهواز که همین ابتدا نشان داد به نیروهای با سابقه و با تجربه از بدنه شهرداری اعتماد دارد تبریک می گوییم.







 

برچسب ها : پروژه های عمرانی شهرداری اهواز خوزستان اهواز