شماره خبر : 4873
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:49
استاندار و مسئولین سری به اورژانس های بیمارستانها بزنند و برای نجات مردم استمداد بطلبند

استاندار و مسئولین سری به اورژانس های بیمارستانها بزنند و برای نجات مردم استمداد بطلبند



هر زمان که در هر نقطه دنیا که کشور ما را هم شامل می شود، اتفاق غیر منتظره ای یا بحرانی پیش بیاید بیشترین آسیب را قشر محروم و فقیر می بینند. در پی این حوادث، دولت ها و افراد خیر و نوع‌دوست به کمک آسیب دیدگان می شتابند و همپای دولت ها در کاهش و جبران خرابیها و التیام دل های رنج دیده یاری می رسانند که در مواردی دیده ایم بازسازی خرابیها و دادن خسارات زمان بر می شود و کمک ها در دو مرحله فوری و در دراز مدت شدنی است. اما در خصوص بلیه عظیمی که بشریت به آن دچار شده و انسان ها را درو می کند اگر قرار است کمک هایی به افراد گرفتار شود، باید فوری باشد و کمترین تعلل در آن، به مرگ هزاران نفر بیمار، تمام می شود.منظور وجود ویروس منحوس کروناست که قصد نابودی بشریت را دارد و برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که ویروس دست ساخت است و با هدف کاهش جمعیت دنیا به خصوص افراد سالمند و مستاصل و بی پناه در دنیا خلق شده و معلوم نیست تا کی این بلای خانمان برانداز می خواهد قربانی بگیرد.همانطور که اشاره شد در این مورد قشر آسیب پذیر و نیازمند، یارای مقاومت با این ویروس را ندارد و وضعیت مالی آنها که قادر به تامین حداقل های زندگی نیستند اجازه نمی دهد برای نجات جان خود، اقدام کنند. فی المثل وقتی برای دو ساعت قرار گرفتن زیر دستگاه اکسیژن از بیمار مطالبه داروی بالای یک میلیون تومان می شود و او ندارد، مسلماً محکوم به فناست و شاهد جان باختن خود یا عزیزانش به خاطر فقر خواهد بود.در چنین اوضاع و احوالی وظیفه دولت است که در کنار بسیاری از هزینه هایی که الزامی نیستند، برای نجات جان مردم یارانه بدهد و برای درمان و داروی افراد نیازمند که به کرونا دچار می شوند هزینه کند تا هر روز شاهد بالا رفتن جان باختن چنین بیمارانی نباشیم. بجاست مقامات و مسئولان استان این روزها سری به اورژانس های بیمارستانها به خصوص گلستان و رازی بزنند و اوضاع و احوال مردم را از نزدیک ببینند و اگر دلشان برای آنها که پر پر می شوند و با وجود جانفشانی های کادر درمان از دنیا می روند ( آن هم با سخت ترین شکل ممکن) چاره جویی کنند و برای تغییر این وضع اسفبار، از مقامات کشوری، استمداد بطلبند.
امروز، روز مباداست، از هر جا شده خسارات تعطیلی ها را بدهید تا کرونا این همه قربانی نگیرد

نقشه ایران سراسر قرمز شده و کمتر شهر و استانی داریم که از زیر گیوتین کرونا در امان مانده باشد و این وضع روز به روز وخیم تر می شود. آنچه در این شرایط به اثبات رسیده اینست که اقدامات پیشگیرانه، به هیچ وجه بازدارنده نیست و بی تفاوتی خیلی از مردم و کوتاه آمدن دستگاههای مسئول باعث شده که کرونا چهار نعل بتازد و هموطنان ما مثل برگ درخت، نه تک تک، بلکه دسته جمعی و روزانه صدها نفری بر زمین بیفتند و خانواده ها عزادار شوند. معلوم نیست مقامات بالا منتظرند چقدر میزان فوتی ها بالا برود تا دست به اقدامات قاطع در مقابله با کرونا بزنند. چرا پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای و بیشتر عملی نمی شود، مگر از جان مردم مهمتر داریم که به خاطر برخی ملاحظات جلوی ماشین کشتار کرونا گرفته نمی شود؟ اگر دلیل این کوتاهی در مقابله با کرونا  و اتخاذ تصمیم های اثر گذار، ناتوانی در جبران خسارات صنوفی است که از تعطیلی لطمه می خورند، قابل قبول نیست چون از نحوه هزینه کرد در بسیاری از موارد می توان دریافت که کشور فقیری نیستیم و اگر بودجه دولتی اجازه اینکار را نمی دهد تامین خسارات صنوف، از طریق درآمد های این همه نهاد غیر دولتی و بنیادها به خوبی  میسر است. ما در کشور ثروت هایی داریم که باید از آنها در روز مبادا برای نجات مردم بهره گرفت و امروز همان روز مباداست چون از جان مردم بهتر و بالاتر نداریم. بنابراین وقت آن رسیده که ستاد ملی مقابله با کرونا یا هر تشکیلات دیگری که اختیار تام دارد، به جای اقدامات کم اثر که نشان داده در برابر کرونا اثرگذار نیست، دست به کار انقلابی برای یک مقابله واقعی بزند تا بیش از این شاهد جان باختن مبتلایان به این بلیه عظیم نباشیم و هر چند دقیقه یک بیمار کرونایی از دست نرود و دولت جدید، انقلابی بودن خود را ثابت کند.
نمایندگان برای کاهش رقم های قبوض برق خوزستانی ها چاره اندیشی کنند
باز هم صدور قبض های برق با مبلغ بالا صدای شهروندان را درآورده و از خانواده ها گرفته تا مغازه داران عنوان می کنند که قادر به پرداخت این صورتحساب ها نیستند.راوی موضوع را با یکی از مسئولان شرکت توزیع برق اهواز در میان گذاشت. وی در توجیه افزایش مبالغ قبض ها، گرانی لوازم و تجهیزات برق را عنوان کرد و قسم خورد که درآمد شرکت طوری شده که کفاف پرداخت حقوق کارکنان را نمی دهد و اگر بخواهند با توجه به هزینه های بالای تجهیزات از مردم پول بگیرند، باید مبالغ بیشتری دریافت شود که ترجیح داده می شود کمبود مالی را تحمل کنند اما به مردم فشار نیاورند.بارها گفته ایم که وضعیت مردم خوزستان در تابستان با تمام نقاط کشور فرق می کند و ما ناچار به مصرف برق برای خنک کردن خانه ها و مغازه ها هستیم و مختصر تفاوت قیمت برق در خوزستان دردی را دوا  نمی کند و از نمایندگان انتظار می رود طوری که نه سیخ بسوزد، نه کباب، برای کاهش رقم های قبوض برق چاره اندیشی کنند.

برچسب ها : كرونا ایران کروناویروس