شماره خبر : 4903
منتشر شده در مورخ : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 22:37
انتظارات به حقی که از معاون اول رئیس جمهوری داریم

انتظارات به حقی که از معاون اول رئیس جمهوری داریم



دیروز و دیشب، اوقات خوبی برای مردم خوزستان رقم خورد، در میان این همه خبرهای بد کرونائی و پشت سر گذاشتن بحران خشکسالی (که البته هنوز تمام نشده) بهانه هایی برای شادمانی داشته باشند. 
این دو اتفاق، یکی انتصاب چهره شاخص خوزستانی آقای محمد مخبر بعنوان معاون اول رئیس جمهور و دیگری پیروزی تیم فولاد خوزستان در مسابقات حذفی فوتبال بود که این پیروزی نشان داد استان ما قادر است علیرغم وجود کمبودها و مشکلات موجود، موفقیت هایی کسب کند.
شاخص ثابت شده آقای مخبر، قدرت مدیریتی در محرومیت زدایی است بطوری که در سمت قبلی  وی یعنی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توانست چهره خیلی از نقاط محروم را با کمک های قابل توجه، تغییر دهد و در خوزستان هم نمونه هایی از این بابت داشته ایم.
ما انتظار نداریم معاون اول رئیس جمهور برای خوزستان استثنا و تبعیض بین استانهای دیگر قائل شود بلکه توقع داریم بر خلاف گذشته از حق و حقوق این استان حمایت و به نور  چشمی بودن برخی استان ها  پایان دهد.
حالا معاون اول رئیس جمهور کسی است که به خوبی از قابلیت های استان و نقشی که خوزستان در اقتصاد و در آمد کشور و نیز در تامین مایحتاج ضروری و حیاتی مملکت دارد، به خوبی واقف است چون هم اصالتاً خوزستانی است و هم به عنوان معاون اسبق عمرانی استانداری خوزستان از کم و کیف امور استان خبر دارد. بنابراین حالا که یک نفر از تبار شهر مقاومت و استان مقاوم خوزستان از همه به رئیس جمهوری نزدیکتر است، امیدواریم نگاه به این استان که تشنه پیشرفت و محرومیت زدائی است، نسبت به گذشته تغییر کند و در جهت برخوردار شدن آن از حقوقی که هر چند به حق است اما تاکنون ازآن دریغ شده، همت کند.
مبادا شوراهای شهر در کشور ازشورای شهر تهران الگو بگیرند!

نحوه انتخاب شهردار تهران کاملاً دور از انتظار بود و امیدواریم اقدام غیر تخصصی این شورا الگو و بهانه ای برای دیگر شوراهای شهر نشود و دست به چنین انتخابهای  ‌ابهام دار نزنند.
منظور از این بحث پرداختن به شخصیت فردی نیست و هدف تکیه بر تخصصی بودن انتخاب شهردار است. می دانیم که شهردار باید تخصص های مختلفی در حوزه های مدیریت شهری و سایر حوزه های مرتبط داشته باشد که در صورت غفلت در این انتخاب، زیان غیر قابل جبرانی بر پیکره یک شهر وارد خواهد شد. ( این تنها عقیده و نظر راوی نیست بلکه حرف کارشناسان اهل فن است.)
اعضای شورای شهر باید شاخص های انتخاب یک شهردار را به منظور یک انتخاب آگاهانه بدانند و به آن عمل کنند.
 برخی از این شاخصه ها در قوانین و شرایط انتخاب شهردار مشخص شده و بعضی توسط متخصصان و مردم تعیین شده که براساس پژوهش های کار بردی است و می تواند به اعضای شورای شهر کمک کند که شهرداری شایسته ازبین گزینه ها انتخاب کنند. 
بدیهی است که چنین شهرداری قادر خواهد بود در انتخاب مدیران شهری، بنحو شایسته عمل نماید.
اکنون شورای شهر تهران انتخابی  کرد که با هیچکدام از شاخصه های لازم ارتباط ندارد و عنوان شده که چنین انتخابی با توجه به فشارهای برون شورایی بوده که مسلماً عاقبت به خیری همراه نخواهد داشت.
نکته دیگر اعتراض به حق مردم قم است که چرا به رای آنها توجه نشده و نماینده ( یا نمایندگان) آنها را از مجلس بیرون کشانده و در جایگاههای دیگر قرار داده اند.
بهر حال خوب و بد قضیه به استان ما ربطی ندارد فقط اصرار ما  بر اینست که دیگر شوراها چنین روشی را برای انتخاب شهردار در نظر نگیرند و تخصص، بی حاشیه بودن و ترجیحاً از بدنه شهرداری را به دیگر موارد ارجح بدانند.

داروخانه های بعضی بیمارستانها نسخه بیمه ای قبول نمی کنند چرا؟

عجیب است ولی باور کنید حقیقت دارد که داروخانه های برخی بیمارستان های خصوصی  با هیچ بیمه ای ارتباط و همکاری ندارند. 
نتیجه این می شود که وقتی دکتر نسخه ای نوشت و بدست همراه بیمار داد اگر دارو فوریت دارد باید به قیمت آزاد از داروخانه ی داخل بیمارستان تهیه کند، یا برود از بیرون بگیرد که مستلزم اتلاف وقت و هزینه تردد است. 
سوال اینست که آیا بیمه بودن داروخانه ها اختیاری است یا اجباری در کار است و آیا بیمارستان حق دارد به بیماران  فقط نقدی خدمات رسانی کند¿
 

برچسب ها : معاون اول رئیس جمهوری شهردار تهران نسخه بیمه ای